אין תמונה
עלילה סוחפת על קהילה יהודית עתיקה. אסתי ג. חיים
אגודת הסופרים העברים בישראל הכריזה הבוקר (שני) על החלטת ועדת השופטים של פרס ברנר בנוגע לזוכים בפרס. הדסה וולמן, פרופסור מירון ח. איזקסון, ד"ר צבי מלאכי ומאיר עוזיאל, חברי הועדה, החליטו פה אחד להעניק את הפרס לשני ספרים: "אנשי פינות" של אסתי ג. חיים (הוצאת "כנרת זמורה ביתן") ו"בנגזי ברגן בלזן" של יוסי סוכרי (הוצאת "עם עובד").

בנימוקי השופטים נכתב כי שני הספרים משלימים במידה רבה זה את זה. "קולו של יוסי סוכרי מספר בעלילה סוחפת את גורלה של יהדות לוב בשואה. הספר פותח צוהר לקהילה יהודית עתיקה, כור היתוך של תרבויות ושפות שונות". לגבי ספרה של אסתי ג. חיים נכתב: "העלילה מתארת בשני רבדי זמן את סיפורה של משפחה מאוחדת-קרועה שבניה עלו לישראל מהונגריה אחרי מלחמת העולם השנייה. הסיפור מתואר מנקודת מבטה של ילדה שתמימותה הושחתה. הסופרים התרשמו מאיכותם הספרותית וקולם המובחן של הסופרים ובחרו להעניק להם את הפרס".

אין תמונה
קול מובחן ואיכות ספרותית. יוסי סוכרי
פרס ברנר מוענק השנה בפעם ה-70 (נוסד ב-1944). הפרס על סך 50,000 שקל נקרא על שמו של הסופר חיים ברנר ומוענק בתמיכת רחל ומשה ינאי. 118 ספרים התמודדו השנה במסגרת התחרות. בין זוכי העבר בפרס: נתן יונתן, יורם קניוק, מאיר שלו, אהרון מגד, אהרון אפלפלד, אברהם ב. יהושע, עמוס עוז, יהודה עמיחי ורבים אחרים.