הסופר האלבני איסמעיל קאדרה יקבל היום (ראשון) את פרס ירושלים מראש העיר ניר ברקת, בטקס שיפתח את יריד הספרים הבינלאומי הדו-שנתי של ירושלים. קאדרה יצטרף לשורה של סופרים נחשבים שזכו בפרס, ביניהם הארוקי מורקמי, מילן קונדרה, ארתור מילר וסימון דה בובואר.

יריד הספרים הבינלאומי ייפתח הערב לחמישה ימים  גדושי כנסים מקצועיים אירועים תרבותיים פתוחים לקהל הרחב וללא תשלום. היריד שם לו למטרה לעודד יצירת קשרים בינלאומיים עם הוצאות ישראליות. בין המשתתפים שיגיעו במיוחד ליריד נמצאים סופרים ומוציאים לאור ממדינות שונות ומגוונות, כגון נשיא הוצאת פינגווין רנדום האוס, מהגדולות בעולם.

הזוכה בפרס ירושלים, איסמעיל קאדרה בן ה-79, הוא מהסופרים הבולטים באלבניה, שהביע בכתביו ביקורת נוקבת וקשה על המשטר הטוטליטארי בארצו. בעולם הספרותי הוא נחשב לסוג של פרדוקס, שכן יחד עם הביקורתיות המתגברת בכתיבתו, כך גם גדלה ההכרה שהוא מקבל בקרב האלבנים. ההכרה לא עצרה בגבולות ארצו – קאדרה היה הזוכה הראשון בפרס מאן בוקר הבינלאומי, וספריו תורגמו ליותר מ-30 שפות. שישה מתוכם תורגמו לעברית, ביניהם ספרו הראשון "גנרל צבא המתים", "אפריל שבור" ו"הפירמידה". 

עוד ב-mako תרבות: