שחר פאר (צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE)
שחר פאר, לא מקובלת על האחראים בדובאי | צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE

למרות מאמצים קדחתניים בשבועות האחרונים, שחר פאר לא תשחק בסופו של דבר בטורניר דובאי שיפתח ביום שני. עד אתמול (שבת) עדיין קיוותה פאר, שכבר שובצה בהגרלת הטורניר, שתשחק. אולם אתמול בלילה התקבלה תשובה שלילית סופית משילטונות דובאי בקשר לוויזה לה חיכתה הישראלית, והיא נמצאת בדרכה הביתה מתאילנד.

"התקבלה תשובה שלילית אתמול בלילה, פאר המריאה מתאילנד לישראל", אישר הבוקר דוברה ואחיה של השחקנית, שלומי פאר.

ידוע כי הנהלת הטורניר עשתה מאמצים וה-WTA עשו מאמצים רבים כדי ששחר תשחק , העניין נמשך כחודש ימים, ואתמול אחרי חודש של המתנה, התקבלה תשובה שלילית, כנראה בגלל סיבות של אבטחה אישית של השחקנית במהלך הטורניר, אולם שלטונות דובאי לא סיפקו הסבר רשמי.

אם פאר היתה נכנסת לטורניר, היא היתה הופכת לישראלית הראשונה ששיחקה על אדמת מדינה ערבית, אשר אין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. בשנה שעברה שיחקה פאר בטורניר דוחא בקטאר והשתתפותה לא נתקלה בקשיים.
גם כשנרשמה פאר לטורניר בדובאי, לפני כחודשיים, היה נראה כיוון חיובי לאישור ההשתתפות, אך כנראה שהמלחמה האחרונה בדרום, שיבשה את התהליך.

בשנתיים האחרונות, היתה כוונה גם מצד אנדיוני וגם מצד ציפי אובזילר לשחק בטורניר, אולם מסיבות שונות, ההשתתפות לא יצאה לפועל.

אנדי רם נעצר בחצי הגמר
אנדי רם וג'וליאן נואלה מאוסטריה, נעצרו בחצי גמר טורניר רוטרדם על ידי המדורגים 2 בטורניר, לוקס דלהוי מצ'כיה ולאנדר פאהס מהודו, שניצחו 2:6 ו-6:7.

דלהוי ופאהס שברו ל-2:4 במערכה הראשונה והשלימו עם שבירה ל-2:6. הצמד הצ'כי-הודי שבר שוב בפתיחת המערכה השניה, ל-0:1, והזוגות שמרו על ההגשה, עד שדלהוי ופאהס הגישו למשחק.

דווקא אז, השתנה המומנטום כשרם ונואלה שברו על האפס את ההגשות של הצ'כי ועם משחקון הגשה חלק עלו ל-5:6 ו-15:30, מרחק שתי נקודות מניצחון במערכה, אלא שפאהס ודלהוי התעשתו וזכו בשלוש נקודות רצופות בדרך לשובר שיוויון.

בשובר השיוויון, ההודי והצ'כי פתחו פער של 0:4, רם ונואלה חזרו ל-5:4, אך נכנעו 7:4 ונוצחו. השניים ימשיכו בשבוע הבא לטורניר מארסיי, שבו הם מדורגים ראשונים.

ניצחונות לסלע ואובזילר
ציפי אובזילר ניצחה בסיבוב המוקדמות הראשון של טורניר ה-WTA על החימר בבוגוטה. אובזילר, שמדורגת במקום ה-179 בעולם, גברה 5:7 ו-4:6 על הטניסאית הארגנטינית טטיאנה בואה, שמדורגת 438.

בין הגברים, דודי סלע, המחבט הבכיר של ישראל, עלה לסיבוב המוקמות השני והאחרון לטורניר ה-ATP בממפיס. סלע, שמדורג במקום ה-84 בעולם, ניצח את פרנק דניסביץ' הקנדי 6:7 (4:7) ו-3:6. במערכה הראשונה לא היו שבירות וסלע ברח ל-0:2 ו-3:5 בשובר השיוויון בדרך ל-4:7. במערכה השניה שבר סלע ל-1:3 לפני ששני השחקנים שמרו על ההגשה עד הסיום. בסיבוב העלייה ישחק סלע מול המנצח בין רוברט קנדריק האמריקני, שמדורג במקום ה-98 בעולם, לספרדי חורחה וסקואז.

