אולפני וולט דיסני הם כבר מזמן שם נרדף לאנימציה מבדרת שמיועדת עבור כל המשפחה, ולערכים כמו אופטימיות, שמחה, קבלה ועליזות קלילה ומשובבת נפש. כן, גם הומור, אבל בדרך כלל "נקי" ומהוגן, בטח לא שחור או ציני. אחראי המדיה החברתית של האולפנים, לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר.

בתחילת השבוע פורסם ציוץ בחשבון הרשמי של החברה, שכאילו הגיע משום מקום: מדובר בגיף של פינוקיו, בובת העץ המפורסמת מהסרט שהופכת לילד אמיתי, אשר נמצא תחת כישוף כושל שמנסה להחיות אותו, ועליו הכיתוב: "כשמישהו מחמיא לך, אבל אתה מת מבפנים". לציוץ אף צורף הכיתוב "לא משנה מי אתם" - ציטוט משיר הנושא של הסרט "פינוקיו" - שהפך את כל הסיפור לקריפי פי כמה.


נסכם: א. דיסני רמזה שהדמות שלה, בובה שרוצה להפוך לילד אמיתי, היא לא ילד אמיתי, ב. פינוקיו ככל הנראה סובל מדיכאון קשה, ג. פינוקיו הוא חסר ביטחון שלא יודע לקבל מחמאות וד. כולם בעצם ככה. די קודר יחסית לחברה ידידותית לכל המשפחה.

הציוץ היה באוויר במשך יותר מ-17 שעות, ואז נמחק. לא לפני שמגיבים רבים הספיקו לשים לב לזה, לשבח או למחות, ובעיקר לצחוק על העניין: "דיסני היא זו שמתה מבפנים", "זה הציוץ הכי טוב אי פעם", "שום דבר כבר לא קדוש" ועוד.








בינינו, סיפור על בובת עץ בעלת תודה זה מפחיד דיו, עוד לפני שדיברנו על ההפיכה הטראומתית של פינוקיו לחמור או על ההיבלעות הטראומתית לא פחות על ידי לוויתן. גם אנחנו היינו מתים מבפנים אם היינו שורדים את כל זה.