בפריז בשעת לילה מאוחרת, במבנה עתיק שמשמש היום את שגרירות רומניה ונותן לכל האווירה נגיעות אפלות, נכנסתי לקברט הפרטי של ז'אן פול גוטיה בהשקת הבושם החדש של מעצב העל הצרפתי.

הקברט אומנם נולד בברלין, אך פריז יכולה ללמד דבר או שניים את הגרמנים על איך עושים את זה נכון. המופע, מלא עד אפס מקום בנשים לבושות במיטב שמלותיהן וגברים בטוקסידו לפי כללי הטקס. אלכוהול נשפך לכל עבר והאדמה בולעת את צחוק הנהנתנות שמשמיעים האורחים. המופע מתחיל בחצות בדיוק. כשהווילון מעל הבמה עולה, הקהל דומם ומתבונן בסקרנות בנשים מתערטלות שרוקדות בהנפות גפיים מרשימות.

כשאחת מהדמויות המופיעות על הבמה חושפת איבר כזה או אחר בגופה, הקהל משמיע קולות התפעלות. הנשים נעות בין הקהל לבין הבמה בחופשיות ומטשטשות את הגבולות שבין המופע לבין המציאות. כשאחת מהן - שהייתה לבושה בשמלה תקופתית מימי הביניים עם תסרוקת מוקפדת במיוחד – יוצאת אל הקהל, אני לא יכולה להוריד ממנה את העיניים. מרחוק לא הצלחתי להבחין בתווי פניה, אך כשהתקרבה, נוכחתי לגלות, למרבה הפתעתי, שמדובר בגבר.

סקנדל של ז'אן פול גוטיה (צילום:  יחסי ציבור )
טשטוש גבולות הוא שם המשחק | צילום: יחסי ציבור

טשטוש הגבולות זה בדיוק מה שהבושם החדש בעל השם השערורייתי "סקנדל" מנסה לעשות. מנהלי המיתוג של המוצר בחרו בדוגמנית הונגריה בת 22 לגלם פוליטיקאית המנהלת חיים סודיים (ושערורייתיים) מחוץ לשעות העבודה. לכאורה, אותה פוליטיקאית ("מדאם לה מיניסטר") מככבת במופעי הקברט השערורייתיים בשעות הלילה הקטנות, כשביום היא מנהלת את המדינה.

"מעדיף לאכול עוגה עם קצפת"

השערורייה לכאורה, שז'אן פול מנסה למכור לנו מסביב לבושם החדש, מיותרת. גברים שלבושים בשמלות תקופתיות זה כבר לא מסעיר ובטח לא שערורייתי. גם לא נשים שמנהלות קריירה משגשגת וחיי מין פעילים. מה ששערורייתי היא העובדה שזה עדיין אישיו  בכלל.

ז'אן-פול אומנם לא מצליח לעורר שערורייה, אבל גם אין בה צורך. מעצב העל יודע בדיוק מה הוא עושה, והוא עושה את זה בצורה נהדרת. ניחוח הבושם החדש מדבר בפני עצמו והמיתוג שמסביב רק גורע ממנו. והניחוח, בניגוד למיתוג, מצליח להעביר את המהות של מעצב העל.

גוטיה ידוע באהבה שלו למתוקים ולאכול טוב. אם תנסו להציע למעצב העל סיגריה (מחוה צרפתית אופיינית), הוא יבטל את הצעתכם בהערה "אני מעדיף לאכול עוגה גדולה עם קצפת", או לפחות כך מספרות השמועות. לכן החליטו בחברה ללכת על הפאסון הזה: הבושם החדש הורכב מחומרי גלם איכותיים, כיאה לבושם צרפתי לבית מעצב אופנה ששמו הולך לפניו.

סקנדל של ז'אן פול גוטיה (צילום:  יחסי ציבור )
חייתי וחושני, תמים ובוסרי | צילום: יחסי ציבור

הבושם משלב מגוון ריחות חזקים שמוצר המפתח בהם הוא הדבש. "אם ניסיתם להריח דבש אמיתי מקרוב, אתם בטח מכירים את הריח החזק שעלול להיות אפילו קצת מר ולא נעים. הריח הזה מייצר תחושה כמעט אינטימית. יש בו משהו חייתי, חושני מאוד. ריח שנע על הגבול הדק מאוד שבין ממכר ללא נעים", מסבירה הפרפיומרית של "סקנדל" דפני בוג'ה. "עבורי, הדבש הוא חומר הגלם שהופך את הבושם לסקנדל. מצד אחד הוא ממכר וסקסי בזכות הסוכר שבו, ומצד שני יש בו משהו מאוד תמים ובוסרי".

"בניגוד ל"קלאסיק" של ז'אן-פול המאופיין בניחוחות וניל, הבושם החדש משלב בתוכו בסיס של עץ, דבש ואפילו ג'ינג'ר. מדובר בריחות חזקים וסקסיים", מוסיפה בוג'ה וצודקת. ל"סקנדל" זהות עצמית חזקה ויוצאת דופן בהשוואה לבשמים הקיימים היום בשוק. הריח החזק והחד מצד אחד והרך והסקסי מהצד השני, הופכים אותו למוצר נודף שיק צרפתי. נגיעות פרח הגרדיניה שבו מייצרות את האלגנטיות המתבקשת ממותג העל.

הניחוח של הבושם יחסוך לכם את הטיסה לפריז וייקח אתכם לא רק לנופים המוכרים והגגות המצולמים בגלויות, אלא גם לחיי הלילה המחתרתיים והסקסיים שרק מי שיודע ומכיר את האנשים הנכונים, נחשף אליהם.

הכותבת הייתה אורחת של המותג ז'אן פול גוטייה בפריז.

 

סקנדל של ז'אן פול גוטיה (צילום:  יחסי ציבור )
אין באמת צורך בשערורייה | צילום: יחסי ציבור

 

סקנדל של ז'אן פול גוטיה (צילום: יחסי ציבור)
מיטב האורחים במיטב המחלצות | צילום: יחסי ציבור