בדרך כלל אנחנו רגילים לשמוע על שערוריות שפורצות בגלל מקרים שבהם אנשים הורידו בגדים, אלא שלפחות באמנות המצב הוא הפוך. הצלם ג'ראלד בורנאו הצליח להסעיר השבוע חובבי אמנות רבים בארץ המגף לאחר שקיבל אישור לצלם שניים מהפסלים המפורסמים ביותר במדינה, ולקח לעצמו את החופש לעשות להם סטיילינג פרובוקטיבי במיוחד.

"הלוחמים מריאס" (עיירה בתחום השיפוט של קלבריה בדרום איטליה) הוא השם שניתן לשני פסלי ענק מברונזה של לוחמים יוונים עירומים ומזוקנים, שנמצאו בקרבת העיירה ב-1972. ההערכות הן שהפסלים נוצרו בין השנים 460 ל-420 לפני הספירה. בורנאו החליט שצילום רגיל של הפסלים הוא משעמם מדי והלביש את השניים בחוטיני מנומר, צעיפים ורודים ורעלות.

פסלים בתחתונים (צילום: Gerald Bruneau)
אנחנו קוראים לזה ה"אביבית בר זוהר" | צילום: Gerald Bruneau
אנשי המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה של רג'יו קלבריה (המקום בו נערכו הצילומים) זעמו כשגילו את מעשיו של הצלם. מקור בתוך המוזיאון ציין כי הפסלים נמצאו במצב עדין ושביר במיוחד וכי הידיעה שמישהו הצליח להלביש עליהם פריטים, עלולה להעלות את החשד שהם לא מטופלים כראוי. ראש תחום הארכיאולוגיה במוזיאון טענה כי הרעלות תואמו מול אנשי המוזיאון וניתן להן אישור, אולם השימוש בתחתונים הוא "נוראי ודוחה".

פסלים בתחתונים (צילום: Gerald Bruneau)
עכשיו תעשה לנו את הפוזה הכי סקסית שלך | צילום: Gerald Bruneau
כעת עושים במוזיאון מאמצים לשכנע את הצלם להוריד את התמונות שהעלה לרשת, כשבמקביל פוליטיקאים מקומיים כבר דורשים את פתיחתה של חקירה משטרתית בנושא. מאמצים שרק מגבירים את הוויראליות של הסיפור כמובן. מה שבטוח הוא שג'רלד בורנאו יצטרך לחכות עוד הרבה זמן לפני שיוכל להיכנס עם מצלמה למוזיאון באיטליה.