אלכסנדרה בילינגס היא אחת השחקניות הטרנסג'נדריות המפורסמות ביותר בתעשייה. היא נולדה בגוף זכרי בשם סקוט וויליאם בילינגס ובגיל 17 החלה לעשות את ההתאמה המגדרית שלה; הייתה זו תקופה בה שינוי מגדרי לא היה רק בלתי מקובל אלא גם בלתי חוקי. בילינגס הייתה גם השחקנית הטרנסג'נרית השנייה אי פעם שגילמה דמות של אישה טרנסית על המסך הקטן, כשב-2005 גילמה את דונה בסרט הטלוויזיה "רומי ומישל: ההתחלה", בו שיחקה לצד קתרין הייגל ("האנטומיה של גריי") ואלכקנדרה ברקנרידג' ("וירג'ין ריבר"). היא מוכרת במיוחד בזכות השתתפותה ב"טרנספרנט", והופיעה בתפקידי אורח בכמה מהסדרות הגדולות ביותר, דוגמת "האנטומיה של גריי", "המדריך לרוצח" ו"אמת או חובה", בה גילמה את יועצת בית הספר ג'ניפר וורנר.

לצד עבודתה בטלוויזיה, הופיעה בילינגס גם במספר סרטים וכיכבה גם במחזמר "מרשעת" של ברודווי. במסגרת אותו תפקיד עשתה בילינגס היסטוריה של ממש: כשקיבלה את התפקיד ב-2020, הייתה השחקנית הטרנסית הראשונה שלוהקה לדמותה של מאדאם מוריבל. מדובר, ללא כל ספק, בצעד חסר תקדים - כזה שפותח את הדלת עבור שחקני תיאטרון טרנסג'נדרים אחרים, שיביטו בבילינגס ויגלו שגם הם יכולים להגיע רחוק בתעשייה. אבל לא כולם היו מרוצים מהבחירה ללהק את בילינגס לתפקיד: מפיק התיאטרון הבריטי קמרון מקינטוש הביע את התנגדותו לליהוקים של שחקנים טרנסים לתפקידים קלאסיים בתיאטרון.

מקינטוש הוא אחד המפיקים הידועים בבריטניה והפיק בין השאר את המחזות "עלובי החיים", "המילטון" ו"פנטום האופרה" עבור תיאטראות ווסט אנד. בריאיון למגזין הטלגרף, אמר כי הוא לא ירצה ללהק למחזמר "מרי פופינס" שחקנית טרנסג'נדרית לתפקיד הראשי, שכן לדבריו "לא על זה הסיפור": "אתה לא יכול לשתול בסיפור משהו שלא נמצא בו מטבעו, או לשתול בדמות משהו שלא נמצא בה מטבעה. לעשות את זה, זה הופך את הליהוק לגימיק. זה לנסות לכפות משהו שהוא לא טבעי".

קמרון מקינטוש (צילום: Walter McBride/WireImage, Getty Images)
"שחקנים טרנסים מוזמנים להגיש אודישן לכל אחת מההפקות שלי". קמרון מקינטוש | צילום: Walter McBride/WireImage, Getty Images

בילינגס לא יכולה הייתה להישאר אדישה להתבטאות הטרנספובית של המפיק. בפוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, פנתה השחקנית את מקינטוש ישירות וכתבה כי "אני טרנסית, עשיתי את ההתאמה המגדרית שלי עוד לפני שזה היה חוקי, ואני חלק מרגע מאוד משמעותי. אני שחקנית. אני חלק מהסיפורים של הדמויות שגילמתי כי אני חלק מהרקמה האנושית ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממני. לא המשטרה שעצרה אותי, לא החברה שהרחיקה אותי, ולא אתה, שמתייג אותי. אני שחקנית, מר מקינטוש, לא גימיק".

השחקנית המשיכה וכתבה: "כדי להיות ברורה: אתה לא צריך לפנות לי מקום. אני תופסת בעצמי את המקום שלי, מקום שניתן לי על ידי כוח חזק בהרבה ממך. להציע שיהיו בתיאטרון יותר תפקידים עבור טרנסים איננה הצעה מהפכנית אלא הצעה אנושית. זה פשוט היגיון בריא. אז ניצור את המרחב הזה עם או בלי הסכמתך. נסה בבקשה לזכור שאנשים טרנסים היו בתיאטרון עוד מאז שהיה תיאטרון: אנחנו משחקים את התפקידים האלה במשך מאות שנים. ההבדל היחיד הוא שעכשיו אנחנו חשופים, רואים אותנו. וזה מפחיד. וזה מרגיז... זה הפחד שלך ושל עוד רבים אחרים. ולמרות שאני מבינה את זה, התפקיד שלי על הפלנטה הזו הוא לא להחזיק לך את היד לאורך שנים של התרגלות למצב החדש. אני עסוקה, יש לי שורות ללמוד". 

בהמשך, אמר מקינטוש כי דבריו התפרשו בצורה הלא נכונה. "התכוונתי שאני כמפיק לא אזלזל בסיפור של פמלה לינדן טרוורס ובכוונות שלה בכל הנוגע לדמות של מרי פופינס. כדי להיות ברור, היותו של אדם טרנס לא משפיעה על ההתאמה שלו לתפקיד בהצגות שאני מפיק - כולל מרי פופינס - כל עוד הוא יכול לבצע את התפקיד כפי שהוא נכתב. שחקנים טרנסים מוזמנים להגיש אודישן לכל אחת מההפקות שלי. אני מצטער על כל מצוקה שאולי נגרמה מהפרשנות השגויה של ההערות שלי. תמיד שאפתי להציג מגוון אנושי בהפקות שלי ואמשיך לעשות זאת גם עכשיו".

View this post on Instagram

A post shared by Alexandra Billings (@therealalexandrabillings)