תל אביב כבר נערכת ללילה הלבן, והתל אביבים מתחילים להתרגל לרעיון שרחובות העיר שוב יתמלאו בלא-תל אביבים, כאלה שמבחינתם חנייה היא לא דבר ששווה לתרום כליה עבורו או שלא מבינים למה רמת גן זו פריפריה. בכל אופן, תל אביב מציעה השנה כל כך הרבה דברים שתוכלו ליהנות מהם, בין אם אתם תל אביביים ובין אם לא. מצאנו את השווים ביותר.

1. לסקרנים: חגיגות 60 שנה לאוניברסיטת תל אביב

האם אפשר לשנות הרגלים רעים בלחיצת כפתור? האם קיים רובוט שיכול "להדביק" ילדים בסקרנות? והאם אפשר להאכיל את העולם כולו עם גרגיר אורז אחד? האמת היא שאנחנו לא יודעים, אבל באוניברסיטת תל אביב מבטיחים שמי שיבוא לאירוע של האוניברסיטה בלילה הלבן - ידע. באירוע, אותו ינחה ליאור סושרד, יהיו הרצאות קצרות על ידי חוקרים באוניברסיטה, מופע של סושרד עצמו והתנסויות של הקהל.

איפה ומתי: נמל תל אביב, 24:00-20:00

Face of wonder with the great @kevinspacey @francisunderwood #francisunderwood #president #whitehouse #houseofcards #liorsuchard #mentalist #mastermentalist #kevinspacey

A photo posted by liorsuchard (@liorsuchard) on


2. למצחיקים: לילה של סטנדאפ

אומרים שיום ללא צחוק הוא יום מבוזבז, אבל כנראה שזה תופס גם ללילה. במרכז תל אביב תוכלו ליהנות משתי תכניות סטנדאפ. הראשונה - "הצחוקייה", היא מופע של כמה סטנדאפיסטים המיועד לילדים ולהורים על נושאים כמו בית ספר, מורים והורים, אחים ועוד. השנייה - "אימפרו-סטארס", היא למעשה מרתון סטנדאפ בנושאים שונים ובצורות שונות, כמו סטנדאפ שמבוסס על שפת גוף.

איפה ומתי: גן מאיר, 19:30-18:30; 23:00-20:00

3. לאוהבי המוסיקה העברית: מחווה ליוצרים הגדולים

אם מסיבות אוזניות זה לא הקטע שלכם, אבל לזמר עברי אתם יכולים להאזין שעות - כדאי שתפתחו את הלילה הלבן ב"אגדת דשא", ערב מחווה ליוצרים הישראלים הגדולים, וביניהם אריק איינשטיין, שלום חנוך, אריק לביא, שלמה ארצי, חנוך לוין, עפרה חזה, מתי כספי שלמה גרוניך ועוד. מיד בסיום הערב, אגב, יחל באותו המקום מופע מחווה המוקדש בלעדית ליוסי בנאי.

איפה ומתי: המשכן לאומנויות הבמה בשדרות שאול המלך 18, 20:00

4. לעילאיים ומתנשאים: אירופה זה כאן

אמנם לא כל התל אביבים הם עילאיים ומתנשאים (וגם לא כולם מפחדים ממחויבות ועובדים מבתי קפה, אגב), אבל טאץ' אירופי בלילה הלבן הוא כמעט מתבקש. המגיעים לשדרות רוטשילד ייהנו מהפנינג אמנות אורבני שבמוקדו תעמוד קיימות סביבתית, בשילוב סדנאות לקהל. במקום יהיו, בין השאר, מיצג של שימושים חכמים לאמנות רחוב בתחום הקיימות, יצירת "גרפיטי הפוך" (Reverse Graffiti), במהלכו מנקים את הלכלוך והאבק מהקרקע באופן שיוצר מראית עין של גרפיטי וסדנא שבה יכינו המשתתפים חולצה או הדפס בעיצוב אישי מחומרים טבעיים.

איפה ומתי: רחבת רוטשילד 1, 01:00-20:00

5. לבעלי חוש הקצב: ערב סלסה

"יש קיצורי דרך לאושר, ריקוד הוא אחד מהם", אמרה הסופרת האוסטרית ויקי באום. ובכן, מי מכם שמזדהה ודאי ייהנה מלילה שיתחיל בשיעורי סלסה, וימשיך במסיבת ריקודים ממש עד הזריחה. הכניסה בתשלום, אבל אם תבואו בלבוש לבן כיאה לאירוע - תקבלו הנחה.

איפה ומתי: קרליבך 2, 21:30, 40 שקלים (אלא אם כן אתם לבושים בלבן, תושבי תל אביב, חיילים או סטודנטים - ואז תשלמו 25).

