View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Manresa (@manresarestaurant) on

ג'ים רולסטון, מנהל מחלקת היין במסעדת "Manresa" בקליפורניה, החל למכור את יינות היוקרה שמאוחסנים במרתף היינות, על מנת ליצור תזרים מזומנים שיעזור לשלם משכורות לעובדים. בשבועות האחרונים הוא מכר יינות שנחשבים ל"חדי קרן", כמו "Weingut Keller G-Max Riesling Trocken", מהמחוז הגרמני Rheinhessen, ללקוחות הקבועים שיין נחשב לתחביב אצלהם בתמורה ל-800 דולר (כ-2,800 שקל) במקום במחיר השוק שעומד על 1,500-2,000 דולר.

"מחירי היין היו הרבה מתחת למחיר המקורי, בעיקר, כי רציתי לתפוס את תשומת הלב של חובבי המשקה, מה שקרה", סיפר רולסטון ל-"Eater" מגזין האוכל. השמועה על "מכירת החיסול" רצה מהר ובתוך שבוע המסעדה גייסה 40אלף דולר ממכירת היינות היקרים לאספנים אמידים. אחד המהאספנים רכש יין ב-20 אלף דולר.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Manresa (@manresarestaurant) on

"אנחנו בחיים לא נצליח להשיג יינות כאלו שוב כי הם נדירים כל כך או יקרים מאוד בשוק. היינו צריכים ליצור רווחים למסעדה בשביל לצלוח את המצב הנוכחי ובתקווה שנפתח מחדש לאחר מכן. בנוסף, היינו חייבים לשמור קצת יינות טובים לעתיד", הוסיף רולסטון.

מרתפי יינות עשירים הם מקור הכנסה מעולה בימים אלו למסעדות ברחבי העולם שצריכות כסף בזריזות על מנת לשמור על הצוות שלהם בזמן המשבר. "מכירת יין, בלי קשר אם זה כתוספת לאוכל או בנפרד, הגיוני מאוד בתקופה הזו. יינות הן לא מוצר שמתכלה והם גם ככה כבר באחזקתנו", סיפר ניק קוקונס בעלים של קבוצת מסעדות בארצות הברית.