מרבית ההצלחה של רובין וויליאמס בקריירה מיוחסת לסרטים, לסדרות ולמחזות בהן השתתף. עם זאת חלק לא פחות חשוב מההוויה הוויליאמסית התפרץ שוב ושוב על במות הסטנדאפ לאורך השנים. וויליאמס החל את דרכו כקומיקאי בועט וחסר מעצורים במועדונים של ניו יורק ומבט על כמה מההופעות שלו יזכיר לנו כמה טירוף קומי הסתתר בתוך המוח הכישרוני הזה. 

 

אצל קרסון

"אני דיסלקטי בצורה קשה, הייתי הילד היחיד שביקש בהלוואין טריק אור טראוט"

מדובר בראיון די נדיר מבחינת וויליאמס שנראה כאן בתחילת דרכו, שכן, כפי שהוא חושף במידה מסוימת, מתברר שהשחקן היה נבוך קשות מהמצלמה והתמודד עם המבוכה במעבר חד מפאנץ' לפאנץ' ומדמות אחת לאחרת. תצוגת הטירוף הוויליאמסית באה לידי ביטוי כמעט לראשונה בפאנל הזה, כשוויליאמס מתחיל לחקות דולפין וכל מה שנותר לג'וני הוא להסתכל עליו ולהיקרע. 

 

ייעוץ מיני מביג בלאק מאמא

"גברים תמיד תופסים לך את הציצים כאילו הם מנסים לעשות לחם" 

וויליאמס לא התרשם מדי מד"ר רות וסטהיימר; מבחינתו דמות מהימנה באמת לתת עצות מיניות היא רק אישה שחורה, גדולה ומבוגרת, ש"תגיד לכם את זה כמו שזה באמת". למשל, שהגודל אחושליניג קובע כי "אי אפשר לחבוץ חמאה עם קיסם". על הדרך הוא קוטל קשות את ההרגלים הרווחים של בני מינו במיטה ("לאיזה תדר הם מנסים לכוון עם הפטמות שלך?"), ומציע לנשים להחזיר להם באותו מטבע ("תעשי כאילו הביצים שלו הם קפיץ"). 

 

אלכוהול וים של כיף

"צריך לדעת שהמטרה הראשית של אלכוהול היא להפוך אנגלית לשפה שנייה, כדי שתוכל לדבר שיכורית שוטפת"

בכל הופעה של וויליאמס הוקדש קטע לא קטן לנושא האלכוהול והסמים שליוו אותו מתחילת הקריירה. וויליאמס לא הסתיר את אישיותו המתמכרת ונהג לקרוע את הקהל בטייק אוף על התנסויותיו האישיות בשתייה ובבוקר שאחריה. כשאתה מחרבן בטובות של חברים, מעליב את כל מי שאתה מכיר, ו"אפילו הכלב שלך מסתכל עליך בקטע של: 'אתה לא מאמין מה אמרת לי אתמול בערב!!'".

גולף וסקוטים סאדיסטים

"גברים אוהבים גולף כי הוא מאפשר להם להתלבש כמו סרסורים ולאף אחד לא אכפת".

כבר ברור שוויליאמס לא היה בדיוק גברת דאוטפייר כשזה הגיע להומור, ועם זאת אחד הקטעים המדהימים והקורעים ביותר פרי מוחו עוסק דווקא בספורט הלבן והשקט ביותר שישנו – גולף. הבשורה על פי ויליאמס – סקוטים שיכורים וסאדיסטים המציאו את הגולף, שכולו שילוב מעוות של קריקט, באולינג וסנוקר, ומטרתו היחידה היא לגרום לך להרגיש כאילו אתה חוטף שבץ בכל ניסיון להכות בכדור. ולמה באמת שלא לתת לקריין הכדורגל המקסיקני להעביר פעם אחת את שידורי הגולף?

מרתון המבטאים אצל אלן

"אנחנו צרפתים, כלבה, את תפסיקי לעשן!"

אם כבר ראיתם את המבטא הסקוטי, זה הזמן לפתוח את כספת המבטאים של הויליאמסית, זו שגרמה לו לדבב את תפקיד הג'יני בסרט "אלאדין" של דיסני בלא פחות מטירוף גאוני. כשהתארח לפני כמה שנים בתכניתה של אלן דג'נרס, היא מצאה דרך מקורית לבחון את היכולות הווקאליות שלו והקציבה לו שתי דקות ללא לפחות משנים עשר מבטאים. ואכן, ב-119 שניות הוא מספק מבטא צרפתי, קוריאני, יידי, מיניסוטי, אוסטרי, איטלקי, אירי, ג'מייקני, אוסטרלי, מלאווי, פקיסטני, שוודי, הולנדי, גרמני, דרום-אמריקני, קנדי ואסקימואי. ואיך מחקים אסקימואי? פשוט אומרים שיש לך סניפיליס.