6. לא רק להיפוכונדרים: לילה לבן באיכילוב

"האנטומיה של גריי" גרמה לכולנו להבין שבין קירות בית החולים יש הרבה יותר ממה שאנחנו רואים כשאנחנו באים למיון. לכבוד הלילה הלבן, המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי נפתח לקהל הרחב ומזמין את כולם להאזין להרצאות (למשל על שביתת הרופאים ומשבר המתמחים), להשתתף בסיורים (כמו "מן המנחת ועד המיון") ולפגוש מומחים שונים (מתחומי הגניקולוגיה, הסקסולוגיה, האונקולוגיה והתזונה), באווירה שמחה ובריאה.

איפה ומתי: המרכז הרפואי תל-אביב, החל מ-20:00, וייצמן 6. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.

7. למעריצי פרינס: ערב של הופעות מחווה

עבור אלה מכם שעדיין לא התאוששו ממותו של פרינס לפני כחודשיים, האוזןבר מקיים ערב של הופעות חיות לכבוד מי שהיה אחד המוזיקאים החשובים של דורנו. בין המופיעים יהיו להקת Men of North Country, לירון עמרם, עידן אלתרמן והנשמות הסגולות ועוד. בנוסף יהיו במקום הקרנות של סרטים בכיכובו של פרינס והנחות במחלקת המוזיקה של האוזן השלישית.

איפה ומתי: אוזןבר, 22:00, 35 שקלים במכירה מוקדמת, 45 שקלים בערב האירוע, 20 שקלים לבעלי דיגיתל.

8. לקטנטנים: לילה לבן במוזיאון ארץ ישראל

עבור הילדים שלא רוצים לישון ומעדיפים להשתגע, מוזיאון ארץ ישראל מציע מסיבת פיג'מות ענקית, שבה הקטנטנים ישתתפו ב"חפש את המטמון 2.0", אם תרצו. כלומר, יענו על חידות, ישתתפו במשימות ויגלו את הסיפורים שמאחורי המוצגים במוזיאון. בתוספת תשלום תוכלו לצפות במופעים בפלנטריום, שיציגו, למשל, כיצד מתאמנים אסטרונאוטים לפני שיגורם לחלל ומה בדיוק קורה במערכת השמש.

איפה ומתי: מוזיאון ארץ ישראל, 23:00-18:00, 30 שקלים (תוספת 25 שקלים למופע בפלנטריום).

9. למחפשים: על אהבה בתל אביב

מה טוב יותר ללילה הלבן בתל אביב מאשר לדבר על התרבות התל אביבית? פסטיבל לימוד TLV שנערך בימים אלה עוסק באופן כללי בנושאים הקשורים לתרבות ישראלית ויהודית, וביניהם פילוסופיה, מוסיקה, פוליטיקה ויזמות. הלילה הלבן מוקדש לאהבה ומה שמסביב, ותוכלו ליהנות ממופע קומי על דייטים ומערכות יחסים בעיר הגדולה; להאזין לפאנל מומחים בנושא דייטים, שידוכים וסקס; ולצפות בהקרנת עבודות וידאו ארט ובקטעי וידאו (של תל אביב כמובן) של 360 מעלות עם משקפי מציאות מדומה.

איפה ומתי: אנה לולו בר, רחוב הפנינים 2, 20:30. הכניסה מותנית בהרשמה מראש.

10. לאוהבי העיר: תל אביב של התל אביבים

התל אביבים שביניכם (וגם אלה שלא) כנראה ייהנו מהסרט הפנורמי שיוצג בהקרנת בכורה בסינמטק - "לילה לבן ב-360 מעלות". הסרט מורכב ממגוון שוטים של וידאו שצילמו תושבי תל אביב מנקודות מבט שונות במוקדים רבים בעיר, ומציג תנועה אינסופית בעיר שלא עוצרת לרגע. בנוסף תוכלו לצפות בסרטים קצרים (10 דקות), גם הם ב-360 מעלות ובעזרת משקפי מציאות מדומה.

איפה ומתי: הסינמטק, 03:00-21:00, 10 שקלים לסרט.

עוד מסיבות: מסיבת תיאטרון רחוב בכיכר התרבות (הבימה), מסיבת היפ הופ בפסאז' ומסיבת אוזניות בכיכר רבין.

עוד הופעות: מחווה ליוסי בנאי במשכן לאומנויות הבמה, מופע הארנבות של ד"ר קספר בגן הפסגה, דיקלה בגן הפסגה, אלון אולארצ'יק מארח את מזי כהן במרכז יצחק רבין, ערב הופעות של אומנים שנמצאים בתהליך יצירת אלבום בכורה במתחם ביאליק.