mako
פרסומת

העתיד העירוני על פי טויוטה

לנוכח הצפיפות ההולכת וגוברת, פקקי התנועה, חוסר היכולת למצוא חניה וזיהום אוויר הקשה, טויוטה חושפת את ה-i-ROAD כלי תחבורה חשמלי אישי המציע שילוב מעניין בין אופנוע למכונית

ניר בן זקן
mako
פורסם:
טויוטה I ROAD
הקישור הועתק

טויוטה I ROAD


כעת גם טויוטה, מחלוצת המכוניות ההיברידיות, מציגה את פתרון שלה לבעיית הצפיפות עם ה-i- ROAD.

הדגם, שנחשף בתערוכת ז'נבה לצד מכוניות על מתוצרת פרארי, מקלארן ולמבורגיני, עורר עניין רב למרות מידותיו הצנועות עם אורך של 235 ס"מ (34.5 ס"מ פחות מסמארט), רוחב 85 ס"מ והמנוע החשמלי הקטן בו הוא מצויד המפיק בסך הכל 2.7 כ"ס.

אבל למרות, כפי שניתן להבין מהנתונים, שלא מדובר בכלי מוטורי מרגש במיוחד, מידותיו הדומות לאלו של קטנוע מנהלים ממוצע מאפשרות לו להשתחל בקלות בתנועה עירונית. המשקל הקל והמנוע הצנוע מאפשרים טווח נסיעה של כ-50 קילומטרים בין טעינות והטענה מלאה בתוך שלוש שעות.

בשונה מהטוויזי של רנו, ה-i-ROAD מצוידת בשלושה גלגלים בלבד, שניים מלפנים ואחד מאחור. מלאכת ההיגוי אמנם מתבצעת בעזרת גלגל הגה כמו במכונית רגילה המזיז את הגלגלים הקדמיים אבל בשילוב הטיית המרכב כמו באופנוע.

טויוטה I ROAD
שילוב מעניין בין אופנוע למכונית

ה- i-ROAD, שהוצג כקונספט, אמור להציע פתרון תחבורתי עירוני נקי לחלוטין מפליטת מזהמים ולשלב בין יתרונות של מכונית כמו בטיחות פסיבית והגנה מפגעי מזג האוויר ליתרונות של כלים דו גלגליים כמו מידות קטנות המאפשרות לנוע בחופשיות בכרך הצפוף ולהשתחל לכל חור כשמחפשים חניה.

פרסומת

למרות שמדובר ביצור כלאיים בין אופנוע למכונית, ה-i-ROAD אינו דורש כישורי נהיגה מיוחדים וכל מי שמחזיק רישיון נהיגה יתרגל אליו בקלות.
האם זהו הפתרון האידיאלי לבעיות התחבורה העירונית? רק העתיד יתן לשאלה זו מענה אמיתי, אבל  למרות שטויוטה עדיין לא מדברת על תאריך להתחלת הייצור, לכולם ברור שבתוך שנים לא רבות נתחיל לראות יותר ויותר כלים שכאלה ברחובות הערים מסביב לעולם.

טויוטה I ROAD
האם כך יראו בעתיד הקרוב רחובות הערים ?