בהיעדר סרטים חדשים בבתי הקולנוע (ובהיעדר בתי קולנוע), הוליווד ממשיכה למצוא עוד ועוד נימוקים יצירתיים להצפה מחדש של סרטי עבר בשלל אריזות נוצצות ומפתות. לפעמים זה נעשה כדי לתקן עוול אמנותי או צנזורה שנכפתה על ידי האולפנים (כמו במקרה של "בלייד ראנר", בבימויו של רידלי סקוט), לפעמים זוהי תוצאה של קמפיין ממושך מצדם של המעריצים, שתובעים לקבל עוד מהסרט שהובטח להם (גרסת זאק סניידר ל"ליגת הצדק") ולפעמים מדובר בגרסאות אלימות או גרפיות יותר לסרטים קיימים ("הנוסע השמיני נגד הטורף". נשבעים שלא המצאנו את הסרט הזה). ולפעמים זה נעשה בשביל להיפטר מדמות מאוד מביכה - זהו, ככל הנראה, המקרה של "רוקי 4".

הסרט הרביעי במותג סרטי האגרוף של סילבסטר סטאלון הגיע לראשונה לבתי הקולנוע ב-1985, ולכבוד יום הולדתו ה-35 יזכה לגרסה חדשה, שתיערך על ידי סטאלון עצמו - שכיכב בסרט, ביים אותו וכתב לו את התסריט. "לכבוד יום השנה ה-35, 'רוקי 4' מקבל גרסת במאי שאערוך בעצמי", הסביר סטאלון בפוסט אינסטגרם, "עד כה זה נראה נהדר. מלא נשמה". אולם הבשורה החשובה באמת התחבאה בתגובות לפוסט: כשסטאלון נשאל על ידי עוקביו אם גרסת הבמאי תכיל את דמותו של הרובוט סיקו (SICO) מהגרסה המקורית, השחקן ענה: "הרובוט הזה הולך למזבלה, לתמיד. לא עוד רובוט".

נסביר: "רוקי 4" לא היה רק סרט ספורט מצליח (למעשה, במשך 24 שנים הוא היה סרט הספורט הרווחי ביותר בתולדות הקולנוע, עד שהודח מהתואר על ידי "הזדמנות שנייה"), אלא תצוגת תכלית כל-אמריקאית. במרכז הסרט עמד העימות בין רוקי בלבואה (סטאלון) ומתאגרף רוסי בשם איוון דראגו, בגילומו של כוכב האקשן האייטיז דולף לונדגרן. לאחר שדראגו הורג את אפולו, חברו הטוב של רוקי, במהלך עימות בזירה - רוקי יוצא להוכיח לדראגו ולסובייטים כולם שארצות הברית היא עדיין המדינה החזקה ביותר בעולם. כלומר, הייתה החזקה ביותר בעולם ב-1985.

וכיוון שהסרט ניסה להציג את ארה"ב כמעצמת-על בכל תחום שהוא, גם הפיתוחים הטכנולוגיים של שנות ה-80 זוכים בו לייצוג נרחב, ובראשם הרובוט סיקו. סיקו מפציע בסרט בחגיגות יום ההולדת של פולי (ברט יאנג), גיסו של של רוקי, וממשיך ללוות את משפחת בלבואה כמשרת/אתנחתא קומית אחרי שרוקי עוזב את משפחתו ויוצא למסע אימונים מפרך לקראת העימות עם דראגו, שנערך ברוסיה. הרובוט מתחבב במהרה על פולי, ובשלב מסוים בסרט גם נרמז כי מערכת היחסים בין פולי והרובוט היא רומנטית.

הרובוט סיקו שולב בסרט מיוזמתו של סטאלון. סיקו יוצר בתחילת שנות ה-80, ולאורך המחצית הראשונה של העשור זכה למספר הופעות תקשורתיות בארצות הברית, בהן השתתפות בסיבוב הופעות מצליח של הזמר ג'יימס בראון, שבעצמו מופיע בתחילת "רוקי 4". סיקו הגיע אל הסרט לאחר שסרג'יו, בנו של סטאלון, אובחן על הספקטרום האוטיסטי, וסטאלון שמע כי לרובוטים עשויה להיות השפעה חיובית על הכישורים החברתיים של ילדים המתמודדים עם אוטיזם. השחקן פנה אל החברה שייצרה את סיקו והציע לשלב אותו בסרט, בין השאר כמזכרת או סמל למשפחתו הפרטית.

ברבות השנים, זכתה דמותו של הרובוט מ"רוקי 4" למעמד קאלט - המעריצים הכירו בעובדה שהוא מגוחך וילדותי, ולא נראה כאילו הגיע מהמציאות הקשוחה והאלימה של סרטי "רוקי", אולם צופים רבים דווקא נהנו מנוכחותו המטופשת של הרובוט, ומתייחסים אליו עד היום כאל אחד מגיבורי הסרט. למעשה, סטאלון הודה עוד לפני ההכרזה על גרסת הבמאי כי צילם סצנות נוספות בהשתתפות הרובוט, בהן סצנה בה הרובוט מתלונן על כך שפולי מזניח את עצמו, מה שגורם לפולי לפשפש במגעים ובחוטים של הרובוט ולחווט אותו מחדש לקול נשי ולאופי צייתני יותר. כן, גם אנחנו מבינים בהחלט מדוע הסצנה הזאת נגנזה.