ג'.ק. רולינג (צילום: Ben Pruchnie, GettyImages IL)
איפה הכסף? ג'יי.קיי.רולינג | צילום: Ben Pruchnie, GettyImages IL
מסתבר שיש דבר כזה לתת יותר מדי לקהילה. לפחות אם אתם חברים ברשימה האקסקלוסיבית של האלפיון העליון בעולם. מגזין "פורבס" היוקרתי פרסם לאחרונה את הרשימה השנתית של עשירי העולם ולראשונה מאז 2004 לא תוכלו למצוא את שמה של ג'יי.קיי.רולינג. עורכי העיתון נימקו את ההדחה הדרמטית ב"שילוב בין העלאת תעריף המיסים בבריטניה ובין 160 מיליון הדולר שתרמה רולינג לצדקה בשנה האחרונה".

בואו לפייסבוק שלנו וזה

רולינג, הסופרת עטורת השבחים של סדרת "הארי פוטר", פרצה לראשונה לתודעה ב-1997 כש"אבן החכמים", הספר הראשון בסדרה, יצא לאור והפך לתופעה ספרותית חסרת תקדים. שישה ספרים ושמונה סרטי הקולנוע שהצטרפו אליהם הפכו את רולינג למיליארדרית הראשונה בהיסטוריה שעשתה את הונה מכתיבת ספרים. אלא שרולינג, שבזמן כתיבת הספר הראשון הייתה אם חד הורית שהתקיימה מדמי אבטלה, לא שכחה את הזמנים הקשים והתחייבה לעזור לחלשים.

_OBJ"כמויות גדולות של עושר מביאים איתן כמויות גדולות של אחריות", אמרה הסופרת בראיון לאגודת הפילנתרופיה הבריטית, "אם יש בך שמץ של אנושיות אז אחרי שתדאגי לצרכי משפחתך כדאי שתחשבי כיצד ניתן להשתמש ביתר לטובת הכלל". על אף שספרה האחרון, רומן למבוגרים עליו שקדה בשנים האחרונות, התקבל בקרירות ביקורתית, סביר להניח שממציאת הוגוורטס תשרוד גם ללא מקום בפורבס. ברחבי בריטניה יש כמה מוגלגים מוכי גורל עם צ'ק גדול שמוכנים להישבע שהיא עדיין קוסמת.