רשת הטיפוח והקוסמטיקה הבוטנית איב רושה, אשר מקורה בעיירה הצרפתית הציורית לה גסילי, ידועה באג'נדה האקולוגית שלה כחלק מהמגמה מתפתחת בעולם של חזרה לשורשים תוך שימוש במוצרים המכילים כמה שפחות כימיכלים, במטרה להיטיב עם גופינו ועם הסביבה. אחד התוצרים החדשים של מגמה זו היא סבון הגוף החדש שהושק לאחרונה בארץ - אקו ג'ל רחצה מרוכז. אריזה קטנה וקומפקטית יותר של ג'ל רחצה אשר טיפה אחת ממנו מספיקה לכל הגוף ברגע שהיא באה במגע עם מים.

"איב רושה הינה חברה בוטנית פורצת דרך בתחום הטיפוח והביוטי. מעבר לכך שהסבון החדשני מאפשר חיסכון עצום בשימוש בפלסטיק ובפליטת הגזים, בעזרת הנוסחה הייחודית המאפשרת שימוש בכמות מדודה בכל מקלחת, הוא מעלה לסדר את היום את נושא חשיבות השמירה על כדור הארץ והנתינה בחזרה לטבע, שהינם האג'נדה המובילה של המותג",  מספרת מנהלת המותג בישראל, אורית מלובנצ'יק. "כמו כן הסבון מתאים לכל משתמש ובכל מקום, הוא קל ונוח לשימוש בבית ובנסיעות. לחיצה אחת והוצאת טיפה אחת של סבון, יוצרת חוויית שימוש ייחודית ושונה ממה שאנחנו מכירים עד היום".

איב רושה (צילום:  יחסי ציבור )
אקו ג'ל רחצה מרוכז | צילום: יחסי ציבור

לצד העובדה כי מדובר בפורמולה שרובה ככולה עשויה רכיבים טבעיים ואורגניים, מהבחינה האקולוגית חוזקה בכך שהיא מאפשרת פחות שימוש בפלסטיק ובחומרים, ואם לדייק במספרים - 75% פחות מכמות הג'ל בכל מקלחת, 50% פחות שימוש בפלסטיק ו-50% פחות פליטת גזי חממה בזכות הנוסחה הייחודית לסבון זה, אשר אינה מבוססת על מים. אלו נתונים קריטיים בעידן בו רמת הזיהום מפלסטיק, גזי חממה ושאר חומרים עולה על גדותיה. הג'ל המרוכז מוצע בבקבוקי פלסטיק ממוחזר המתכלה בקלות ופקק שסתום ייחודי המאפשר מינון מדויק בכל שימוש במוצר.

יותר ויותר נשים בעולם מפתחות אכפתיות ומודעות מעמיקה יותר בנוגע לרכיבים שנכנסים לגופן, ניכרת התכווננות להפחתה משמעותית של צריכת מזונות מעובדים, ולאחרונה מתפתח גם שיח לא מבוטל סביב חומרי טיפוח טבעיים וחברות הממעיטות את השימוש בחומרים הפחות ידידותיים לגוף האדם. לצד זה אין ספק שהרגלים הם דבר שקשה לשנות, ומוצרים שאנחנו אוהבות קשה להחליף.

A post shared by Yves Rocher France (@yvesrocherfr) on

בסיור במפעלים ובמעבדות של איב רושה סיפרו לנו מי שנחשבים לחלוצים בתחום מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה הבוטניים (החברה הוקמה בשנת 1959), כי הייחודיות שלהם היא בכך שיש להם שליטה מלאה על פיתוח וייצור המוצרים, כאשר כל שלב ושלב מתבצעים בתוך החברה וללא שימוש בספקים חיצוניים. כך מתאפשרת בקרה מלאה על החומרים ותהליכי הייצור, לרבות גידול הצמחים המשמשים במוצרים על מנת לייצר פרודוקטים המכילים פחות ואף נטולי כימיקלים לחלוטין.

קוסמטיקה בוטנית, בשונה מקוסמטיקה קונבנציונלית, מבוססת על רכיבים פעילים שמקורם מהצומח ולא על רכיבים כימיים. בני האדם חולקים מוצא משותף עם הצמחים וקיימים מנגנונים רבים המשותפים לשני המינים: אנרגיה, צמיחה, חידוש. הצמח, בדומה לעורנו, יודע לזהות ולפעול בהדדיות עם אורגניזמים דומים לו, מה שעוזר ומאפשר לחומר הפעיל לחדור דרך הרקמות. זוהי הסיבה שמולקולות צמחיות, שהן חיות ובעלות מבנה טבעי, ימצאו תמיד את מקומן המתאים במנגנוני החיים של העור האנושי.

איב רושה (צילום:  יחסי ציבור )
יותר מ-1100 זנים שונים של צמחים בגן הבוטני של המותג | צילום: יחסי ציבור

בגן הבוטני של Yves Rocher ב- La Gacilly בצרפת, מגדלים יותר מ-1100 זנים שונים של צמחים, עובדה שהופכת אותם למקור מידע המשמש גופים רבים בעולם, תוך קיום שותפויות עם למעלה מ-400 גנים בוטנים אחרים ברחבי העולם לצורכי הרחבת ההבנה של החברה את תחומה. 

"התשוקה המתמדת להתמזג עם העולם הבוטני ולחיות בהרמוניה עם הסביבה, כפי שעושה כל עץ וצמח מדרך הטבע, היא זו העומדת בבסיס פעילותנו באיב רושה. חזון זה, המוקדש ליופי הנשי, ואשר הביא להקמתה של החברה בלה גסילי  שבצרפת, מנחה אותנו בכל יום, בכל מקום שאנו מגיעים אליו, ומיושם במוצרי הטיפוח הבוטניים שלנו". כך אומר בריס רושה, מנכ"ל ובעלי איב רושה, ונכדו של המייסד אשר היה בוטנאי עם תשוקה עזה לטבע ולצומח, והראשון לפתח מוצרי טיפוח בוטניים, בין השאר מתוך תקווה להביא תועלת לעיירה בה חי. העסק כאמור שגשג ונשאר בידיי בני המשפחה עד עצם היום הזה, כאשר הוא עובר מדור לדור.

את האקו ג'ל ושאר מוצרי איב רושה ניתן למצוא ב-9 סניפי המותג בארץ, בניחוחות: מנגו כוסברה, זית ועלי פטיט הדרים, וניל בורבון.

הכותבת הייתה אורחת של איב רושה בצרפת.

איב רושה (צילום:  יחסי ציבור )
"התשוקה המתמדת להתמזג עם העולם הבוטני" | צילום: יחסי ציבור

A post shared by Yves Rocher France (@yvesrocherfr) on

From the planet to your skin �� #yvesrocher #yvesrocher_il #botanical #botanic

A post shared by Yves Rocher Israel (@yvesrocher_il) on

A post shared by Yves Rocher France (@yvesrocherfr) on