אין תמונה
פניקס. ידע שהוא הולך למות

באוקטובר הקרוב ימלאו עשרים שנה למותו הטראגי של ריבר פניקס, שמת ממנת יתר מחוץ למועדון ה"ווייפר רום" בלוס אנג'לס, שבאותם ימים היה בבעלותו של ג'וני דפ. בימים אלו יוצא ספר אוטוביוגרפי חדש בשם "לרוץ עם מפלצות" מאת בוב פורסט, סולן להקה בשם "תלוניוס מונסטרס" ומכור לסמים שמייעץ בתכניות כמו "סלבריטאים בגמילה", שבילה עם פניקס את השעות האחרונות לחייו בחגיגת סמים אחת גדולה.

באותם ימים, פניקס היה בן 23 ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים של הוליווד, שהיה גם צמחוני ופציפיסט שאהוב על כל סובביו. המציאות, פורסט כותב, הייתה אפלה הרבה יותר. פניקס היה כוכב רוק מתוסכל שהסתובב עם גיטריסט הרד הוט צ'ילי פפרס (באותם ימים) ג'ון פרושיאנטה, ועסק רוב הזמן בצריכת סמים.

"ריבר נשאר עם ג'ון במשך כמה ימים", כותב פורסט, "סביר להניח שהשניים לא ישנו לרגע. רוטינת הסמים הייתה נשארה עקבית אצל כולנו – קודם כל מעשנים קראק או מזריקים קוקאין לוריד, ואז מזריקים הרואין כדי לרדת מספיק על מנת לנהל שיחה של מספר דקות, לפני שמתחילים שוב עם הסמים".

בליל מותו, מספר פורסט, פניקס ופרושיאנטה הגיעו לוייפר רום יחד עם אחיו ואחותו של פניקס – חואקין וריין, בת זוגו סמנת'ה מת'יס וג'וני דפ. ברגע שהם הגיע הקוקאין החל לעבור בין כולם. "ריבר ללא ספק היה מחוק", כותב פורסט, "הוא היה לא יציב, כמו מתאגרף שחטף מכת ראש אחת יותר מדי". בשלב מסוים פורסט חש טפיחה על שכמו ופניקס אמר לו "אני לא מרגיש טוב, אני חושב שאני במנת יתר" ומיד לאחר מכן נעלם בקהל.

מספר דקות לאחר מכן שמע פורסט צעקות מבחוץ, פניקס שכב על המדרכה מפרכס. כשהאמבולנס הגיע הוא עדיין היה בחיים וכולם נסעו איתו לבית החולים, שבו נקבע מותו. השיחה הראשונה שלו הייתה לג'וני דפ ששאל אותו מה מצבו של פניקס, כששמע שהוא מת, שתק לכמה רגעים, אמר "אלוהים אדירים" וניתק. בבוקר שלמחרת, דפ וכל מי שידע על האירוע, עזבו את העיר.

 בואו לפייס שלנו