ב-2019 הגיעו רבים למסקנה שעולם האמנות כבר לא יכול להיות מוזר יותר: העבודה המדוברת "הקומיקאי" של האמן מאוריציו קטלן - שהוצגה ביריד האמנות ארט באזל במיאמי - נמכרה ב-120 אלף דולר. זה אמנם לא מחיר חריג בשוק האמנות, אבל הוא חריג בהחלט בהתחשב שהעבודה היא בסך הכל בננה מודבקת לקיר. כן כן. כעת, מתברר שעוד לא ראינו כלום, ושבהחלט אפשר להפוך אוכל לאמנות בצורה הזויה אף יותר. השנה בארט באזל מיאמי ביץ' - היריד חובב הסנסציות - יוצגו עבודות שיצר האמן המכונה Lefty Out There שעשויות מפירורי צ'יטוס כתומים, שאריות החטיף שנקראות בסלנג האמריקאי "צ'יטל" ("Cheetle").

מאחורי האירוע עומד מותג הלייפסטייל של הדיג'יי אל אל קול ג'יי, Rock the Bells, שעבד על התערוכה בשיתוף פעולה עם צ'יטוס. האירוע יתקיים על יאכטה מפוארת שגובהה כמעט 67 מטרים ולה לא פחות מארבע קומות. הוא מתואר כ"אחד האירועים המצופים ביותר של ארט באזל ב-2021". אקסטרווגנזת השאריות תכלול שמונה יצירות מקוריות של Lefty Out There שמורכבות מפירורי הצ'יטוס, אבל לא רק: באירוע יתקלטו חמישה תקליטנים, כי למה להספק באחד או בשניים, ועל הסיפון יתקיימו פעילויות בהשראת צ'יטוס ויוקם בר פתוח.

האמן הצעיר מזוהה בזכות הסגנון הוויזואלי הספציפי שלו, כשיצירותיו לרוב מורכבות ממעין פיתולים דמויי תולעים הדחוסים זה אל זה. "הפיתולים שלו הם חוד החנית של היצירה הווירטואלית והם זכו להכרה בינלאומית", נכתב בהודעה של מותג הלייספטייל Rock the Bells במסגרת קידום תערוכת הצ'יטוס ברשתות החברתיות. בפוסט קידום אחר של המותג, נכתב "מי אמר שאסור לשחק עם אוכל?", כשברקע מופיעה תמונת האמן כשהוא עובד על אחת מיצירותיו. האירוע יתקיים בשבת הקרובה והכניסה אליו היא ללא תשלום, אם כי נראה שאחריו יתקיים מפגש אקסלוסיבי יותר למוזמנים בלבד. 

Lefty Out There (צילום: Rock The Bells)
Lefty Out There | צילום: Rock The Bells

ציוצי קידום האירוע מטעם חברת פריטו-ליי, שמייצרת בין השאר את החטיף צ'יטוס, יבשושיים להחריד – ונראה שמנהל הסושיאל של החברה לא מזהה את פוטציאל הביזאר הטמון באירוע הזה. "לאורך השנים המעריצים השתמשו בצ'יטוס כהשראה לכל כך הרבה דברים שונים. עכשיו, אנחנו נרגשים לראות איך הצ'יטל – הפירורים הכתומים שמעטרים את קצות אצבעותיהם של חובבינו – מתעורר לחיים ביריד באמצעות היצירות של האמן המוכשר Lefty Out There".

הגולשים בטוויטר כמובן מיהרו ללעוג לפרויקט, כשהם מסרבים לארט באזל את העבודה הקודמת שהביאה אותו לכותרות – עבודת הבננה המודבקת על הקיר. כמוהם, גם לנו יש כמה שאלות על האירוע: קודם כל, האם העבודות של האמן מכוסות בזכוכית או שריח הצ'יטוס עומד לעורר חלחלה ובחילה עבור כל מבקרי היאכטה? (ואם המצב אכן כזה, אנחנו כבר מחכים לכותרות "מבקרי אמנות הקיאו בתערוכת צ'יטוס בלב ים"). שאלה נוספת היא: מי הם האנשים שמוכנים לשלם סכום נכבד מכספם על יצירה שעשויה מפירורי חטיף (מרשימה ככל שתהיה) במקום להקדיש את אותו לסכום לתרומה, למאבק חברתי או אפילו ליצירת אמנות אחרת וקצת פחות מסריחה? ודבר אחרון: היינו שמחים לביקור בדירתו של האמן המצליח, שכנראה עדיין מלאה בפירורי צ'יטוס שפשוט נדבקו לכל החפצים שלו ולא שחררו.