"סרט המשך בוראט", שכפי ששמו מסגיר, הוא סרט ההמשך לקומדיה המצליחה של סשה ברון כהן, מעורר הד תקשורתי נרחב בשבועות האחרונים. זה התחיל בתביעה של ניצולת השואה שהשתתפה בסרט, בהמשך הייתה זו סצנה מהסרט בהשתתפותו של רודי ג'וליאני שעשתה כותרות בגלל תוכנהּ המיני, וגם יוצאי קזחסטן לא התלהבו במיוחד מהייצוג המפוקפק שכהן עושה למדינה בדמות העיתונאי הקזחי. וכל השערוריות התקשורתיות הללו השתלמו במובן מסוים, ו"סרט המשך בוראט" הפך גם לשובר קופות במונחי תקופת הקורונה.

על פי הערכה של חברת ניתוח המדיה סמבה TV, סרט ההמשך ל"בוראט" הגיע ל-1.6 מיליון צפיות בסוף השבוע בו הוא נחת בשירות הסטרימינג אמזון פריים. דוברי אמזון פריים טענו כי מדובר בדיווח שגוי אך, בדומה לשיטה המונהגת בנטפליקס, סירבו למסור מספרי צופים מדויקים לסרט. פירושן של ההערכות החדשות הללו הוא ש"סרט המשך בוראט" עקף את אחד מלהיטי הקיץ הגדולים של הסטרימינג - "מולאן" מבית דיסני. אולפני דיסני תכננו לשחרר את החידוש ללהיט האנימציה לבתי הקולנוע כבר בחודש מרץ, אולם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה נדחתה יציאתו, ובסופו של דבר הוחלט להקרין אותו בשירות דיסני פלוס ולא לחכות לפתיחתם של בתי הקולנוע (זאת בארצות הברית ובמדינות נוספות בהן דיסני פלוס זמין באופן חוקי). על פי אותה הסקירה של סמבה TV, ב"מולאן" צפו במהלך סוף השבוע הראשון להקרנתו 1.2 מיליון צופים.

אמזון ידועה בקמצנות שלה בכל הנוגע לנתונים אודות כמות הצופים שלה, וזרוע הסטרימינג של התאגיד (שכולל, בין השאר, את אחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם וכן שורה של מותגי טכנולוגיה) אפילו לא מגלה בדיוק כמה מנויים יש לה. בינואר האחרון, חשפה החברה כי היא עקפה את רף 150 מיליון המנויים ברחבי העולם, וזאת לעומת 60 המיליונים שהפכו בשנה האחרונה למנויי דיסני פלוס. לדברי אמזון, במהלך השעות הראשונות של מסיבת הצפייה ב"סרט המשך בוראט", יותר ממיליון מעריצים התכוונו להשתתף באירוע השאלות ותשובות (Q&A) עם סשה ברון כהן, ותכננו לקחת חלק במסיבת הריקודים העולמית שנערכה לרגל עליית הסרט.

בנוסף, יש לציין את סוגיית המחיר: בעוד "סרט המשך בוראט" הוצע בחינם לכל מנויי אמזון פריים, דיסני גבתה 30 דולרים על הצפייה ב"מולאן" החדש, כך שגם אם צפו בו פחות אנשים, עדיין מדובר בסרט רווחי יחסית עבור דיסני, שחסכה את עלויות ההפצה והפרסום של "מולאן" בשווקים רבים, והצליחה אף לשחרר אותו לבתי הקולנוע בסין אחרי שאלה נפתחו בחודש ספטמבר. בשילוב ההכנסות ממדינות נוספות שהצליחו לפתוח את אולמות התרבות, "מולאן" הכניס לדיסני כ-102 מיליון דולרים - סכום מרשים עבור שנה קולנועית שחונה כמו זו שאנו חווים כרגע, אבל זו עדיין הצלחה זעירה ביותר שכן תקציב הסרט עומד על 200 מיליון דולרים, ודיסני איננה קרובה להשגת הסכום הזה.

כמו כן, בגלל תוכנו הפוליטי של "סרט המשך בוראט" וההתייחסות המפורשת שבו לנגיף הקורונה בארה"ב, כמעט ולא הייתה ברירה אלא לשחרר אותו כבר לצפייה ביתית. באמזון תכננו לנצל את הבחירות שייערכו בשבוע הבא בארצות הברית והעלו את "סרט המשך בוראט" בסמוך לעימות בין הנשיא המכהן טראמפ ויריבו ג'ו ביידן. ג'ניפר סלק, ראשת אולפני אמזון, אמרה: "סשה יצר בצורה מופתית את אחד הסרטים שהתקבלו בצורה הטובה ביותר בתקופה חסרת התקדים הזו. הוא מציג כמה מהטובים והגרועים שבינינו, במעטפת רגעים שערורייתיים שבאים זה אחר זה. עם ההשקה האדירה של הסרט הגלובלי הזה, זה ברור שלקוחותינו ברחבי העולם רוצים תוכן שהוא גם רלוונטי וגם משעשע". אולם על פי נתוני סמבה TV, תאריך ההפצה של "סרט המשך בוראט" לא השתלם במיוחד, וכמות נמוכה יחסית של 45,000 צופים בחרו לראות את הסרט ביום הראשון לצאתו, בעוד העימות בין טראמפ וביידן משך כ-24 מיליון צופים לרשתות הטלוויזיה השונות בארה"ב.

 

חשוב לציין שכמו בכל מחקר נתונים, ישנן הסתייגויות. ההערכות של סמבה TV הן אקסטרפולציות (חיוץ) המבוססות על מדגמים, וסמבה TV מסתמכת על מדגם של כ-3.4 מיליון משקי בית בארה"ב. בנוסף, החברה עוקבת אחר צפייה רק בטלוויזיות המחוברות לאינטרנט, ולא מודדת צפיות במכשירים ניידים או בדפדפני אינטרנט, מה שבוודאי מטשטש נתונים רלוונטיים מסוימים. בסמבה הסבירו גם כי לא ספרו צפיות של פחות מ-5 דקות ב"סרט המשך בוראט" כדי "לסנן" צופים שהחלו לצפות בסרט וגילו שהוא לא לטעמם - גם זאת בדומה לנטפליקס, שמשחררת נתוני צפייה המושתתים גם על צפייה חלקית בסרט או סדרה.