קלינט איסטווד נחשב לבמאי בעל שיטת בימוי ייחודית שלא מתאימה לכל שחקן. הוא מתנגד לפרפקציוניזם ולא אומר לא לאלתורים, הוא אוהב לזרום לפי הקצב הטבעי של הסצנה: על כן, איסטווד גם לא מעריץ גדול של סימונים על רצפת סט הצילומים, ומעדיף להעמיד את השחקנים לפי אינסטינקט. ג'ק נ. גרין, צלם שעבד איתו ב-27 מסרטיו, הסביר את נטייתו של הבמאי בריאיון למגזין Entertainment Weekly: "יש בזה אדרנלין מסוים שגורם לשחקנים 'למעוד' בדיבור, בדרך טבעית מאוד". אבל ההתנהלות המיוחדת של איסטווד גם גוררת איתה כלל נוסף ונוקשה: הבמאי לא מאמין בצילום של אותה התרחשות שוב ושוב, ומעדיף לעבור הלאה אחרי טייק אחד בלבד.

עבור שחקן אחד, החוק המשונה הזה לא עבר חלק בגרון: מדובר בלא אחר ממאט דיימון. בריאיון חדש ל- First We Feast, סיפר השחקן כי כשעבד עם איסטווד בעבר, הבמאי יצא נגדו לאחר שביקש לחרוג פעם אחת מכללי הבימוי המקובלים. השניים, כזכור, שיתפו פעולה ב-2009 בסרטו של איסטווד "אינוויקטוס", בו שיחק דיימון לצד מורגן פרימן וגילם את פרנסואה, הקפטן של נבחרת איחוד הרוגבי של דרום אפריקה.

"זה היה קצת מפחיד, כי גילמתי אדם דרום אפריקאי וזה מבטא שדי קשה לחקות", הודה השחקן. לדבריו, המבטא המדובר "דרש הרבה תרגול"; בצילומי הסצנה שחוללה את הסערה, הטייק הראשון הלך לו "די טוב" אבל הוא רצה לתת לזה עוד ניסיון, רק ליתר ביטחון. דיימון נזכר ש"קלינט אמר, 'סיימנו כאן, בואו נמשיך הלאה'. אמרתי, 'בוס, אתה חושב שנוכל אולי לצלם את הסצנה פעם נוספת?'". לדבריו, באותו רגע איסטווד יצא נגדו: "הוא פשוט הסתובב שם ואמר, 'למה? אתה רוצה לבזבז לכולנו את הזמן?' והייתי כזה, 'אוקיי, אז סיימנו, בואו נמשיך הלאה'". 

לאחרונה, מצא את עצמו מאט דיימון במרכזה של סערה תקשורתית. בריאיון שהעניק לרגל קידום הסרט החדש שלו, "Stillwater" שהכה גליםהודה השחקן כי בזכות בתו הוא הפסיק להשתמש בקללה הומופובית. אותה הצהרה אולי הגיעה ממקום טוב של רצון לשינוי, אבל היא עוררה את זעמם של הגולשים, שיצאו נגד השחקן: הם לא יכולים היו שלא לתהות למה לקח לו כל כך הרבה זמן להבין שמדובר במילה פוגענית.