למרות שיום ירושלים מתקיים היום, העיר מתכננת להתעורר מחדש בעוד כחודשיים. החל מה-10 ביולי עד ל-12 בספטמבר תתקיים, זו השנה הרביעית, עונת התרבות בירושלים. עונת התרבות מורכבת משישה פסטיבלים שונים, שאינם מבוססים על דיסציפלינה מסוימת, אלא על קונספט. כך שכל פסטיבל מכיל מגוון של אירועים, כולם שואבים רעיונות מתוך העיר ירושלים וסובבים סביבה.

אחד הפרויקטים המבטיחים השנה הוא "3,876 מטר", שמפגיש את השפים כאמל השלמון ואסף גרניט. השפים, שעל המרחק בין בתי ילדותם קרוי הפרויקט, יחברו יחדיו למסעדה זמנית, ויבשלו את הגרסה שלהם לאוכל הירושלמי. בשנה שעברה השתתף גרניט במסגרת הפסטיבל בפרויקט דומה, בו הפך רכב למטבח שנדד ברחבי ירושלים, ושם נוצר החיבור בין השניים.

פרויקט נוסף הוא "פסטיבל הבית", במסגרתו יוצגו הפקות מקור בתוך בתים שונים, ביניהם בית מלון בו יוכלו המשתתפים לעבור בין חדרים ולפגוש דמויות שונות שקשורות להוויה של ירושלים. כמו כן, תיפתח תחנת רדיו זמנית, במסגרת פסטיבל "החזית" המוזיקלי ויתקיימו הופעות שונות בעיר.

"עונת התרבות בירושלים מיועדת לקהל שמחפש משהו מיוחד. יש היצע תרבותי מעולה בירושלים, העיר עוברת רנסנס תרבותי אדיר שאנחנו חלק ממנו. יש הרבה פסטיבלים מצויינים והייחוד שלנו הוא בכך שאנחנו מחפשים דברים שמאפיינים את העיר", מספר איתי מאוטנר, המנהל האמנותי.

לפרטים והרשמה לאירועים השונים ניתן להיכנס לאתר עונת התרבות. חלק מהאירועים פתוחים לציבור בחינם.