שוק המוצרים האכילים מבוססי קנאביס רק הולך ומתחזק ברבי העולם. ממתקים שונים, שתיה קלה וחטיפים הם רק חלק ממגוון המוצרים שיש להם ביקוש. חברות הקנאביס, באופן שאינו מקרי בכלל, מייצרות ממתקים שנראים כמעט זהים למותגים מוכרים.

כך לאחרונה, חברת הממתקים ריגלי (Wrigley) המייצרת את סוכריות Skittles תבעה את חברת הקנאביס טרפוגז (Terphogz) יצרנית סוכריות THC Zkittlez, בשל שימוש לא חוקי בסימן המסחרי שלה.
הטענה של החברה היא בנוגע לקניין רוחני, אך גם כי הדמיון למוצר המקורי מסכן ילדים לצרוך ממתקים תמימים למראה, תוך שימוש בסימנים מסחריים מוכרים.

לחברות הממתקים נמאס מהשימוש הבוטה הזה. גם חברת הרשי (Hershey) תבעה בעבר את חברת טינקטורבל על מוצרים דומים לכוסות חמאת הבוטנים של ריס. גם החברה הבינלאומית מונדלז (Mondelez) הגישה תביעה נגד חברה המייצרת מוצר דומה לסוכריות Sour Patch Kids שזכו לשם הדומה Stoney Patch Kids.
ברור כי חברות הקנאביס עושות שימוש בוטה בצבעי הלוגו של מוצרים מוכרים. הצד הפחות חיובי היא החשיפה של ילדים לאותם מוותרים שנמכרים באופן חופשי. בשנת 2020, לדוגמא, דווח בארה"ב על 122 מקרים של ילדים מתחת לגיל 2 שנחשפו לטטרה-הידרוקאנבינול (THC), רכיב הקנאביס בעל השפעה פסיכו-אקטיבית. מדובר בעליה של 85% משנת 2019.

"המצב נהיה יותר ויותר קשה", מתאר כריסטופר גינדלספרגר (Christopher Gindlesperger), דובר ארגון הקונדיטורים הלאומי" לא ניתן ולא צריך לאפשר לחברות הקנאביס להכתים את המוצגים הקיימים כרצונם. זה יוצר בלבול בקרב הצרכנים".