130 שנה אחרי מותו, הציורים של וינסנט ואן גוך עדיין מצליחים להפנט קהל מרחבי העולם, ובקרוב גם אנחנו נזכה להנות מאחת התערוכות הגדולות והמדוברות בעולם של הצייר המפורסם. במהלך חודש ינואר תגיע למתחם ארנה בהרצליה תערוכה מפוארת שמכילה 2000 מיצירותיו של האמן, ותוצג בשלמותה במתחם שיתפרס על פני 1000 מ"ר ויעוצב במיוחד עבורה.

התצוגה כבר טיילה בכחמישים ערים בעולם, וזכתה למיליוני מבקרים כמו גם ביקורות מפרגנות בעיתונות העולמית, שהכתירו אותה כאחת התערוכות החשובות, האיכותיות והמרגשות ביותר שהוצגו עבור אמן בסדר גודל כזה. התקופות השונות בחייו ואן גוך והסיפורים שמאחורי הציורים שלו, מקבלים בתערוכה מימד חדש ופורץ גבולות - ציורים שיוצאים מהמסגרת ומוצגים ב-360 מעלות, בין פינות וקירות, באמצעות טכנולוגיית הקרנה שמעניקה להם פרספקטיבה חדשה. ההקרנה מלווה בצלילים, אורות וצבעים שמשולבים בתערוכה ליצירה של חוויה רב חושית.

במהלך חייו הקצרים (הוא מת בגיל 37), ואן גוך בילה רק שנים מעטות בציור. הוא גילה את הכישרון מאוחר יחסית, בסביבות גיל 30, והחל את עבודתו עם רישומי פחם. כידוע, ואן גוך סבל מבעיות נפשיות רבות, כולל דיכאון, מה שהוביל אותו לכרות חלק מאוזנו, ומאוחר יותר לסיים את חייו בהתאבדות - אם כי ישנן גם תיאוריות שסוברות שהוא נורה בשוגג על ידי שני צעירים שהכיר. עד היום ואן גוך נחשב לאחד השמות הבולטים ביותר שמזוהים עם הזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי, וכמה מיצירותיו (בעיקר "ליל כוכבים") זוכות עד היום להתייחסויות ופרשנויות מחודשות בזרמים שונים של אמנות, אופנה ויצירות תרבות פופולריות.

"Van Gogh - התערוכה" תוצג בארנה הרצליה מה-16.01 ועד ה-15.04.20. כרטיסים ומידע נוסף באתר.