עם מודעות הולכת וגוברת לייצוגים בעייתיים בתעשיית הבידור, גופים שונים בהוליווד עדיין עובדים על שינוי וקדמה. רק השבוע, קלואי ז'או הפכה לאישה השנייה בלבד שזכתה בפרס הבימוי הטוב ביותר בטקס האוסקר, פרס האיפור והשיער באותו הטקס ניתן לראשונה לנשים שחורות והשחקנית הקוריאנית יו-ג'ונג הון שברה רצף של 63 מאז הפעם האחרונה בה אישה אסייתית קטפה פסלון על הופעת משחק.

בעוד רוב העולם מריע לשינויים שעוברים על הוליווד בדרך להיות תעשייה מכילה ושיוויונית יותר, בסוף השבוע פירסם תושב לאס וגאס בשם ג'ונתן ואן-בוסקרק טור באתר העיתון המקומי "אורלנדו סנטינל", שיוצא נגד השינויים האחרונים שנעשו בדיסני וורלד, בטענה שההחלטות הפוליטיות של תאגיד הבידור מפריעות לו ולמשפחתו להיטמע בחוויה. ואן-בוסקרק כותב בטור שהוא ומשפחתו נופשים בכל שנה בדיסני וורלד, והם מעריצים של המותג שנים רבות.

הטור נפתח בתלונה מעודנת והגיונית יחסית למה שמגיע אחריה: ואן-בוסקרק התלונן על ההחלטה של דיסני וורלד לאפשר לחברי הקאסט לבטא את עצמם ולהציג קעקועים, בגדים ותספורות שנותנות להן לבטא את האינדיבידואליות התרבותית שלהם. "אני לא נוסע לצד השני של המדינה ומשלם אלפי דולרים כדי לראות מישהו שאני לא מכיר מביע את עצמו", הוא כתב, "אני שם בשביל לשקוע בפנטזיה. מה הלאה, דיסני ישנו את הכלל שאסור לחברי הקאסט להופיע על הבמה עם טלפונים סלולריים בגלל שזה מפר את הזכות לביטוי עצמי?".

אבל זו הייתה רק תלונה קטנה מצדו של ואן-בוסקרק, שהמשיך לצאת נגד שינויים מהותיים יותר במתקנים השונים של פארק השעשועים, אבל לא לפני שהצהיר: "גילוי נאות, אני נוצרי ורפובליקני שמרן, אז האנשים שמנהלים את דיסני ואני לא רואים עין בעין". ואן-בוסקרק המשיך והסביר שדיסני "מקריבים" את אווירת הפנטזיה שבפארקֵי השעשועים בשביל לרַצות את תנועת הפוליטיקלי קורקט, ושאם ימשיכו ככה הם יאבדו אותו כלקוח. "אני לא רוצה שהחוויה תילקח מאיתנו רק בגלל שלדיסני אכפת יותר מפוליטיקה מאשר מהאורחים שלהם", כתב.

בפועל, השינויים שהוא מתאר בטור דווקא הם צעדים שננקטו דווקא כדי לרצות את כלל האורחים. "אנחנו רוצים להפוך את הפארקים שלנו לאינקלוסיביים יותר ולספק חוויה שכל האורחים שלנו יכולים להתחבר אליה ולשאוב ממנה השראה", נכתב בבלוג של דיסני בעבר, לאחר שהודיעו על כמה שינויים כאלה.

ואן-בוסקרק ממשיך ומפרט מהם השינויים שמפריעים לו, כולם כאלה שדיסני נקטו בהם על מנת להסיר מהפארקים ייצוגים בעייתיים, ברובם גזעניים. ספלאש מאונטיין, לדוגמה, הוא מתקן ששונה מכיוון שהיה מבוסס בעבר על "שירת הדרום", סרט מ-1946 שנחשב לבעייתי ביותר ומכיל ייצוגים גזעניים של הקהילה האפרו-אמריקאית, עד כדי כך שבדיסני הפסיקו להקרין ולהפיץ אותו כבר בשנות ה-80 והסרט נחשב היום לאחד מסודותיה הידועים-אך-שמורים של החברה שינוי נוסף שוואן-בוסקרק מתלונן עליו הוא במתקן "שודדי הקאריביים", משם הוסרה ב-2018 סצנה שמציגה פיראטים שמוכרים נשים במכירה פומבית. ואן-בוסקרק טוען שהסיבות הפוליטיות מאחורי השינויים האלה "הורגות את מצב הרוח".

דיסני עדיין לא הגיבו לדברים, אבל פרסום הטור עורר סערה בקרב מבקרי התרבות בגופי התקשורת הגדולים וברשתות החברתיות, וגרר תגובות גם מפוליטיקאים מפלורידה. בטור, ואן-בוסקרק כתב שהדברים שלו צריכים להדאיג את תושבי אורלנדו מכיוון שדיסני מרחיקה לקוחות ובכך גם הכנסות שמגיעות מתיירות, אבל נראה שהפוליטיקאים המקומיים לא מודאגים. חברת בית הנבחרים ואל דמינגס צייצה בתגובה "אני גאה לייצג קהילה שהיא מסבירת פנים, סובלנית ותמיד מתפתחת כדי להציע את החוויה הטובה ביותר", ואנה אסקמני, גם היא חברת בית הנבחרים, שיתפה את הטור וצייצה "אז האיש המבוגר הזה מלאס וגאס כועס שדיסני מסירים דמויות גזעניות ואנסים מהמתקנים שלהם? אני מבינה את זה נכון?".

ג'יימס גאן, במאי סרטי "שומרי הגלקסיה" (מאולפני מארוול, ששייכים לדיסני), הגיב גם הוא בטוויטר. "איש מבוגר רואה את הדברים האלה, מתעצבן והחוויה הרוסה עבורו. איכשהו הוא לא רואה את זה בתור הבעיה שלו", הוא כתב, ולאחר מכן הוסיף תמונה של טריידר סאם (סאם הסוחר) - דמות מכאנית של גבר שחור אשר סוחר, בין השאר, בראשים מכווצים. הדמות הייתה חלק ממתקני "ג'אנגל קרוז" בפארקים השונים של דיסני, והוסרה מחלקם בשנה האחרונה כחלק ממיתוג מחודש של המתקנים, וכן לרגל צאת סרט הלייב-אקשן "קרוז בג'ונגל", שמבוסס על המתקן ויציג גלריה חדשה של דמויות. "אז הוא שט לו בנעימים בשיט הג׳ונגל ורואה שהבחור הזה נעדר", כתב גאן, "ולפתע כל העולם שלו מתמוטט״. ג'וש גאד, שגם הוא עבד עם דיסני על "לשבור את הקרח" (שם דיבב את דמותו של אולאף), צייץ בפרפראזה סרקסטית על הדברים שנכתבו בטור המקורי: "אני אוהב את אורלנדו סנטינל אבל 'עיתונות' גזענית הורסת את החוויה".