mako
פרסומת

פולקסווגן ממש בזול בקרוב?

נראה כי קונצרן הרכב הגרמני הענק מתכוון לחזור למקורות ולייצר, כמתבקש משמו, מכוניות לעם. על פי הערכות, הקונצרן צפוי להקים בקרוב חטיבה ליצור מכוניות פשוטות שתציע ליין דגמים - ממשפחתית ועד רכב פנאי - במחירים אטרקטיביים ביותר

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

אין תמונה
מכונית העם חוזרת?

התשובה לכך, על פי גורמים בעיתונות הרכב הגרמנית המקורבים להנהלה בוולפסבורג, ככל הנראה חיובית והחלטה סופית בנדון תיפול בתוך כמה חודשים.

מסתבר שמדובר במשהו הרבה יותר גדול מהשקתם לאחרונה של דגמים כמו הסקודה ראפיד והסיאט טולדו, המציעים פתרון משפחתי במחיר מוזל ועושה רושם שהנהלת הקונצרן הגרמני מתכננת ליין שלם של דגמים בנישת התקציב שימותגו באופן ברור תחת תת מותג ייעודי.

על פי המקורות, בשלב זה אמנם עוד לא נפלה החלטה סופית אך נראה כי בקונצרן לא ישתמשו בשם פולקסווגן, על אף ההתאמה בין פירוש השם לכוונה לייצר מכוניות עממיות, אלא יעשו זאת תחת מותג אחר ששמו וזהותו בשלב זה לא ידועים.

סיאט טולדו והעיר טולדו
מסתבר שמתוכנן מהלך הרבה יותר גדול מהשקת הסקודה ראפיד והסיאט טולדו | צילום: נעם וינד

הכוונה היא לייסד מותג חדש (או להחיות מותג נשכח דוגמת NSU) שתחת חסותו ניתן יהיה למכור מכוניות, במיוחד בשווקי מזרח אירופה, סין, הודו ודרום אמריקה אך גם במדינות מבוססות יותר, במבנה פשוט, עם מפרט בסיסי ותג מחיר מזמין, כל זאת מבלי לפגוע בתדמית הנוגעת בפרימיום ממנה נהנים רכבי פולקסווגן.

משבר פולקסווגן - סוזוקי
על הנייר זה נראה מבטיח במציאות חילוקי דעות לא אפשרו לשת"פ להתרומם
פרסומת

שאיפה יומרנית זו, על רקע המשבר העמוק במדינות אירופאיות רבות, הביאה את קברניטי הקונצרן לחשוב  על דרכים יצירתיות להנחית לשוק ליין מכוניות בטווחי מחירים סנסציוניים של בין 5,000 ל-10,000 יורו (25-50 אלף שקלים לפני מסים).

הכוונה היא לפתח רכבים פשוטים ויעילים במינימום עלות על בסיס פלטפורמות ורכיבי מדף ותיקים ומבלי לשלב טכנולוגיות מתקדמות כמו מנועי TSI ותיבות DSG. יתרה מזאת, בכוונת הקונצרן גם להציע גרסאות בסיס "ערומות" עם מפרט אבזור שלא יכלול אפילו מזגן כסטנדרט ומפרט בטיחות שיסתפק ב-2 כריות אוויר ומערכת ABS. 

מפגש מועדון החיפושיות
משפחתית סדאן, סטיישן ומיני-וואן במחירים סופר אטרקטיביים | צילום: נעם וינד

"אמנם מדובר בסטנדרטים נמוכים ממה שהלקוחות במדינות המבוססות הורגלו אליהם", מודים בקונצרן, "אבל בשביל תג מחיר נמוך חייבים לחתוך בתוספות". הגורמים בחברה גם מוסיפים ש"במחירים הללו המכוניות החדשות יתחרו מול רכבים מיושנים מתוצרת מותגים מקומיים ואל מול מכוניות משומשות בנות מספר שנים שממילא לא מצוידות במילה האחרונה בתחום האבזור והבטיחות".

פרסומת

נראה שאת ההשראה למהלך פולקסווגן שואבת מההצלחה הגדולה של קונצרן רנו-ניסאן שנעזר במותגים דא'ציה באירופה ולאחרונה גם דאטסון בדרום אמריקה ואסיה לשיווק מכוניות בסיסיות במחירים אטרקטיביים.

אם המהלך יצא לפועל בקרוב, ניתן לצפות שלקראת 2015 תשיק פולקסווגן תחת המותג החדש ארבע מכוניות חדשות: סדאן משפחתית, סטיישן, מיניוואן ורכב פנאי שיוצעו כאמור במחירים נמוכים מעשרת אלפים יורו, הסכום בו נמכרת כיום המכונית הזולה ביותר של הקונצרן - הפולקסווגן אפ! הקטנה.

אין תמונה
השראה מההצלחה של רנו עם דאצ'יה