אחרי ציפייה ואין ספור שמועות, סוף סוף נקבע תאריך לספרו החדש של ג'ורג' ר.ר. מרטין. לצערם של המעריצים זה לא יהיה "רוחות החורף", הספר לו הם מצפים כבר שלוש שנים. במקום הספר השישי בסדרת "שיר של אש ושל קרח", יפרסם הסופר דווקא פריקוול מקיף שיעסוק באירועים ובמהפיכות שהתרחשו בווסטרוז לפני תחילת עלילת "משחקי הכס".

הספר, שייצא לאור ב-26 לאוקטובר, הוא עוקב אחרי ההתרחשויות החל מעידן ראשי האדם ועד לנפילתו של אאריז טארגראריין ובית משפחת טארגאריין. את הספר יכתוב מרטין ביחד עם לינדה אנטוסון ואליו גרסיה, מנהלי westeros.org, אתר המעריצים של הסדרה, שמרכז את כל עלילות המשנה והפרטים השונים והסבוכים על היקום של "משחקי הכס". על פי Vulture, הזוג גם אחראי לעבור על הספרים בסדרה כדי לבדוק רציפות ולמצוא אי דיוקים.

ומה לגבי "רוחות החורף"? בסביבת הסופר מרגיעים כי העבודה על שני הספרים נערכה במקביל וכי אין בכוונתו של מרטין לקיים אירועי השקה רבים, אלא לשוב ולעבור על הספר הבא. בינתיים נראה שהסדרה המצליחה שמבוססת על הספרים כבר מתחילה לשלם את המחיר על הדבקת הפער. השבוע נודע שבראן סטארק והודור לא יופיעו כלל בעונה הבאה וזאת מכיוון שהקו הסיפורי שלהם מוצה עד תום הספר החמישי.