את עיקר תשומת הלב בסרט החדש "פצצה" ("Bombshell") מושך הליהוק המשולש והנאה למראה של שרליז ת'רון, מרגו רובי וניקול קידמן. סיבוב יחסי הציבור כולל הופעות מדהימות של שלוש השחקניות היפהפיות על השטיח האדום, הפקות אופנה, ראיונות משותפים ועוד. אבל ממש כמו בסיפור האמיתי של מה שהתרחש מאחורי הקלעים בערוץ הכבלים השנוי במחלוקת פוקס ניוז, גם כאן כל היופי הנשי הזה הוא מסך ערפל, שמסתיר את האמת הלא נוחה שמאחורי הסרט.

הסיפור של רוג'ר איילס לא זכה בארץ לסיקור המסיבי שזכתה לו פרשת הארווי וויינשטיין, למרות שבפועל, מדובר בסיפורים מאוד דומים. למעשה, הסיפור של איילס - החל מהקריירה המרתקת שלו, דרך המעורבות שלו בבחירה של שלושה נשיאים רפובליקנים והפיכתו לאחד האנשים הכי משפיעים הפוליטיקה האמריקאית (ואולי אפילו המשפיע ביותר) ועד להתרסקות הבלתי נמנעת כשעשרות נשים אזרו אומץ וחשפו את הבריונות המינית הסדרתית שלו - כבר סופר בכמה וכמה יצירות תרבותיות. מלבד "פצצה", הסיפור של רוג'ר איילס זכה גם לסרט דוקו בשם "הפרד ומשול" (בארץ שודר ב-yes דוקו), ומיני-סדרה בשם "בקול רם" (גם היא שודרה ב-yes), שמבוססת על הספר של גבריאל שרמן, עיתונאי ששיחק תפקיד מרכזי בחשיפה של הסיפור האמיתי מאחורי אחד האנשים הכי עוצמתיים בהיסטוריה של התקשורת האמריקאית והעולמית.

מי שהייתה הראשונה לחשוף את ההתנהגות הסדרתית של איילס הייתה גרטשן קרלסון (שבסרט מגולמת על ידי קידמן, ובסדרה "בקול רם", משחקת אותה הבסטי של קידמן, נעמי ווטס). קרלסון סבלה במשך שנים השפלות סקסיסטיות מאיילס, והחלה להקליט את השיחות ביניהם לאחר שאיילס שלף אותה ממשבצת של רייטינג גבוה לשעת שידור מתה בצהרי היום. עוד לפני שתם החוזה שלה ברשת, היא כבר פנתה לעורכי דין על מנת לתבוע את פוקס ניוז, וכשתם החוזה שלה והיא גילתה שאיילס בחר לא לחדשו, הגישה את התביעה אישית נגדו. הסיבה היא כל מי שעבד בפוקס ניוז חתם על חוזה בו הוכנס סעיף סודיות וגם סעיף לפיו כל בעיה משפטית בין העובד למעסיק תיושב בהליך בוררות מחוץ לבית המשפט. עורכי הדין של קרלסון מצאו פרצה ותבעו את איילס באופן אישי במדינת ניו ג'רזי, שם היו לו נכסים בבעלותו.

רופרט מרדוק הוא האיש והכסף שמאחורי פוקס ניוז, ומי ששכר את איילס כמנכ"ל הערוץ, אבל בניו של מרדוק - לכלן וג'יימס, מעולם לא אהבו את איילס ולאחר שהוגשה התביעה, החליטו לשכור משרד עורכי דין חיצוני ונייטרלי כדי לחקור את ההאשמות של קרלסון נגדו. כשהחקירה החלה, ובהשראתה של קרלסון שהעזה להתחיל את כדור השלג הזה, עשרות נשים נוספות שעבדו בפוקס ניוז או נתקלו באיילס בעברן המקצועי סיפקו עדויות על התנהגות דומה, עם מקרים שהולכים אחורה עד לשנות החמישים של המאה הקודמת. בנוסף, כתוצאה מהתגליות של החקירה, איילס נאלץ להתפטר מתפקידו, והמשיך לצעד המתבקש הבא - הוא הפך להיות יועץ אישי עבור טראמפ בקמפיין שלו לנשיאות. טראמפ, אגב, גם הגן על איילס בפומבי כשרק צצו ההאשמות נגדו. קרלסון הסכימה ליישב את התביעה מחוץ לבית המשפט, וקיבלה מפוקס 20 מיליון דולר כפיצוי. במאי 2017 איילס נפל בביתו ודימם למוות, כתוצאה ממחלת ההמופיליה שסבל ממנה. באותה התקופה נחשף גם שמאז המקרה המדובר של התלונה נגד ביל או'ריילי ב-2004, בו עובדת לשעבר התלוננה על הטרדה מינית מצדו והמקרה נסגר בפיצוי, פוקס פיצו עוד חמש עובדות לשעבר שהתלוננו על הטרדות מיניות מצד או'ריילי, מי שהיה המנחה המוכר ביותר של הרשת וחבר קרוב של איילס. הסכומים במקרה של או'ריילי היו גבוהים במיוחד, ומתלוננת אחת אף קיבלה 32 מיליון דולר בפיצויים. כולן קיבלו את סכומי הכסף האלה תמורת שתיקה. בדוקו "הפרד ומשול" ניתן לראות תמלול של מייל ששלח או'ריילי למתלוננת מ-2004, בו הוא כותב לה שלא רק הוא ירדוף את כל מי שתעז להתלונן נגדו - גם רוג'ר איילס ירדוף אותה.

