סרט האנימציה "המסע אל הפלנטה האחרת", של תום קלס ממכללת ספיר זכה במקום הראשון בתחרות ליצירה דוקומנטרית צעירה על שם דוד פרלוב. התחרות ננעלה בתחילת השבוע בסינמטק תל אביב. הסרט נבחר מתוך כמאה סרטים שנשלחו לתחרות על ידי סטודנטים לקולנוע מרחבי הארץ. קלס יקבל מענק בסך 40 אלף שקלים לטובת השלמת העבודה על הסרט. הפרויקט המצויר מתאר את גיבוש הזהות והתודעה החדשה של הסופר ק.צטניק, ששמו האמיתי היה יחיאל די-נור, מיום שחרור אושוויץ ועד לעדותו במשפט אייכמן.

אין תמונה
המסע אל הפלנטה האחרת. אנימציה דוקומנטרית

בגזרת סרטי הפריפריה בחר חבר השופטים בשני סרטים: "יהדות, איסלאם והחיים שביניהם", בו מתארת נרדין דאהר ממכללת תל חי את מציאות חייה המורכבים של בתיה, יהודייה שבחרה להתאסלם, להתחתן עם מוסלמי ולעבור לגור בלב שכונה ערבית בנצרת; ו"התמונות שבאלבום" של צירדה מניוב ממכללת ספיר שמציג את הגזענות, האפליה, הקשיים והניצחונות הקטנים של עולי אתיופיה לישראל. הדברים מסופרים דרך תמונות מחייה של היוצרת, מילדותה באתיופיה ועד לחייה הבוגרים.

שני הסרטים הנ"ל יזכו לליווי ולהפקה של זכיינית קשת, התומכת בסרטי סטודנטים ממכללות ומאוניברסיטאות בפריפריה ונותנת במה לשידור הסרטים הנבחרים בשידורי קשת בערוץ 2.

חבר השופטים של התחרות - מייסודן של קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, שידורי קשת ומשפחת פרלוב – כלל השנה את העיתונאי שי פוגלמן (“הארץ”), הבמאי והתסריטאי אורי סיון, יואב אברמוביץ' מקרן רבינוביץ', עדי גרתי משידורי קשת, ואת המפיקה והעורכת יעל פרלוב.