זוכרים את הסרט "טיפול זוגי" משנת 2009? זה בסדר גמור אם לא. הקומדיה הרומנטית בכיכובם של וינס ווהן, ג'ון פאברו (שגם נמנו בין כותבי התסריט), קריסטן בל, מלין אקרמן ורבים אחרים נשכחה עם השנים, כיאה ליצירה הקלילה והלא-מחייבת שהיא. אבל עבור אחד מחברי הקאסט, הקומיקאי פייזון לאב, העבודה על הסרט הייתה מעורבת בעוגמת נפש לא קטנה - כזו שמתגלגלת כעת גם אל בית המשפט.

פייזון האפרו-אמריקאי הגיש במהלך סוף השבוע האחרון תביעה נגד אולפני יוניברסל, מפיצי הסרט, וזאת מתוך טענה כי הוא היה "מבועת" כשגילה כי דמותו הוסרה מהפוסטרים של הסרט. גם השחקנית קלי הוק, שגילמה את בת הזוג של פייזון - השניים היוו זוג אחד מתוך ארבעה היוצאים יחד לנופש באי טרופי - הוסרה מחלק מהפוסטרים שהופצו באותם ימים, אם כי שני השחקנים כן הופיעו בכמה מן הגרסאות האחרות. "במקום ליהנות מנראות מקסימלית עם יציאת הסרט", נכתב בתביעה, "מר לאב הורד לדרגת 'איש בלתי נראה'". "למרות ש'טיפול זוגי' השיגה את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בסוף השבוע הראשון, והמשיכה לסיבוב מצליח שהכניס יותר מ-171 מיליון דולר ברחבי העולם, אולפני יוניברסל הציבו את מר לאב במושב האחורי של הרכב בו נסעו שישה מחבריו הלבנים לקאסט". 

מימין: הפוסטר העדכני של "טיפול זוגי"; משמאל: הפוסטר המקורי, כולל הוק ולאב

למרות ביוניברסל כבר התנצלו על הסרתו של לאב מהפוסטר, השחקן טוען כי הובטחו לו עוד תפקידי קולנוע בפרופיל גבוה ש"יעשו לו את הקריירה" - הבטחה שמעולם לא מומשה. עכשיו, יותר מעשור אחרי יציאת הסרט, הפוסטר המשופץ של "טיפול זוגי" עדיין מופיע בפלטפורמות כמו אייטונס ואמזון, וזו גם הסיבה בגללה לאב מגיש את התביעה. אבל השחקן בא לטענות לא רק כלפי האולפנים, ותוקף במסגרת התביעה גם את ווהן עצמו.

לפי לאב, אחד מבכירי יוניברסל, אדם פוגלסון, גייס גם את ווהן במטרה לשכנע את השחקן להתרצות, והשניים "התחייבו לשבץ את מר לאב בתכנית טלוויזיה לצד ווהן". "סטובר (סקוט סטובר, אחד ממפיקי הסרט, ר.א) גם הבטיח למר לאב כי הפוסטר יוסר וכי הוא ילוהק להפקות עתידיות של סרטים שסטובר יפיק עבור יוניברסל, אם מר לאב לא ייצא פומבית או משפטית נגד ההסרה שלו", נכתב, "ווהן, מתברר, הרחיק לכת ואמר למר לאב כי עשיית עניין סביב ההסרה שלו מהפוסטר ממש לא תהיה טובה עבור הקריירה שלו באותו זמן, הצהרה אליה פוגלסון לא הביע התנגדות". 

"הסרט עשה המון כסף עבור יוניברסל", כתב לאב בהצהרה מטעמו, "אבל במקום לכבד את העבודה שלי ואת החוזה שלי, האולפנים בחרו להפוך אותי לבלתי נראה עבור מיליארדי צופים ברחבי העולם. הם לא רק פגעו בי כלכלית, הם גם פגעו בי בצורה עמוקה בכך שביטלו אותי בגלל שאני שחור - והם פגעו בכל האומנים השחורים בכך שהם המשיכו לשמר את הגזענות בתעשיית הקולנוע. אני רוצה לוודא שהדורות העתידיים לא יצטרכו להתמודד עם הגזענות ועם הווייט-וואשינג (השמטה של שחקנים שאינם לבנים) שאני חוויתי".