בעוד "פצצה" מתמקד בעיקר בדמות של מייגן קלי (בגילומה של ת'רון), היה לה המזל המפוקפק לחוות "רק" הטרדה אחת על ידי איילס. רוב הנשים תיארו אחד משני תסריטים: או שהן סירבו לאיילס והוא בתמורה חירב להן את הקריירה עם הקשרים העמוקים שלו בעולם התקשורת והפוליטיקה, או שהן נאלצו לשתוק ולהסכים, מתוך פחד שהוא יעשה בדיוק את זה. במקרה של קלי, היא הוטרדה כשהייתה עיתונאית חדשה בפוקס ניוז, בשנה השנייה שלה ברשת. לדבריה, הם "הצליחו להתגבר על התקרית" ואיילס המשיך לקדם אותה. קלי גם אומרת שהיא לא התעמתה איתו או סירבה לו באופן בוטה וברור, בדיוק בגלל שהיא כל כך חששה מהכעס שלו. בסופו של דבר, הפופולריות שלה ברשת, העבודה הקשה שהיא השקיעה ובעיקר הרייטינג הגבוה שהיא הביאה, הבטיחו את מקומה שם למרות שהיא לא שיתפה פעולה עם ניסיון החיזור שלו ב-2006. את מה שקרה שם אפשר לראות בסרט, שנצמד לתיאור המדויק של קלי במקרה הזה - איילס ניסה לנשק אותה שלוש פעמים, ובכל אחת מהפעמים היא הדפה אותו, וכשוויתר שאל אותה "מתי החוזה שלך נגמר?". קלי דיווחה לממונה עליה על התקיפה, והיא אמרה לה פשוט להתרחק ממנו. "באותו הזמן זו נשמעה כמו עצה טובה, כי ככה יכולתי להמשיך ולהתקדם ברשת, אבל בדיעבד זו הייתה עצה איומה", סיפרה בראיון בסוף 2017. בסופו של דבר קלי עזבה את פוקס ניוז ועברה לרשת NBC המתחרה, לא רק בגלל פרשיית איילס, אלא גם בעקבות המתקפה של חברו הקרוב טראמפ. למרות שפוקס ניוז לא הסתירו את תמיכתם בטראמפ כמועמד הרפובליקני לנשיאות, קלי לא חששה לסקר גם את הצדדים הפחות נעימים. לאחר שדיווחה בתוכנית שלה על כך שאיוונה טראמפ האשימה את בעלה לשעבר באונס, טראמפ התקשר אליה באופן אישי, צעק עליה וניתק את הטלפון בפניה. הפעם הבאה שהם נפגשו הייתה בדיון של המועמדים לנשיאות של המפלגה הרפובליקנית ב-2015, שם היא ציטטה כמה מהשמות הפוגעניים בהם טראמפ השתמש בעבר כלפי נשים. טראמפ אמנם קיבל אזהרה מראש שקלי עומדת לשאול אותו שאלה קשה, אבל התגובה שלו הייתה לתקוף אותה במעלה ממאה ציוצים, שנמשכו במהלך תשעה חודשים, וקריאה להחרים את התוכנית שלה (שרק צברה עוד ועוד צופית וצופות בעקבות התקרית). בראיון טלוויזיוני שהפך מאז לידוע לשמצה, טראמפ אומר ש"יצא לה דם מהעיניים, יצא לה דם מעוד מקום". לאחר מכן הוא ניסה לטעון שהוא התכוון לאף שלה, אבל כוונתו הייתה ברורה לכולם. בראיון בתוכנית של אלן דג'נרס, קלי אמרה כי "לדונלד טראמפ יש נטייה להפוך את בחירות החיים של אנשים לבהירות יותר, וזה היה נכון גם במקרה שלי". "לא גדלתי בבית פוליטי, אמרה, "לא באמת רציתי לסקר פוליטיקה, ובדיוק כשתהיתי אם זה מה שאני רוצה לעשות, היקום התערב והיה לי ברור מה אני צריכה לעשות". קלי - שהיא אולי לוחמת פמיניסטית אבל עדיין רפובליקנית - עזבה את NBC לאחר הערה גזענית שלה בשידור (ולא הראשונה בקריירה שלה), ומאז מנסה להחיות את הקריירה כעיתונאית עצמאית. למרבה האירוניה - וגם כדי להראות שהמקרים האלה חוצים עמדות פוליטיות - קלי חזרה באוקטובר האחרון לפוקס ניוז, הפעם בתור מרואיינת, וסיפרה על איך NBC לקחו חלק בהשתקה ארוכת השנים של התלונות נגד הארוויי וויינשטיין, כמו גם המנחה מאט לאוור.

