וירוס הקורונה שיתק תעשיות רבות בעולם וגם בארץ, אך יש אנשים שהבידוד דווקא יכול להועיל להם לקריירה. דיג'ייז, למשל, נמצאים מרבית מהזמן גם ככה לבד באולפן או בבית, אז למה לא לנצל את הזמן ולשדרג את עצמכם? דיברנו עם 15 דיג'ייז ומפיקים בעלי נסיון רב על מנת שיתנו טיפים לחבר'ה מתחילים, שתקועים בבית עם הקונטרולר או הקיובייס. חלקם נתנו טיפים למוטיבציה, חלקם נתנו טיפים לסדר וארגון בעבודה וחלקם אפילו נתנו טיפים טכניים של ממש. אז נצלו את הזמן שלכם כראוי, תתחילו  עם לקרוא כאן הכל.

"בימים האלה אין ברירה פשוט צריך לנצל את הזמן. לעשות כמה שיותר מוזיקה, ממש כמו ללכת לעבודה. פשוט להיכנס לאולפן ולהיות בזון של יצירה. לא משנה מה יוצא, בסוף ייצא משהו טוב. זו ההזדמנות גם להקשיב לדמואים, פרומואים, להיכנס לחנויות מוזיקה, להקשיב ולתת לאוזן להוביל. אולי תמצאו דברים חדשים במקומות בלתי צפויים, אולי דווקא עכשיו תוכלו להתחבר לזוויות חדשות. וחשוב חשוב לשמור על נפש בריאה, זה יכול להיות יוגה או קפוארה, כל אחד מה שעושה לו את זה" - מגית קקון, Mago music

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Magit Cacoon (@magitcacoon) on

"כל הדיג׳ייז בעולם צפויים להעלות סטים בלייב ודברים דומים, אני חושב שזה על הכיפאק, אבל אפשר וכדאי לנצל את הזמן בבית לדברים חשובים באמת. סיבובים אינסופיים בספוטיפיי או סאונדקלאוד הן הדרכים הכי קלות ונגישות כדי לרענן את הסלקשן, וכמובן שזמן אימון ביתי הוא חשוב ביותר. אל תשכחו גם לנצל את הזמן כדי להגיע למסקנות אישיות על העשייה שלכם בתחום, באיזה מהלכים טעיתם ואיך אתם משתפרים לעתיד" - דיג'יי מושיק (מושיק בן זוהר), Let’s Mars

"זה הזמן לסדר את ספריית המוזיקה שלכם - פעולה שרוב הדיג׳ייז דוחים ודוחים אבל עכשיו אין שום תירוץ. למחוק קבצים כפולים או באיכות נמוכה מדי, להעלים טראקים ושירים שאין באמת סיכוי שתנגנו מתישהו. המחשב יודה לכם" - מיטל שבח, עורכת תוכן deezer ישראל ודיג׳יי

"אני אומר לשים אוזניות, להפעיל את הארפג׳יו בסינטיסייזר, להרים את ה-bpm ל-160 ולעשות ביט איטי על חצי מהקצב. אחר כך נגנו אקורדים על הסינטי כשהארפג'יו הוא על מהירות של 1/16. זה כיף חיים" - גיא גרבר, מפיק וממייסדי Rumors

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Guy Gerber (@guygerber) on

 "אלו ימים לצאת מהאוטומט. להרגיש 'מה אני באמת רוצה לנגן'. אני מנצלת את ההזדמנות הזו כדי להעיף מהסלקשן קטעים שפחות רלוונטיים, ולחפש כאלו שיותר מתאימים למי שאני היום. מעבר לכך, אני מרגישה שהדברים המקנים לי ביטחון בתקופה הזו הם תרגול יום יומי של יוגה, שיחות תמיכה עם חברים ותזכורת לעצמי שמדובר במשבר בר חלוף" - יערה גולדמן

"המלצה שלי לדיג'יי ויוצרים מתחילים: לקחת את התקופה הזאת ולנצל אותה בעשיה של מוסיקה חדשה. מלייצר סטים, מאשפים או רימקסים וכמובן להפיק מוסיקה מקורית. אפשר לראות את כל הדיגיים הגדולים בעולם כמו טייסטו, מרטין גריקס ודוויד גואטה נכנסים לאולפן ומייצרים מוסיקה. כולם לוקחים את הזמן והחופש לעשות מוסיקה" - איתי גלו, דיג'יי והבעלים של ATISUTO

