מייגן היא כוכבת הקולנוע המדוברת של השבוע האחרון, והיא אפילו לא בת אנוש. הבובה הרובוטית המקריפה מככבת בסרט אימה שהוא גם שובר הקופות הראשון של 2023 - "מייגן ("M3GAN"). זהו צ'יזבט עתיק יומין, מהסוג שרץ חזק עוד מאז ימי "דולי עולה במדרגות": קיידי היא יתומה קטנה וחביבה שדודתה האוהבת (אליסון וויליאמס, מארני מ"בנות") הופכת לאפוטרופוסית שלה אחרי מות הוריה. למרבה המזל, הדודה היא גם הייטקיסטית פורצת דרך שמפתחת בובה רובוטית עם אינטליגנציה מלאכותית, המכונה בחיבה מייגן. מייגן נראית כמו בובה קלאסית, רק שהיא הרבה יותר פטפטנית, מתוחכמת וחזקה. וכמובן, כי איך אפשר שלא - היא מתגלה כמסוכנת בהרבה מהברבי הממוצעת.

הוליווד (ובמיוחד הפלג האימתי שלה) בעד בובות רצחניות. בשנות העשרים, בובות פיתום מסוכנות היו טרנד חזק בתרבות. ב-1963 הסדרה "אזור הדמדומים" הציגה את סיפורה של בובה מדברת אחת שהענישה את האב המתעלל של הילדה ששיחקה איתה. שנות השמונים הביאו לנו את צ'אקי, כוכב הסרט "משחק ילדים", הצעצוע התמים שהתגלגלה אליו רוח הרפאים של רוצח מרושע. צ'אקי נהיה לכוכב פרנצ'ייז מצליח, אבל גם אחריו הקולנוע המשיך לנפק עבורנו עוד מעשיות מקפיאות דם על בובות ביזאריות, כמו אנאבל. "אנאבל", הספין-אוף המצליח לסרטי "לזמן את הרוע" היה לסרט רווחי במיוחד, שהכניס כרבע מיליארד דולר ברחבי העולם (מול תקציב של שישה מיליון דולרים בלבד), ובכך קיבע את מעמדה של אנאבל כבובת האימה הדומיננטית - ואז הגיעה מייגן.

מהרגע שיצא הפוסטר הראשון לסרט האימה החדש, שעלה לאקרנים בארץ כבר בשבוע שעבר, מייגן הפכה לתופעה ויראלית. רבים החליטו להתייחס אליה בבדיחות דעת כאל אייקון גאה, והציגו סרטוני מעריצים ערוכים שמראים איך מייגן הבלונדינית והזוהרת קוברת את אנאבל, הכוכבת המזדקנת שאבד עליה הכלח. אבל מאז שהטריילר עלה, האינטרנט ויושביו לא יכלו לחכות עד שמייגן היקרה סוף סוף תגיע למסך. הטריילר מציג איך מייגן (שלכאורה אמורה להיות מפלצת מפחידה) נוקמת בבריון שהציק לבעלים שלה קיידי, איך מייגן מרשה לעצמה להתחצף לדודה בלי לדפוק חשבון, משל הייתה דנה אינטרנשיונל מול כתבת חטטנית וכמובן - הריקוד של מייגן, בקליפ קצרצר שקיבל חיים משל עצמו. בזכות כל אלה, מייגן הפכה לכוכבת עוד לפני שהסרט שלה בכלל עלה לאקרנים.

הגולשים דמיינו פרסונה שלמה סביב מייגן: דיווה מהסוג שניתן לראות ב"המרוץ לדראג של רופול" או ב"עקרות בית אמיתיות", שמסתכלת על מתחריה, צ'אקי ואנאבל, ואומרת להם "הייתם מתים שיהיה לכם את מה שיש לי". כשהסרט יצא, הקמפיין הרשמי שלו שיתף פעולה ישירות עם הוויראליות הלא צפויה של מייגן - קבוצת דוגמניות המחופשות אליה עלתה למגרש פוטבול לפני משחק של קבוצת הלוס אנג'לס צ'רג'רס; קבוצת רקדניות המחופשות לבובה שיחזרו את הריקוד הוויראלי שלה מחוץ לאולפנים שבהם השחקנית אליסון וויליאמס התראיינה לכבוד הסרט, וצפו בה בקריפיות בשעה שהתראיינה. עדרים של מייגניות הציפו לוקיישנים שונים ברחבי התפוח הגדול, ובינתיים, הקהל הקפיד לזכור שיש את מייגן ושהיא לא עוד מפחידנית מן השורה, אלא אייקון.

הקמפיין הזה הצליח לאין שיעור: "מייגן" זכה להצלחה ביקורתית אמיתית וכנה עם 93% ביקורות חיוביות ב-Rotten Tomatoes, ובסוף השבוע הראשון שלו הוא הכניס הסרט 30 מיליון דולר (התקציב המשוער של הסרט הוא 12 מיליון דולר). הגולשים ממשיכים לשתף פעולה עם הראייה של "מייגן" כסיפורה של גברת צעירה, נוצצת ועוצמתית, עם פוסטים שמדברים עליה באותה נשימה עם ליידי גאגא, אדל ואופרה ווינפרי.

ייתכן שההצלחה של "מייגן" נובעת מהעובדה שהוא לא מוגבל לצפייה למבוגרים בלבד: הסרט זכה לדירוג האמריקאי PG-13, שמאפשרת לבני נוער להיכנס אליו בלי ליווי מבוגר. אבל אולי הסיבה האמיתית היא אותו קמפיין, שידע איך ליצור ויראליות לא מתאמצת, ובחר בדרכים לא שגרתיות להבהיר שהסרט הזה בוחר שלא לקחת את עצמו ברצינות. "זהו סרט אימה עבור דור הטיקטוק", נכתב בהוליווד ריפורטר. מסתמן שהגיעה השעה שגם הם יקבלו אייקון אימה שראוי לשמו, ואם האייקון הזאת מרשה לעצמה לרקוד כאילו אף אחד לא רואה, מה טוב.