יש כל כך הרבה אומנים בישראל, אבל כל כך מעט ספרים אומן שניתן להשיג בחנויות הספרים הרגילות. אם אתם מתעניינים באומנות, או בפריטים שיגרמו לכם להיראות מגניבים יותר, כדאי שתקפצו הסופ"ש לגרסת האמנים לשבוע הספר - יריד הספרים בארטפורט. היריד מתקיים בהשראת יריד ספרי האמנות של מוזיאון ה-MOMA בניו- יורק. האירוע מאגד אמנים בולטים בישראל שמציגים ומוכרים את ספרי האמן הייחודיים שלהם, ונותנים הצצה לפרויקטים מודפסים שלרוב לא מגיעים לחנויות הספרים הרגילות.

KnowHope (צילום: TAP יח"צ)
דימוי מספרו של אמן הגרפיטי KnowHope | צילום: TAP יח"צ

somebook (צילום: TAP יח"צ)
צילום: TAP יח"צ

פרויקט מעניין שיופיע ביריד הוא ספרה של הגר ציגלר, בוגרת המחלקה לצילום בבצלאל, המתחקה אחר אישה מיסתורית שהופיעה בצילומים שקנתה ציגלר בשוק הפשפשים. "בקיץ 2010 קניתי בשוק הפשפשים ערימה של אלבומי תמונות אנונימיים במטרה להשתמש בהם לעבודה שתכננתי", מספרת ציגלר. "כשהגעתי לסטודיו והוצאתי את התמונות מהאלבומים, גיליתי מספר צילומים שחזרו על עצמם, אלו היו צילומים של אותה אישה, העומדת בכניסה לביתה, כשבכל פעם היא לובשת בגד אחר. בסופו של אותו יום מצאתי 46 צילומים שונים".

דימוי מתוך ספר אמן של אלונה רודה קרדיט  (צילום: TAP יח"צ שחף הבר)
דימוי מתוך ספרה של אלונה רודה | צילום: TAP יח"צ שחף הבר

דימוי מתוך ספר אמן של דפי הגאי  (צילום: TAP יח"צ)
דימוי מתוך ספרה של דפי הגאי | צילום: TAP יח"צ

מכאן כבר אפשר לנחש מה היה הצעד הבא- ללכת לכתובת שהופיעה בתמונות ולמצוא אותה. "אותה אישה, שמה חנה, רשמה בגב הצילומים את פרטי הצילום. כך גיליתי חיים שלמים, מלאים בבריתות, חתונות, תחפושות בפורים וארוחות משפחתיות מרובות מנות ואורחים", אומרת ציגלר. " הדמיון בין הצילומים של חנה, שצולמו בשנות ה-80, לאופן שבו הרבה אנשים מצלמים את עצמם ומפרסמים זאת ברשתות חברתיות, הלם בי. החלטתי להכניס את חנה לתקופה ולטכנולוגיה של היום ויצרתי עבור חנה בלוג. בכל יום העליתי תמונה אחת ובתום 46 יום הרגשתי שיש כאן אוצר שלא יכול להתקיים רק בגבולות הבלוג. האיכות, האותנטיות, התמימות של הצילומים דרשו במה נוספת".

דימוי מתוך ספר אמן של הינדה וייס (צילום: TAP יח"צ)
דימוי מתוך ספרה של הינדה וייס | צילום: TAP יח"צ

זה הסיפור של ספר האומן שתציג ציגלר ביריד הקרוב. לספרים מעניינים נוספים, אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם בעצמכם. בין האמנים המציגים: אמני הגרפיטי Klone ו-Know Hope , אסף עדן (AKA רייסקינדר), הגר ציגלר, הילה לולו לין, אורי גרשוני, אירית חמו, בועז ארד, ביאנקה אשל גרשוני, גליה גור זאב, גרי גולדשטיין, דנה יואלי, הינדה וייס, יהושע בורקובסקי, ניבי אלרואי והילה עמרם. במהלך היריד יתקיימו מפגשים, שיחות ופעילויות לכל המשפחה.

דימוי מתוך ספר אמן של ניבי אלרואי והילה עמרם  (צילום: TAP יח"צ)
דימוי מתוך ספרה של ניבי אלרואי והילה עמרם | צילום: TAP יח"צ

_OBJ

שעות פעילות היריד: חמישי (28.1) 19:00–23:00, שישי ושבת  -  10:00–16:00. מתחם ארטפורט, דרך בן צבי 55