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Dj itay galo | איתי גלו (@djitaygalo) on

"הטיפ הכי חשוב: לא לשקוע במחשבות על המצב, לנצל אותו לטובת יצירה של סטים ומוזיקה. אף פעם אל תפסיקו לנסות להגשים את החלום" - רון נאריז, ATISUTO

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Nariz (@nariz_music) on

"קחו טיפים לקיק המושלם: buzzISM2, מכונה מצויינת לבניית קיק של פסייטראנס, הפריסט הראשון התחלה מצויינת. תנסו תמיד לשמור על הסאב (תדרים נמוכים) שלו ב-50-60 הרץ, אפשר גם לעצב עם אקווילייזר - להוסיף 50 או 60 הרץ עם רזוננס (Q גבוה). 'תקמפרסו' אותו חזק עם attack איטי ו-release קצר. אנחנו אוהבים את הקומפרסורים של לוגיק מאוד, אבל גם API 2500 של Waves יכול לעבוד טוב. תנסו להוסיף לו בין 2500 ל-6000 הרץ באיקולייזר לבחירתכם (לחזק את המכה שלו מול המיקס). אפשר להוסיף Closed Hi hat, להוסיף תדרים גבוהים ולתת שלמות לקיק מבחינת כל התדרים. רצוי להשתמש באנלייזר לתוצאה מדוייקת, אנחנו מאד אוהבים את האנלייזר של לוגיק אבל יש כמה טובים שמסתובבים, במיוחד Digicheck של RME, ויש הרבה אקווילייזרים שיש להם אנלייזר בנוי כמו Fabfilter pro q. מקווים שיעבור בהקדם כל המצב, אוהבים ותשמרו על עצמכם" - ויני ויצ'י

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Vini Vici (@vinivicimusic) on

"חשוב להתעדכן בטרנדים אבל לא לוותר על הסגנון האישי ועל מה שאתם רוצה להביא למסיבה. ברמה הטכנית, חובה להכיר היטב את הציוד שאיתו אתם מנגנים: תוכנות, מיקסר נגנים. יש טוטוריאלים לכל מוצר בשוק, תלמדו תתעדכנו ותגיעו מוכנים" - ינון יהל, מפיק ודיג'יי

"הטיפ שלנו לתקופה הזאת הוא קודם כל להישאר אופטיים, לחייך ולהבין שזה זמני כי תכף חוזרים לשגרה. צריך לנצל את הזמן לסידור של המוזיקה בתיקיות שעל המחשב ובדיסק און קי, כולנו יודעים שזה משהו שרובנו לא מוצאים זמן בשגרת היום יום, אבל זה סופר סופר חשוב. תשמעו את המוזיקה שיש לכם, תמחקו את כל מה שאתם לא אוהבים ותסדרו את מה שכן. לכל המפיקים, זה הזמן לשבת ולדגור באולפן 24/7 להכיר יותר טוב את הציוד שיש לכם ולנסות להביא כמה שיותר רעיונות חדשים להפקה. להכיר ולשמוע סאונדים חדשים ופשוט לעשות מוזיקה. גם אנחנו מנצלים את הזמן רק בשביל ליצור מוזיקה, וכבר סיימנו כמה קטעים חדשים שאנחנו מחכים לשחרר לעולם" - לייבו וזרחי, ATISUTO

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by LeiboandZarhi (@leiboandzarhi) on

"הכירו ולמדו טוב טוב את ״ארגז התקליטים/כלים״ שלכם, שליטה מלאה בו תאפשר לכם להתמודד בצורה יצירתית ומקצועית בכל מסיבה מול כל מיני סוגי קהלים שונים - דבר שיאפשר לכם מבחינה מוזיקלית לבטא את הוויב שלכם בצורה המקסימלית. נסו לייצר לכם חותמת זיהוי בסאונד ובצורת הניגון. כזו שתאפיין ושתבדיל אתכם מהאחרים. תקליטן שיסחוף אחריו עוקבים הוא תקליטן שברגע שהוא מתחיל לנגן, הקהל ישר יזהה אותו מבלי הצורך להסתכל לעמדה - סהר זנגלביץ, דיג'יי השנה בישראל לשעבר

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Sahar Zangilevitch (@djsaharz) on

"טוב שאתם תקועים בבית. תתאמנו עד אין סוף ליצירתיות, יש הרבה לאן ללכת עם המוזיקה ועם מיקסים משוגעים שהקהל רק צמא לשמוע, תשלבו מצידי זוהר ארגוב עם קניה ווסט, העיקר שתבואו חדשניים ומקוריים. ובלי sync!" - נתי תמם, דיג'יי ומפיק

