הפוסט שפירסם אמש מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, ממשיך לעורר סערה. לצד פוליטיקאים שמיהרו להתייחס לפוסט המקומם – מבנימין נתניהו ומירי רגב ועד שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ – ניצבים גם אנשי תרבות רבים שמתייחסים לפרשה. אחד הקולות המעניינים שנשמעו היום היה זה של המשוררת אגי משעול, כלת פרס ראש הממשלה ב-1995.

משעול כתבה הבוקר בפייסבוק כי דבריו של אורשר "הם רק ביטוי למים שהגיעו עד נפש מההסתה המזרחית כנגד כל מה שהוא אשכנזי. אורשר יוצא כנגד כל הפניית עורף להשכלה, למדע וזוהי תוצאה ישירה מהקיטוב והאש העקומה שמלבה שרת התרבות חדשות לבקרים". משעול התייחסה גם לקולגה שלה, המשורר ארז ביטון, שעמד בראש ועדת ביטון להעצמת זהות יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך: "המגלומניה של ביטון שרוצה להכניס לתכנית הלימודים השתטחות על קברי צדיקים, סיפורים של עצמו וגם בשואה מזרחית אלטרנטיבית חשקה נפשו". משעול התייחסה גם למשורר הצעיר רועי חסן ש"ממליץ לשרוף את שיריו של נתן זך", וחתמה את דבריה במילים "ועכשיו לכו ותתלו את השעיר לעזאזל התורן בכיכר". 

המוזיקאי עוזי אסנר מנה רשימה ארוכה של "מזרחים מקופחים", ביניהם יגאל בשן, בועז שרעבי, איל גולן, חני נחמיאס, אלי יצפאן, ארז טל, אסי עזר ועוד. "רק הממשלה רוצה לשסות אותנו אחד בשני. קברי צדיקים במרוקו ....אלהים,השתגעתם?המסעות לפולין מיותרים ככל שיהיו באים בעקבעות השמדת ששה מליון מיהודי אירופה ...האם זאת שואת האשכנזים?במקום לחזק ולחבר אתם רוצים לטפח בדלנות עדתית? מה המטרה האמיתית?מרכז הליכוד? השלטון?? הניחו לנו. אל תפלגו אל תפרידו, רדו מאיתנו".

נתן זהבי תקף היום בחריפות את גלי צה"ל ומפקדה ירון דקל בתכנית הרדיו "זהבי עצבני" ב-103FM. "ירון דקל, תפסת תחת מאז שאתה גלי צה"ל?", אמר זהבי. "נעשית גדול? אני, אגב, שיניתי את השם לגלי זבל במקום גלי צה"ל".  זהבי הזכיר כי אראל סג"ל, שמגיש היום תכנית בגל"צ, אמר שסגן הרמטכ"ל הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמאכט הגרמני. "האם השעית אותו באותו רגע? האם ראש הממשלה ומירי רגב וכל להקת הדרעקס יצאו מעורם? הוא אחר כך התנצל, אבל גם אורשר התנצל! אבל זה קל עם אורשר כי הוא בן אדם כזה שלא צועק ולא מגדף, הוא רק מתעסק בסרטים". תגובתם של דקל וגלי צה"ל לדברים טרם התקבלה.

זהבי תקף גם את ראש הממשלה ושר הביטחון שלא יצאו נגד יורם שפטל מ-103FM כשקרא לגלי צה"ל תחנה התומכת בטרור: "ערימת צבועים, פחדנים, שקרנים קטנים ופחדנים". הוא תקף גם את שרת התרבות: "אמרת שאורשר היה בין צועקי הבוז לך בפסטיבל הקולנוע. את צריכה להתנצל בפניו כי הוא לא היה שם. את סתם המצאת את זה. זה בסדר, זה פופוליסטי, זה עובד טוב".

הקומיקאית הדר לוי כתבה: "גידי אורשר צודק. כשעשיתי בחינות לתיאטרון צהל אמא שלי נתנה לי שרשרת עם מלח. עדיף שהיתה נותנת לי שרשרת עם פרוטקציה".  "הפוסט של אורשר אכן גזעני, והוא משחק לידיים של מירי רגב", סיכם חוקר הספרות פרופ' נסים קלדרון. פרופ' יוסי דהאן כתב ש"חופש הביטוי היא זכות יקרה (אבל) אין צורך לכרסם בה על מנת לצאת נגד המלל הגזעני המבחיל של אורשר". דהאן התייחס לאפשרות שאורשר יפוטר וכתב כי "במקרה של אורשר, שהוא לא רק גזען אלא גם טיפש, הסנקציה החברתית לא פחות חמורה וקשה מהסנקציה המשפטית שנראית, במקרה הזה, מיותרת ומסוכנת".Top of Form

היחצ"ן רני רהב פנה לאורשר בפייסבוק וכתב כי "אדם במעמדך צריך לומר 'טעיתי' ולבקש סליחה ממיליוני ישראלים שהם שווים בדיוק לך והם בדיוק אתה – כולנו אחד!". "אתה סוג של חנין זועבי רק משלנו", הוסיף רהב, "וזאת בעיה שאחד כמוך נמצא בעמדת מפתח כמו שאתה נמצא".

לפוליטיקאים המגיבים הצטרף הלילה גם השר נפתלי בנט, שבחר להזכיר ש"אורשר לא לבד", והזכיר את פאנל 'גב האומה' שעסק במסקנות ועדת ביטון: "עצוב לי, אנשי 'גב האומה', שבשנת 2016 עוד יש מי שחושב כך על מורשת יהדות ספרד".

בינתיים, עמוד הפייסבוק של הליכוד פירסם את תגובתה של שרת התרבות מירי רגב בתרגום מביך במיוחד לאנגלית, כולל משפטים כמו "Gidi Orsher guinea pig is one of disdain" (במקור: "אחד משרקני הבוז") ו" "those who put their money to the chicken's foot on the head(במקור: "מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש").