בסוף השבוע האחרון התרחשה תקרית לא נעימה בין העיתונאית לינוי בר-גפן ואלוף במיל׳ יום טוב סמיה, תחילתה בסיבוכי סדר הדוברים וסופה בספר שהושלך לפח הזבל. כפי שפרסם כתב "ידיעות אחרונות" רן בוקר (ללא ציון שמות המעורבים),לאחר שראיינה את סמיה במסגרת "שבתרבות" בבאר שבע, בר גפן קיבלה ממנו ספר במתנה עם הקדשה. זמן קצר לאחר מכן הוא מצא את הספר בפח הזבל, עימת אותה עם המעשה, היא התנצלה והשניים הניחו לסיפור.

כאן נגמרה הפרשה? לא ולא, כי מקורות שהיו נוכחים במקום סיפרו שזריקת הספר לא הייתה בשוגג, אלא בעקבות התנהגותו של האלוף במיל'. לטענתם, במהלך הראיון סמיה לא ענה לשאלות, ובמקום להתייחס למתיחות הביטחונית בדרום (שהיתה, באופן רשמי, נושא השיחה), המשיך לדבר על עצמו, לפרסם את ספריו ולקדם את שמו - יש שאומרים לקראת כניסה לפוליטיקה. הגשת הספר הפומבית, לדעת הצופים, הייתה מודגשת בעיקר ונועדה להבליט את הספר. אל הראיון הבעייתי ניתן להוסיף חיכוכים שהיו לסמיה עם מארגני האירוע בנוגע לסדר הדוברים. כל אלה יחד יצרו, ככל הנראה, תחושה שהוא הגיע ל"שבתרבות" לצורך קידום עצמי, וניתן לשער כי זה מה שהעלה את חמתה של בר גפן והוביל אולי לזריקת הספר לפח.

בשיחה עם mako תרבות, ביקש סמיה להבהיר כי מסירת הספר על הבמה הייתה בתיאום והסכמת בר-גפן (למרות שמעולם לא נטען אחרת): "מי שאמר את זה טועה ומטעה, זה לא נכון. מסירת הספר על הבמה הייתה מתואמת עם לינוי בר-גפן מראש", אמר, "בחדר העריכה אמרתי לה שאני מבקש להעניק לה ספר במתנה (ושאלתי) אם זה בסדר. היא אמרה 'כן'. שאלתי אותה אם היא רוצה את זה כאן בחדר העריכה, או אחר כך על הבמה. היא אמרה 'למה? סבבה, על הבמה זה הכי יפה'. אז הגשתי לה את זה על הבמה. אז כל מה שאמרו לך אחרת, זה שקר וכזב".

בנוגע להתנהלותו בפאנל, הסביר: "אני לא מרואיין קל, אני מודה. אני מרואיין שזה אתגר לראיין אותו, אני גם מודה. אולי זה יישמע קצת שחצני, אבל אני לא נופל למלכודות של מראיינים. אני בא מוכן לראיונות איתי, אני מכין את עצמי, אני עושה שיעורי בית, גם על המראיין וגם על האווירה. אני לא נופל במלכודות, ומראיין, לפעמים כשהוא לא מצליח להפיל את המרואיין למלכודת ולא מוציא כותרת, אז הוא יוצא קצת מתוסכל. אבל זאת לא הבעיה שלי, אני לא בא לְרַצוֹת את המראיין, אני בא להגיד את דעתי ועמדתי. יש פתגם באנגלית שאומר 'אתה יכול להיות טוב עד כמה שהמראיין שלך טוב', ואותו דבר גם להיפך. טענות מקצועיות שיטענו לעצמם, לא לי, אני בא עם האג'נדות שלי".

"התקלה שקרתה מאחורי הקלעים, שהרגיזה אותה, זאת תקלה של ההפקה, שהבטיחו לי בכתב שאני מדבר שני, ב-11:30", המשיך סמיה, "ב-11:20 ניגשו אלי ואמרו לי שחבר הכנסת עיסאווי פריג' מ'מרצ', התעקש לדבר שני ולא שלישי כי לטענתו היה לו ניחום אבלים בכפר. ניחום אבלים זה לא הלוויה, אתה יכול לבוא בכל שעה, ולכן אמרתי 'חבר'ה, לא מעניין אותי ניחום האבלים שלו, קבעו איתי שאני שני, הזמנתי אנשים, הזמנתי 50 איש שבאו ב-11:20 כדי לשמוע אותי ב-11:30 ותכננו לצאת איתי. גם קבענו ב-12 ומשהו ארוחת צהריים עם פעילים. אני לא מוכן לוותר על המקום שלי'".

"ואז קמה קצת מהומה ואמרתי 'אם ככה אז אני לא מופיע, אל תקראו לי'. אבל הלכתי הצידה, ספרתי עד שלוש, שתיתי מים, ואמרתי 'יש פה הרבה אנשים שבאו לראות אותי, יש פה מראיינת שכבר תיאמתי איתה, היא ראתה אותי, יהיה מאוד מביך אם יגידו לה שאני איננו'. ולכן החלטתי כן לעלות לבמה, כן להישאר את החצי שעה של פריג', לשמוע אותו עד הסוף, ועליתי על במה ב-12:00 במקום ב-11:30, והיה מה שהיה".

לאחר ההסבר המפורט על השתלשלות העניינים, סמיה התייחס לזריקת הספר ולהתנצלותה של בר גפן: "לגבי האירוע עם הספר, קיבלתי את ההתנצלות מלינוי, ומבחינתי מודה ועוזב - ירוחם".

שיטת האלימינציה. סמיה (צילום: חדשות 2)
לא מרואיין קל - סמיה | צילום: חדשות 2

לינוי בר גפן מסרה בתגובה: "התרגזתי על הגישה שלו לצוות ועל הבמה. כתוצאה מזה, זרקתי את הספר לפח, שלא בנוכחותו. מאחר שהוא ראה את זה, ועשיתי חושבים, הבנתי שהתגובה שלי הייתה קיצונית מדי, ולכן התנצלתי".