פחות או יותר כל אדם בעל גישה לאינטרנט נחשף בסוף השבוע בצורה זו או אחרת לסרטון הטיזר ל"מלך האריות" המחודש. אולפני דיסני, ששחררו את הטיזר בשישי, דיווחו מאז שבמהלך 24 השעות הראשונות לצאתו, הטיזר צבר יותר מ-224 מיליון צפיות ביוטיוב וברשתות החברתיות. הייתם מצפים אולי שזה ישבור להם שיא צפיות, אבל זה מציב אותו במקום השני, מאחורי הטריילר השני ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף", שגרף 238 מיליון צפיות ביממה הראשונה. איזה לוזר אתה, סימבה, יא אללה. 

סתם-סתם, אנחנו לועגים רק כי אנחנו קנאים קטנוניים. ואם כבר קטנוניות, "מלך האריות" - גרסת 2019, נתקל גם בכמה מבקרים שלא הפסיקו לגלגל עיניים, והכל בגלל פרט קטן אחד. כל המשתפכים וכל המתלהבים הקפידו לקרוא לגרסה החדשה גרסת לייב-אקשן, כלומר עיבוד שמופיעים בו שחקנים בשר ודם, כמו למשל ב"סינדרלה" מ-2015, או "היפה והחיה" מ-2017. למרות שבשניהם נעשה שימוש נרחב באנימציה ממוחשבת, מי שתפסו את מרכז הבמה היו השחקנים הקונקרטיים שהקימו לתחייה את הדמויות המונפשות של דיסני - וזה לא המקרה של "מלך האריות".

"וואו, הרגע צפיתי בטריילר החדש ל'מלך האריות' וממש לא הבנתי מה הפירוש של 'לייב אקשן' כי כל הזמן חיכיתי שביונסה תצוץ שם בתחפושת אריה", נכתב בציוץ מחאה אחד ובאחר נכתב "אל תקראו ל'מלך האריות' החדש לייב אקשן, זו אנימציה ב-100%. אם תשכחו את זה, אתם עושים עוול לאנשים שעובדים על הסרט".

ואכן, התלונה השנייה נגד "מלך האריות" המחודש, ובעיקר נגד הטיזר הפופולרי, היא שמדובר בהעתקה יסודית של הסרט המקורי. בוודאי שמתם לב למחוות הרבות של הטיזר לסרט המקורי -

וגולשים רבים טוענים שאם הסרט החדש יתבסס ברובו על הסרט הקלאסי של דיסני, אז מדובר בניסיון ציני למדי להרוויח קרדיט תעסוקתי וכסף על חשבונם של מי שיצרו בשעתו את "מלך האריות". וכפי שנכתב בציוץ מחאתי נוסף, "העתקנו את העבודה הקשה והכישרון של המוחות היצירתיים המקוריים, והדבקנו פרווה סופר-מציאותית על סת' רוגן וקראנו לזה 'יצירת אמנות' כדי למכור לכם מחדש את הילדות שלכם, ואתם קונים את זה, חה-חה-חה".

כדי לגלות באופן סופי אם מדובר ביצירה חדשה שתעמוד בפני עצמה או עיבוד אחד לאחד של הסרט המקורי (אבל הפעם עם ביונסה, וואו), נאלץ להמתין ליציאת הסרט בחודש יולי.