פבלו פיקאסו (צילום: Tate Museum.org (http://www.tate.org.uk/art/work/L03007))
"חזה של אישה" (1944), פבלו פיקאסו | צילום: Tate Museum.org (http://www.tate.org.uk/art/work/L03007)

גבר לונדוני בן 20 בשם שאקיל מאסיי נעצר בסוף השבוע האחרון ויעמוד לשימוע לפני משפט פלילי בסוף ינואר, בעקבות פשע מעט תמוה - הוא בחר לפגוע ביצירה של פיקאסו במוזאון הטייט. היצירה המדוברת היא הציור Bust of a Woman ("חזה של אישה") מ-1944, אחת מהיצירות הרבות בהן פיקאסו צייר את דמותה של אהובתו דורה מאר.

היצירה, ששווייה כ-26 מיליון דולרים (או 20 מיליון ליש"ט), הוסרה בינתיים מקיר המוזיאון, אבל הוא נשאר פתוח למבקרים בעוד היא עוברת הערכה ותיקון של מומחים. מהמוזאון לא נמסרו פרטים נוספים לתקשורת לגבי מצבה, רק שהיא נקרעה, וגם לא ברור מה הוביל את מאסי לקרוע את היצירה המדוברת. כרגע, הוא נמצא עדיין במעצר וצפוי להישאר בו עד השימוע בסוף ינואר, לאחר שוויתר על שיחרור בערבות.

מדובר בציור שמן על קנבס, שפיקאסו צייר ב-5 במאי, 1944 בסטודיו שלו בפריז, ודמותה של מאר נראית בו בדקונסטרוקציה האופיינית לאמן. פיקאסו, אגב, צייר ממש באותו יום ציור נוסף של מאר, עם אותו השם בדיוק. הציור הוא חלק מאסופת ציורים שפיקאסו עבד עליהם בחודשים האחרונים של השלטון הנאצי, שבסופם הוא הצטרף למפלגה הקומוניסטית.

הפעם האחרונה שציור של פיקאסו ניזוק הייתה במאי 2018 בבית המכירות הפומביות כריסטי - רק שאז היה מדובר בטעות. אספן האמנות סטיב ווין מחר את אחד מהציורים של פיקאסו מהאוסף הפרטי שלו בעבור למעלה מ-130 מיליון דולר, אבל גרם לחור בציור כשנתקל בו בטעות עם המרפק שלו. הציור תוקן לאחר מכן ונמכר במחיר דומה.