ג'ורג' מרטין (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
3,000 עמודים, בקטנה | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL
העונה הרביעית של "משחקי הכס", סדרת הפנטזיה המבוססת על ספריו של ג'ורג' ר. ר. מרטין, תעלה באביב הקרוב ותבוסס על החלק השני של הספר השלישי, "סופה של חרבות". אבל השאלה הגדולה באמת היום מבחינת המעריצים האדוקים של הסדרה היא מועד יציאתו של הספר השישי בסדרה, "רוחות החורף", עליו עמל הסופר בימים אלה.

החשש העיקרי שהושמע בשנה האחרונה הוא שמרטין לא יצליח להשלים את מלאכת כתיבתם של שני כרכים עבי כרס נוספים, לפני שעלילת הסדרה המצליחה תדביק את הפער. מרטין מקפיד לעמוד בפני מטר השאלות החוזרות ונשנות שמופנות אליו בנושא, כשרק השבוע השיב שוב בדרכו הייחודית לשאלה מתי יהיה הספר השישי מוכן בתשובה: "כשהוא יהיה מוכן".

בראיון למגזין ואניטי פייר הסכים מרטין להרחיב מעט יותר על התכניות לסיום. "התכנון הוא לסיים עם שני ספרים באורך של 1,500 דפים כל אחד. זאת לדעתי כמות הסיפור שנותרה. אני חושב שיש לי סיכוי טוב לעמוד בזה, אבל אם הרע מכל יקרה יש לי כבר תכנית גיבוי בדמות המטאור האדום שהופיע בשמיים במהלך הספרים הקודמים. אני תמיד יכול לגרום לו להכות בווסטרוז ולהשמיד את כולם".

ומה לגבי האופן שבו יסתיים הסיפור רחב היריעה? מרטין לא מספק יותר מדי מידע, אבל לפחות מבהיר שהוא יודע לאן הוא הולך: "יש לי תפיסה כוללת לגבי הסיום. אני יודע איך ייראה הסוף, אני ידוע איך ייראה גם הסוף של דמויות מרכזיות ואני גם מכיר את והאירועים העיקריים שמתרחשים בשני הספרים האחרונים. אני לא בהכרח יודע לומר איזה טוויסטים או תפניות קטנות בדרך יובילו אותנו לשם".

אין תמונה
מקסימום, נהרוג אותם עם מטאור
פרט משעשע אחר שמרטין מסכים לחשוף הוא סוג של "הופעת אורח" שהיה אמור לעשות בעצמו בסדרה בדמות ראש כרות על מוט. אלא שבסופו של דבר עלויות ההפקה הגבוהות גרמו לביטול היוזמה. יש לא מעט צופים שהיו מוכנים לעשות לסופר חסר הרחמים את העבודה בחינם אחרי מאורעות פרק 9 בעונה החולפת, אבל אם לשפוט מהרמזים שהוא מפזר זאת עשויה להיות רק ההתחלה של סוף מדמם ומפתיע הרבה יותר.

>> בואו לפייסבוק שלנו