"קול קדומים" - סרט חדש בכיכובו של הריסון פורד (החל מהיום בבתי הקולנוע בארץ) - נחשב מהרגע הראשון לפרויקט די היסטורי, מאחר ומדובר בסרט הראשון של אולפני המאה העשרים, שהיו ידועים עד כה כ"פוקס המאה העשרים" וכעת נמצאים תחת האכסניה של אולפני דיסני. אפשר רק להניח כמה גבוהות הציפיות לקראת סרט הבכורה של האולפנים המדוברים, אך לפי כמה מחוות הדעת, המצב לא טוב במיוחד - ואף מזכיר פלופ קולנועי אחר מהעבר הלא רחוק. 

הסרט, על בסיס ספרו של ג'ק לונדון, עוסק בכלב מבוית מסוג סן ברנרד/קולי סקוטי בשם באק, שנגנב ונמכר לסוחרי הובלה, והביקורות הראשונות עליו שכבר יצאו בארה"ב מצביעות בעיקר על כשל חמור אחד - דמותו של באק הכלב, שהונדסה כולה באמצעות אנימציה ממוחשבת, פשוט לא עשויה טוב. הסיבה בגללה נבחר להשתמש בכלב ממוחשב ולא אמיתי נוגעת, ככל הנראה, לרצון של ההפקה להימנע מניצול של כלב אמיתי בצילומים. אבל כאמור, כפי שהוכיח לאחרונה סרט על חיית מחמד אחרת - לפעמים היוזמה החיובית מסתיימת כפארסה.

בביקורת שפורסמה ב-USA Today נכתב כי "הסרט לא משתמש בכלבים אמיתיים ומסתמך לחלוטין על ייצוגים ממוחשבים כדי לא לסכן חיות אמיתיות, אבל הכל נראה קצת מזויף". בהוליווד ריפורטר ציינו: "התוצאה היא מבלבלת מבחינה ויזואלית. באק לא ממש נראה אמיתי, וכתוצאה מכך כל הזמן מצפים שהוא ושאר הכלבים בסרט יפרצו בשירה", ברפרור ל"קאטס".

אתר IndieWire ציין כי "למרבה הצער, העיניים של באק מספרות סיפור אחר. יש להבעות הפנים שלו איכות היפר-ריאליסטית ורודפת, מין הכלאה בין דיוק לבין ריטוש שפשוט לא עובדת, ורק הולכת ונהיית גרועה יותר ככל שהסיפור מתקדם". ביקורות אחרות טענו כי מדובר בדוגמא קלאסית שבה אסור להשתמש ב-CGI בסרט.

מי שדווקא חיבב את באק הכלב הוא, לא במפתיע, ארגון זכויות בעלי החיים האמריקאי, שכתב כי מדובר בייצוג "מדהים", וכי "הויזואליה היפהפייה מוכיחה שאפשר לעשות סרט שכולו על חיות מבלי לנצל אף אחת מהן". 

גם הגולשים בטוויטר לא התלהבו במיוחד מהכלב הממוחשב, וכמה מהם ציינו כי שוב חיית מחמד זוכה לגוף בגודל לא פרופורציונלי. "כלב ה-CGI מ'קול קדומים' עומד לרדוף אותי בסיוטים", כתב אחד הגולשים. גולש אחר ציין כי ההחלטה להימנע בשימוש בכלב אמיתי אמנם מבורכת, אבל בקטעים מסוימים בסרט גם מעט תמוהה: "למה כלב שמסתובב בתוך בית מצריך CGI?"