פוליטיקה עכשיו

"אובמה זה קנדי בקנייתית עתיקה"

בהופעה מול בית המלוכה האנגלי, שאותה פתח ברוב קלאס עם הצעקה "יו יו בית ויילס, קיפינג איט ריל!", הראה וויליאמס שכמו רוב השמאל האמריקני גם הוא היה בשמיים אחרי ניצחונו של הנשיא האפרו-אמריקני הראשון. אבל מנגד, כמו רוב הקומיקאים, וויליאמס הודה בעצב שהוא הולך להתגעגע לנשיא הישן, שהיה "פיניאטה של קומדיה". כשהאויבים מחפשים דרכים איומות להרוס את אמריקה, אמר וויליאמס, בוש מוצא אותן ועושה אותן בעצמו. "אבל בכל זאת רבותיי", הרגיע וויליאמס, "בואו נרד ממנו, בוש מגיע ממשפחה שבה האח החכם נקרא ג'ב".

תרופה לאנתרקס

"אני יודע דבר אחד - כולנו נמות וניעלם יום אחד, אבל קית' עדיין יהיה שם. עם חמישה ג'וקים. וקית' יגיד לאחד מהם - עישנתי את הדוד שלך, אתה יודע? פאקינג מטורף..."

אין מה לפחד מהמעטפות הלבנות שהציפו את אמריקה לפני כך וכך שנים, ואי אפשר היה לגמרי לדעת אם יש בהן טלק או קמח או אנתרקס. אין מה לפחד, כי את שלושתם האנושות יכולה לשרוד, וההוכחה לכך, טענתו של ויליאמס, שוכנת בגיטרסט הסטונס קית' ריצ'רדס. למה? כי הוא האיש היחיד שגורם למשפחת אוסבורן להיראות כמו משפחה מהאמיש.

מול החיילים בעיראק

"כל הארמונות כאן נראים כמו וגאס על קראק. אתם לא חייבים להפציץ אותם, פשוט... חכו שנה"

עם סרט זוהר של מלכות יופי, שזיהה כבר מההתחלה כסימון קל יותר שלו כמטרה לירי, עלה וויליאמס להופיע מול חיילים בעיראק בסוף העשור הקודם. רוב החומרים דווקא לא נלקחו משדה הקרב, אלא יותר מחוויותיו האישיות בנסיעה האחרונה לאוסטרליה, שבה גילה שקנגורו לא יכולים להפליץ ("איך גילו את זה?!") וראה לראשונה ברווזן: "ההוכחה החיה שאלוהים אכן לוקח לריאות". 

על התנ"ך, ישו ונוצרים פונדמנטליסטיים

"אנשים אומרים שישו לא היה יהודי. נו, באמת. הוא גר אצל ההורים עד גיל שלושים, עבד בעסק של אבא ואמא שלו חשבה שהוא מתת האל לאנושות".

וויליאמס נהג לגחך את הדרך בה הנוצרים הפונדלמנטליסטים בארה"ב קוראים את כתבי הקודש. האם צפרדעים ירדו מהשמיים או שיהודים שיגרו אותם ברוגקטות לעבר הארמון של פרעה? ואם זה הלך כל כך טוב, למה שלא יפילו על עיראק צפרדעים, אולי בחיזוק עכברושים ניו יורקיים? בתוך הפרשנות לכתבי הקודש וויליאמס גם מספק את ההסבר האמיתי מאחורי ברית המילה – "אנחנו אנשים נודדים, אין צורך שייתקע שם חול".

האפיפיור וזכויות להט"ב

"הומוסקסואליות היא תועבה. רגע רגע, אתה האפיפיור? אבל אתה לבוש כמו הכפיל של פרדי מרקיורי".

מן הסתם, וויליאמס התנגד לווטו הכנסייתי על זכויות שוות לקהילה הגאה, אבל דרכו לתהות על כך הייתה בהצבעה על כך שמוסד האפיפיורות הוא, ובכן, קצת גיי בעצמו. וויליאמס צפה שיום אחד כל הוותיקן ייצא מהארון וזה ייראה כמו מגה מחזמר בברודווי. ובכלל, הזהיר ויליאמס, קנדה מתירה נישואי גאים, ואם לא נתעדכן גם אנחנו, כל ההומואים יעברו לקנדה והם ינצחו בכל תחרויות ההחלקה על הקרח בעשור הקרוב. את באמת רוצה את זה על המצפון שלך, אמריקה?