בשש השנים האחרונות, הפכו סרטי "ג'ון וויק" למותג אקשן קולנועי מצליח ומפתיע למדי. תקציב ההפקה הנמוך יחסית של הסרט הראשון והצלחתו המפתיעה בקופות הולידו סרט המשך ("ג'ון וויק: פרק 2", כדי שלא יהיו אי הבנות חלילה) ואחריו גם סרט שלישי שיצא בשנה שעברה ("ג'ון וויק 3" בישראל. מעבר לים הוא קיבל גם התוספת Parabellum), ואל חשש - הרביעי בדרך. במרכזם של כל הסרטים עומדת דמותו של, וול, ג'ון וויק בגילומו של קיאנו ריבס,  מתנקש לשעבר, שנסחף חזרה לעולם הפשע המחתרתי אחרי פגיעה בלתי נסלחת.

ולמה אנחנו מספרים לכם את תולדות מותג האקשן המסוגנן הזה, כשהסרט הרביעי צפוי להגיע רק בעוד כשנתיים? כי "ג'ון וויק" בכלל לא היה אמור להיות "ג'ון וויק". כלומר, הסרטים המצליחים החלו את דרכם עם שם אחר לגמרי - "Scorn" (בוז או לעג על חשבון מישהו), והבחירה השתנתה בעקבות דבר אחד. ונכון יותר לומר בעקבות אדם אחד - קיאנו ריבס עצמו. בראיון חדש לאתר חדשות קולנוע, חשף התסריטאי דרק קולסטנד - שיצר את דמותו של וויק בסרט הראשון והמשיך כשותף לכתיבת התסריטים בסרטי ההמשך - כי הוחלט לוותר על "Scorn" משום שריבס התעקש לקרוא לסרט בשמו של הגיבור. במספר ראיונות שערך, ריבס התייחס בטעות לסרט כ"ג'ון וויק" בגלל שמו של הגיבור, ויוצרי הסרט החליטו ליישר איתו קו במקום להמשיך ולהעיר לו על טעותו. "מחלקת השיווק אמרה משהו כמו, 'אחי, קיבלנו עד כה פרסום בחינם בשווי ארבעה או חמישה מיליון דולרים'", הסביר קולסטנד את ההחלטה, שנבעה בעיקר שהציבור רוחש אהבה לריבס ומתייחס ברצינות לדבריו. התסריטאי גם הוסיף שהוא עצמו שוכנע במהרה והוסיף "אני לא יכול אפילו לדמיין עכשיו את הסרט כ-'Scorn'".

על אף שבשום שלב לא פרש ממשחק, סרטי "ג'ון וויק" נחשבו לקאמבק עבור ריבס, שסומן מחדש בשנתיים האחרונות כאחד השחקנים ההוליוודיים הפופולריים ביותר בעולם, וגם אחד הרווחיים שבהם. על פי דיווחים לא לגמרי רשמיים, ריבס קיבל בין מיליון לשני מיליון דולרים עבור הופעתו ב"ג'ון וויק" הראשון, מה שעזר לשמור על תקציב הפקה נמוך יחסית עבור סרט פעולה (פחות מ-30 מיליון דולרים), ועזר בהמשך גם למקסם את רווחיו של הסרט בקופות. למרות ההצלחה בקופות, סרטי ההמשך שמרו גם הם על תקציב נמוך יחסית, וריבס קיבל על השתתפותו בהם סכומים משוערים של שני מיליון דולרים, בעיקר בגלל אהבתו לסרטים וליוצריהם. לשם השוואה, ריבס קיבל סכום עתק של כ-250 מיליון דולרים עבור הופעתו בשלושת סרטי "המטריקס", וצפוי לגרוף עשרות מיליונים על הופעתו בסרט הרביעי, שהחל להצטלם זמן קצר לפני התפרצוץ נגיף הקורונה.

"ג'ון וויק" הראשון הפך ללהיט קאלט בצפייה ביתית, והכנסותיו של "ג'ון וויק 2" בבתי הקולנוע הגיעו ליותר מ-170 מיליון דולרים, שהם יותר מפי שניים מהכנסות הסרט הראשון. הסרט השלישי כבר התהדר בתקציב של 75 מיליון דולרים - שהם עדיין סכום נמוך למדי יחסית עבור סרטי אקשן הוליוודיים - והכניס יותר מ-360 מיליון דולרים בבתי הקולנוע מסביב לעולם. כלומר, ריבס התגלה לא רק כשחקן אהוב שמסוגל למשוך קהל לבתי הקולנוע, אלא גם כאיש שיווק לא רע בכלל, שהבין ש"ג'ון וויק" יכול להפוך מהצלחה קופתית קטנה לתופעה קופתית ענקית.