סרינה וויליאמס מגישה (צילום: רויטרס)
סרינה וויליאמס. גם היא מתקשה לפעמים | צילום: רויטרס

פאריס: סרינה פרשה, ינקוביץ' הודחה על ידי מורסמו
סרינה וויליאמס פרשה ממשחק חצי הגמר שלה בפאריס מול אלנה דמנטייבה. סרינה התייצבה במגרש והסבירה שהיא פצועה בברך ימין מאז משחקה מול אמילי לואה ברבע הגמר. "בדרך כלל כואב לי בברך שמאל אבל הפעם זו הימנית", היא אמרה, "כשהתעוררתי הבוקר, בקושי זזתי ולא התאמנתי. אני מצטערת עבור האוהדים שלי".

"שיחקתי המון טניס לאחרונה, אולי זה סימן לכך שמגיע לי קצת חופש", היא הוסיפה.

דמנטייבה, שעלתה לגמר השלישי שלה ב-2009 אחרי שזכתה באוקלנד וסידני, תפגוש את אמלי מורסמו, שהפתיעה את ילנה ינקוביץ' עם ניצחון 2:6, 6:0 ו-1:6.

מורסמו, שמדורגת במקום ה-24 בעולם, גילתה יכולת מצוינת בשלושת הסיבובים הראשונים בהם שמטה רק 7 משחקונים והמשיכה ביכולתה המצוינת גם במערכה הראשונה, שבה היא ברחה ל-1:4 ושברה שוב ל-2:6. ינקוביץ' המתוסכלת, שנלחמה במורסמו ובקהל, חזרה עם שלוש שבירות בדרך ל-0:6 במערכה השניה ושברה ל-0:1 בשלישית אבל "מומו" חזרה וזכתה בששת המשחקונים האחרונים בדרך לניצחון הכי גדול שלה בשנתיים האחרונות.

"לשחק בגמר זה לא העניין, העניין הוא לנצח אותו", הסבירה מורסמו, שהעפילה לגמר ראשון מאז שנאבקה על התואר לפני שנתיים באיסטבורן, "ינקוביץ' מדורגת גבוה וזה יוסיף לי לבטחון. המשחק שלי השתפר אחרי תקופה ארוכה אבל אני צריכה להמשיך ולהיזהר".

אנדי מארי (צילום: רויטרס)
אנדי מארי. יפגוש את נדאל בגמר ברוטרדם | צילום: רויטרס

רוטרדם: אנדי מארי טייל לגמר ויפגוש את רפאל נדאל
אנדי מארי נזקק רק לשעה כדי להביס 1:6 ו-2:6 את מריו אנצ'יץ' הקרואטי ולעלות לגמר טורניר האולמות ברוטרדם.

מארי שבר את הקרואטי פעמיים במערכה הראשונה וסיים אותה ב-24 דקות בדרך לגמר השני שלו העונה. הבריטי זכה בתחילת השנה בטוניר דובאי.

הניצחון הקל של מארי בא לאחר שני סיבובים קשים, שבהם הוא איבד מערכה לאיטלקי אנדראס ספי ולצרפתי מרק גיקל.

"זה היה יום חסר מזל עבור מריו", אמר מארי, "שיחקתי טוב ולא עשיתי טעויות". הבריטי ישחק בגמר נגד המדורג ראשון בעולם, רפאל נדאל, שניצח את גאל מונפיס 4:6 ו-4:6.

מונפיס הוא היחיד שניצח את נדאל העונה, ברבע גמר טורניר דובאי, אך הפעם הוא איבד כבר בפתיחת המשחק את ההגשה שלו. הצרפתי שבר בחזרה אבל נדאל שבר שוב ל-2:3 בדרך לזכיה במערכה הראשונה. נדאל, שנגרר פעמיים לשלוש מערכות בטורניר, נזקק רק לשבירה אחת במערכה השניה כדי להבטיח את המקום בגמר.

צ'לנג'ר בלגרד: הראל לוי עלה לסיבוב המוקדמות השני
הראל לוי המלווה בעמוס מנסדורף, עלה לסיבוב השני במוקדמות הצ'לנג'ר בבלגרד. לוי, שמדורג במקום ה-245 בעולם, ניצח את אלדין סקיץ' מבוסניה, שמדורג 580, 6:7 (1:7) ו-3:6, וישחק בסיבוב השני מול מרקו טקאלץ' מסלובניה, שמדורג במקום ה-450 בעולם.