אמש פרסמה משטרת קולומביה ידיעה לפיה אחת מקרובות המשפחה של הסופר גבריאל גרסיה מארקס נחטפה, והחוטפים דורשים 5 מיליון דולר כדי לשחרר אותה. המשטרה, שפרסמה את הידיעה יחד עם היחידה למניעת חטיפות, מדווחת כי למרות הייחוס המשפחתי הגבוה, לא מדובר בפשע שקשור למעמד הסלבריטאי של החטופה.

מליסה מרטינז גרסיה בת ה-34 היא נכדתו של אחיו של הסופר הנודע, מה שהופך אותה לאחיינית מדרגה שנייה. היא נחטפה כבר בסוף אוגוסט בזמן שהיא נסעה ברכבה ליד סנטה מרתה, עיר בצפון קולומביה. על פי המשטרה, מדובר בפשע נפוץ שמוכר היטב למשטרה לאור חטיפתם של אלפי אזרחים במהלך השנים האחרונות, בעקבות מלחמת האזרחים שמתחוללת בקולומביה. דמי הכופר הם דרכם של ארגוני הגרילה וכנופיות הפשע לממן את הפעילות שלהם.

החוטפים יצרו קשר עם המשטרה פעמיים וביקשו את הסכום, אבל המשטרה עדיין פועלת לנסות לאתר אותה, והם מציעים פרס של 33 אלף דולר עבור כל אינפורמציה שיכולה להביא לאיתורה ושחרורה בשלום, אינפורמציה שנכון לרגעים אלו טרם נתקבלה.

גבריאל גרסיה מארקס (צילום: By Jose Lara | wikimedia)
זוכה פרס נובל לספרות. מארקס | צילום: By Jose Lara | wikimedia

גרסיה מארקס, שהלך לעולמו ב-2014 כמה שנים לאחר שהתגלה כי הוא סובל מדמנציה, הוא אחד הסופרים המשפיעים ביותר של המאה האחרונה. הוא מוכר בעיקר בזכות "מאה שנים של בדידות" ו"אהבה בימי כולרה", נחשב לאבי סוגת הריאליזם הקסום, ואף זכה בפרס נובל לספרות ב-1982.