העובדה שג'ורג' ר.ר. מרטין לא מפחד להרוג את הגיבורים הכי גדולים שלו בכל רגע נתון, הופכת את "שיר של אש ועל קרח" ובהתאם, את העיבוד הטלוויזיוני ל"משחקי הכס", לבלתי צפוי, אבל זה לא עוצר מעריצים מלנסות ולנבא כיצד הסיפורים יסתיימו.

ריצ'ארד וייל, מרצה לסטיסטיקה מניו זינלד, השתמש ביכולות שלו כדי לנסות ולנחש אלו דמויות יחיו ואלו ימותו בספריו של מרטין. התוצאות שלו עשויות לעודד כמה מעריצים ולדכא אחרים. וייל בדק כמה פרקים כל דמות התחילה עד כה. בהתבסס על כך הוא ניבא מה הסיכוי של אותן דמויות להמשיך ולפתוח פרקים בעתיד. מכיוון שדמויות מתות לא יכולות לספר את סיפורן (דה!), הוא הסיק שככל שהסיכוי של דמות לפתוח פרק גבוה יותר, כך גם עולה הסיכוי שלה לשרוד. למרות זאת, וייל עצמו מודה שהמודל שלו אינו מדויק, מתמטי לחלוטין ולא לוקח בחשבון את התפתחות הנרטיב או את האכזריות של מרטין.

ג'ורג' ר.ר. מרטין (צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL)
אין לכם סיכוי לנבא אותי | צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL

"אתה לא יכול לנבא אם החובט יפגע בכדור כל הזמן", אמר לוול סטריט ז'ורנל, "אבל אתה יכול להשתמש בממוצע ההצלחות שלו כי לנחש מה הסיכוי הממוצע שיפגע בעתיד".

על פי המודל של וייל, מליסנדרה היא בעלת הסיכוי הרב ביותר לא לחזור בספר הבא. בנוסף הוא חזה ש-11 מהפרקים בספר החדש של מרטין יסופרו על ידי דמויות חדשות. בקובץ המלא של וייל אפשר לראות עוד סטטיסטיקות שערך, לאלו שלא מפחדים מספוילרים לספרים בסדרה.

כרגע עובד מרטין על הספר השישי והלפני אחרון, בסדרה "רוחות החורף", ותאריך יציאתו עדיין לא ידוע. העונה החדשה של "משחקי הכס" תעלה לשידור באפריל הקרוב.