"הטיפ הכי טוב שיש לי לתת בתקופה הזו הוא ניצול הזמן לטובת ההתפתחות שלנו. אנחנו תמיד מתלוננים ומתרצים שאין לנו זמן, אז זה בדיוק הזמן לשבת באולפן ולהתמקצע בכל מה שחסר לנו, אם זה בעדכון המוסיקה, סידור מחדש, והפקה של משהו חדש שנולד ממקום באמת אמיתי ולא בלחץ של זמן. ממליץ לכולם לראות את ההזדמנות הזאת כמתנה שאולי לא תחזור ולהתפתח אישית בכל מה שיכול לעשות לכם טוב יותר בהמשך. מתישהו התקופה הזאת תעבור וכדאי לצאת ממנה חזקים יותר ומיומנים יותר במקום לבזבז את הזמן" - אלי מתנה, ATISUTO

"ניתן לנצל את הזמן הזה בשביל לפתח את הדבר הכי חשוב בלהיות דיג'יי: הערך המוסף שלכם. הטכנולוגיה היום בתחום מאוד מפותחת, כך שבעצם הדבר היחיד שמבדיל בין הדיג'ייז הוא הערך המוסף. כשאתה רוצה להיות דיג'יי בהתחלה זה יכול להיות כי אתה אוהב דיג'יי כזה או אחר ובסופו של דבר כשאתה על העמדה אם אתה נשמע כמו מישהו אחר, יזמינו אותו ולא אותך. אתם צריכים לעשות משהו שיגרום לקהל לרצות לשמוע אתכם שוב ושוב ושוב. אני חושבת שכדאי לנצל את הזמן הזה בשביל לשמוע להמון סטים, ללמוד את ההיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית, ולהקשיב לאגדות ההאוס הגדולות. פרנקי נאקלס, למשל. לשמוע כמה שיותר, מכל הסגנונות. עדיף למצוא את המוזיקה דרך מחקר כי בסוף, ככל שהאוסף שלכם יהיה מעניין יותר וימוקסס בצורה שונה ממה שיש היום כבר בתעשייה, כך יגדלו הסיכויים שלכם לפרוץ. הסט שלכם צריך לשקף את מי שאתם ואת השוני שלכם מאחרים" - אלה גוטמן, דיג'יי ומפיקה

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Ella Gotman (@ellagotman) on

"אוקי אז יש לי טיפ לדיג׳ייז שאני נותנת גם לתלמידים שלי בשיעורים הפרטיים- הרבה דיג׳יים לא מסדרים את המוזיקה שלהם בתוכנה לפי ז׳אנרים ותת ז׳אנרים, אלא עובדים עם תיקייה אחת שיש בה את כלל השירים. בעיניי זה ממש לא נוח ומבלבל, כשאתה באמצע הסט ומחפש מהר את השיר הבא. המפתח לתיקלוט טוב יותר (כשאתה דיג׳יי שמנגן סגנונות שונים) הוא ברגע שהשירים מסודרים לפי תיקיות ותת תיקיות - ככה בתוכנה בזמן אמת יותר קל לעבור בין הסגנונות, להפוך את הסט לורסטילי ומעניין, ולשנות אווירה או bpm יחסית במהירות. אז המלצה שלי למי שתקוע בבית: לנצל את הזמן לשבת ולמיין את המוזיקה בתוכנה בצורה כזו, זו עבודה סיזיפית ומעייפת, אבל ממש משתלמת ברגע האמת בכל סט שתנגנו וגם שפתאום תצטרכו לשלוף שיר ממש מהר" - ג'וסי סאפ (ספיר בר)

"תמיד אנחנו מתלוננים שאין מספיק זמן לקרוא וליצור ועכשיו זה כאילו שאין לנו ברירה. לפעמים מרוב לחץ לנצל את הזמן הזה, הקורונהטיים, כל ההשראה נעלמת, אז אני ממליצה לשחרר את החובות שאנחנו מרגישים כלפי עצמנו, להגיד- סבבה, לא צריך עכשיו כלום. לעשות שקט במוח ולא להיות קשים איתו מדי. לי זה מאוד עוזר, כי שניה אחרי שאני מפסיקה ללחוץ  על עצמי, כל הרצון והחשק קורה. וכמובן מלא יין" - נרקיס טפלר, דיג'יי