מאז תחילת ההסלמה במצב בין ישראל לחמאס, באמצע יוני, בוטלו אירועים שונים שהיו מתוכננים להתרחש במהלך הקיץ. בקסטריט בויז, ניל יאנג, אמריקה, לנה דל ריי, מגהדת' וקנזס הם חלק מהשמות שהיו אמורים להופיע בישראל, אבל ביטלו או דחו את הופעתם. ארתור פוגל, שמפיק את סיבוב ההופעות של ליידי גאגא, שעתידה להגיע לארץ ב-13 בספטמבר, מספר שהוא "משגיח על המצב" ויחליט בהמשך האם הזמרת תבטל או תדחה את הופעתה בארץ.

ערן אריאלי, הבעלים ומנכ"ל של חברת ההפקות "נרנג'ה", חברת הפקות שמביאה אמני אינדי מחו"ל, מספר שרק להקה אחת שתכנן להביא – "The Brian Jonestown Massacre", ביטלה את הגעתה לארץ. אריאלי מעריך שתעשיית ההופעה בישראל הפסידה כ-20 מיליון דולר בחודש מתחילת המבצע ועד כה. מנגד, אומר אריאלי, כי "הנזק הפיך עבור הופעות שנדחו", בינהן הבקסטריט בויז שדחו את הופעתם לאביב 2015. הבעיה הגדולה של המפיקים היא לרכוש ביטוח עבור הופעות בארץ. "זה כל כך יקר שזה לא שווה את זה", מספר המפיק המפיק כרמי וורטמן. "יש אלמנט של רולטה רוסית בקידום הופעה, זה כמו לשחק עם שני כדורים".

היסטריה - בקסטריט בויז (צילום: Carlos Alvarez, GettyImages IL)
נזק קטן יחסית בעקבות הדחייה | צילום: Carlos Alvarez, GettyImages IL
פיטר א. קמפקינס, מנכ"ל GNW, חברה שמבטחת הופעות חיות אומר כי "בדרך כל אמנים מכסים את הערבויות שלהם, ההכנסות שלהם. כרטיסים שמוחזרים יהיו מכוסים על ידי האמרגן". עוד טמפקינס מספר שיש עלויות שכמעט בלתי אפשרי להשיג, כמו ביטוח ביטולים. "אף אחד לא רוצה לבטח בית בוער".

וורטמן חוזה שהקונפליקט הנוכחי ישפיע על שוק ההופעות בארץ עד 2016. אריאלי יותר אופטימי, גם כי הוא מתמחה בשוק קטן יותר. מנגד הוא אריאלי מודע למצב השברירי באזורנו – "כל מה שאני אומר עכשיו אולי לא יהיה רלוונטי מחר".

* הכתבה המקורית נכתבה על ידי ריי וואדל ופרנק דיג'יאקומו ופורסמה בבילבורד. דודי כספי סייע בהכנת הכתבה.