"רגע! רגע! אני רוצה לצלם לסטורי", הוא משפט שכולנו שומעים די הרבה כשאנחנו יוצאים לבלות בשנה האחרונה - במיוחד אם הלוקיישן הוא בר או מסעדה שמגישים מנות אטרקטיביות מבחינה ויזואלית או קוקטייל שנשפך לתוך גולגולת של פיראט. אם חשבתם שמדובר בתופעה ששמורה רק לישראלים - אתם טועים, וטועים בגדול.

על פי נתונים שהתפרסמו לאחרונה בבריטניה, מתברר שהליקרים חוו סוג של רנסאנס השנה, טהבריטים צרכו 42 מיליון בקבוקי ליקר בבית או בפאבים. "הקיץ ראינו פיצוץ מבחינת פופולריות בליקרים מרים ואפרטיפים עם יינות מוגזים", אמרו בארגון הסחר ליינות ומשקאות אלכוהוליים. "המשקאות האלה בדרך כלל מוגשים בכוסות מיוחדות ומאוד "אינסטגרמיות", והלקוחות היו נלהבים לשתף את הקוקטייל הצבעוני והמיוחד שלהם בחשבונות המדיה שלהם".

View this post on Instagram

A post shared by Ian Miller (@bardadyxe) on

במהלך חודשי הקיץ נמכרו בבריטניה כ-4 מיליון בקבוקי ליקר, ועל פי הנתונים ששחררה לשכת הסחר, הבריטי הממוצע הגדיל את תכולת הבר הביתי שלו בכ-56%, וכך נראה שרוב הבליינים שנהנו מהקוקטיילים ששתו בבר, רצו לשחזר ולהכין את המשקאות גם בבית. 

עד כמה שהנתונים האלו מפתיעים, הם בכל זאת שייכים לבריטניה - מה שסיקרן אותנו וגרם לנו להרים טלפון לידידנו אבי אזיזוף, המנהל המקצועי של חטיבת האלכוהול בטמפו.

אבי, אתה חושב שיש לרשתות החברתיות השפעה על צרכני האלכוהול בארץ?

"בהחלט, יש השפעה. אנחנו רואים שלצרכן הסופי יש הרבה יותר מודעות ורצון להכין קוקטיילים בבית. זה ברמה שהתחלתי להעביר סדנאות בחנויות יין המלמדות להכין קוקטיילים ולהשתמש בכלי עבודה שניתן למצוא בכל בית גם כשאין ציוד מקצועי. יש הרבה פוקוס לג'ין וטקילה, המסתמנים כטרנד החם שך האלכוהול בארץ. מה שמניע את הצרכנים לבוא לסדנאות זה הרבה ממה שהם רואים בסושיאל, ומה שהם רוצים להעלות."

 

View this post on Instagram

A post shared by One Drink A Day (HEEBS) (@onedrinkaday) on

ומה עם העבודה שלך? איך זה משפיע עלייך בתהליך הרכבת הקוקטייל?

"כמובן שצריך לתת יותר דגש לנראות הסופית, לאווירה, לקישוט, לכלי הגשה ולא רק לנוזל. הצד השלילי הוא שלפעמים אנשים מתעסקים יותר מדי בכל המסביב ומזניחים את הקוקטייל ואת הטעם, כמו בכל תחום אחר. חשוב מאוד למצוא את האיזון ולתת קוקטייל מושלם, שלם, שנראה טוב, אבל מה שזוכרים זה הטעם".

אז מה למדנו? שזה מצוין שאתם מכירים ומתנסים בדברים חדשים, אבל כמו כל דבר אחר בחיים צריך למצוא את האיזון בין הדברים - אין בעיה להזמין את הקוקטייל שאתם חושבים שיצטלם טוב, אבל תסתכלו על המרכיבים שלו - כי בסופו של הדבר הטעם חשוב מהנראות, ואחרי הפלאש אתם אלו שצריכים לשתות את זה.