מי שנעדרת באופן בולט וצורם מהסרט היא לורי לאן, שחוותה מאיילס התעללות מינית של כעשרים שנה. השניים נפגשו כשהייתה בת 28, כשעבדו יחד על קמפיין פוליטי, ועל פי העדויות של לאן, איילס ניסה מהר מאוד לבדוק מה הרקע האישי שלה ועד כמה היא חלשה ונתונה למניפולציות. בין השניים החלה מערכת יחסים מינית, ואיילס דרש ממנה להיפגש איתו בבתי מלון, לרקוד מולו בהלבשה תחתונה ולבצע בו מין אוראלי. מאוחר יותר הוא מינה אותה לתפקיד בפוקס ניוז. בראיונות שנתנה, לאן מספרת שאיילס דאג שהקריירה שלה תהיה תלויה בו לחלוטין, והיא הייתה מבודדת חברתית משאר הקולגות שלה, כך שהיא פחדה לספר על מה שקורה או לסרב לו, ובמקביל פיתחה הפרעות פסיכולוגיות עמוקות בעקבות הקשר הסבוך שלהם. היא סיפרה שהוא היה קורא לה "שפחת המין שלו" ו"הזונה שלו", ואמר לה שהיא תעשה כל מה שהוא יגיד לה. החל מהמפגש הראשון ביניהם, הוא צילם סרטונים ותמונות שלה, ואיים עליה שאם תספר על מה שהם עושים, יפרסם את התמונות. היא, אגב, קיבלה 3 מיליון דולר בפיצויים, סכום קטן בהרבה מזה שקיבלה קרלסון, למרות שההאשמות של לאן היו חמורות בהרבה. לאן התראיינה עבור הספר של גבריאל שרמן, שעליו מבוססת הסדרה בקול רם, והסיפור שלה אכן מקבל שם התייחסות די מפורטת. בעקבות הסדרה, לאן תבעה את רשת שואוטיים ששידרה אותה - לא על חוסר דיוק בעובדות, אלא על כך שלא ידעה שהספר יהפוך לסדרה, ושהרשת מנצלת את הסיפור האישי הקשה שלה למטרות רווח. זו ככל הנראה הסיבה שדמותה של לאן לא הופיעה ב"פצצה", אבל מי שאמורה לייצג חלק מהסיפור שלה, כמו גם של נשים אחרות, היא דמותה של מרגו רובי, קיילה, דמות פיקטיבית שחווה בסרט התעללות מצד איילס שמבוססת על עדויות אמיתיות, של לאן ונשים אחרות.

למרות שנדמה שהסיפור הזה נגמר לאחר עזיבתם של איילס ואו'ריילי את הרשת ולאחר מינוי אישה (סוזן סקוט) למנכ"לית הרשת - למרבה הצער זה לא המקרה. כשההאשמות נגד איילס נחשפו, חלק מהנשים סיפרו שהרשת כולה היא מקום רעיל עבור נשים. הן היו נשכרות על פי המראה שלהן, נדרשות לעמוד ולעשות סיבוב מול איילס כדי שיראה את הגוף שלהן, ועודדו אותן נמרצות ללבוש חצאיות, על מנת שהמצלמות יוכלו לקבל זווית טובה על הרגליים החשופות שלהן, להנאת הצופים (זה כלל גם שולחנות שקופים, שלא יסתירו את הרגליים). אחת העובדות קראה לפוקס ניוז "כת סקס מאורגנת". החודש הוגשה נגד הרשת תביעה נוספת על הטרדה מינית, הפעם מהמגישה בריט מקהנרי. מקהנרי התלוננה על כך שהיא חווה הטרדות מיניות חוזרות ונשנות מצד ג'יימס מרדוק (כן, אותו אחד שיזם את החקירה נגד איילס) כבר לפני שנה, ובתביעה החדשה אומרת שלאחר שהתלוננה, מרדוק וכמה מהמפיקים הבכירים ברשת החלו למרר את חייה, וגם רמזה על כך שברשת מזלזלים באופן שיטתי בתלונות של הנשים שעובדות בה. אם כך נראה שהזעזוע הגדול של עזיבתו של איילס, ולאחר מכן של או'ריילי, לא שינו את השיטה כולה, והתרבות המגדרית הבעייתית בפוקס ניוז עדיין חיה ובועטת - אולי עד הסרט הבא שיחשוף אותה?