בואו נודה באמת – לא הרבה מאיתנו יודעים מה עומד מאחורי המותגים הגדולים שמלווים אותנו. לכבוד השקה של הניחוח החדש שלהם לגברים, L'HOMME LACOSTE, בית האופנה החליט לחגוג בתערוכה שחושפת את המורשת והערכים של המייסד, הטניסאי רנה לקוסט, עם מבט קל לאומנות שמתכתבת עם הסמל האייקוני של המותג – התנין.

לא ממש ידעתי למה לצפות כשנחתתי בפריז לרגל האירוע. למעשה, ההיכרות היחידה שלי עם לקוסט הייתה אותן חולצות שהייתי לובש בימי הקיץ, כשהתחשק לי להרגיש משהו בין "מחויב ומכובד" לבין "נכון, אני במשרד, אבל זה לא יעצור אותי מלהרגיש חופשי", אבל כשיצאתי מהתערוכה זה כבר היה סיפור אחר.

השקת לקוסט בפריז (צילום: ירדן זהב, יחסי ציבור)
התערוכה חוגגת את המורשת והערכים של המייסד, הטניסאי רנה לקוסט | צילום: ירדן זהב, יחסי ציבור


כבר בכניסה ל-Galerie LACOSTE אפשר היה להרגיש את האסתטיקה שליוותה את התערוכה כולה. בקומה הראשונה מוצגת מורשתו של לקוסט, ומה אני אגיד לכם, מדובר בקצת יותר מחולצות צווארון. מוצגים שם מחבטי וכדורי טניס ניסיוניים עליהם עבד "לה קרוקודיל" (נסו במבטא צרפתי, בבקשה) במטרה לפצח את הנוסחה הנכונה לניצחון במשחק, אאוטפיטים משנים מוקדמות מאוד של המותג, ואפילו ציור התנין הראשון (והוא לא היה ירוק!). אבל המקום החשוב ביותר ניתן ליצירה שלשמה התכנסנו – הבושם החדש.

השקת לקוסט בפריז (צילום:  יחסי ציבור )
מבט קל לאומנות שמתכתבת עם הסמל האייקוני של המותג | צילום: יחסי ציבור

את הבושם, שנוצר עבור הגבר בן זמננו של לקוסט בהשראת הנחישות האלמותית של התנין, הציג בפנינו מישל הפרפיומר בגאווה גדולה, ואחרי הסנפה קצרה ניתן לקבוע כי יש לו סיבה לא רעה בכלל. סשן ההסנפות נמשך וכלל הרחה ממוקדת של המרכיבים המרכזיים בבושם החדש: מנדרינה, פלפל שחור, ג'ינג'ר ורוברב, ולאחר מכן התוצאה הסופית. שנייה לפני שאתם שוללים כי אתם לא אוהבים את אחד המרכיבים, כדאי שתדעו שהתמצית המרוכזת של כל אחד מהם שונה מאוד ממה שאתם רגילים להריח, והשילוב שלהם יחד עם מרכיבים אותם לא חשפו בפנינו יוצר ניחוח רענן, תבליני, מעט מתקתק, אבל בעיקר כזה שבא להמשיך להריח.

השקת לקוסט בפריז (צילום:  יחסי ציבור )
ניחוח רענן, תבליני, מעט מתקתק | צילום: יחסי ציבור

השקת לקוסט בפריז (צילום:  יחסי ציבור )
קצת יותר מחולצות צווארון | צילום: יחסי ציבור

 הכותב היה אורח של "לקוסט" בפריז