אנה איבנוביץ' מלווה כדור במבט (צילום: Clive Brunskill, GettyImages IL)
מגלה סולידריות. איבנוביץ' | צילום: Clive Brunskill, GettyImages IL

השארתה של שחר פאר מחוץ לטורניר דובאי ממשיכה להכות גלים בתקשורת העולמית כשכבר עתה ברור, שהעניין לא הסתיים בכך. התאחדות טניס הנשים, ה-WTA, שוקלת מחדש את עתידו של טורניר דובאי בשנים הבאות.

"אנחנו מאוד מאוכזבים מההחלטה של ממשלת דובאי לא לתת ויזה לשחר פאר", אמר נשיא ה-WTA, לארי סקוט, "הטורניר ימשיך השנה בגלל שכבר כל השחקניות הגיעו אבל עתידו בשנים הבאות מוטל בספק. על פי החוקים שחקנית מהסבב שנרשמת לטורניר ונכנסת אליו בעקבות דירוגה, צריכה לשחק בו".

בטורניר דובאי המחלק פרסים בסך שני מיליון דולר ישחקו השנה כל שחקניות הטופ10 פרט לנדיה פטרובה הפצועה, וכמעט כל טניסאיות הצמרת שמשחקות בטורניר היוקרתי, הגיבו על היעדרותה של פאר.

"שחר היא חברה שלי ואני מצטערת שהיא לא פה", אמרה אנה איבנוביץ', "אני כל כך לא אוהבת שמערבים ספורט ופוליטיקה".

"כל השחקניות תומכות בשחר", הוסיפה ונוס וויליאמס, "כל השחקניות חייבות לתמוך בהחלטה של הנהלת סבב הנשים לגבי עתידו של טורניר דובאי. למרות זאת, אני חושבת שהנהלת הטורניר עצמה רצתה ששחר פאר תשחק כאן".

גם סבטלנה קוזנצובה התייחסה לאפשרות שהטורניר לא יתקיים בדובאי בעונה הבאה. "הרבה שחקניות עשו מאמץ להגיע לכאן ולכן לא ניתן לבטל את הטורניר השנה", היא אמרה, "אבל בקשר לשנים הבאות, אני בטוחה שהנהלת סבב הנשים תגיע להחלטה ראויה".

הטניסאיות הבכירות התגייסו להעניק גיבוי לפאר על אי השתתפותה בטורניר. "זה מאוד לא מקובל", אמרה אמילי מורסמו, שזכתה השבוע בטורניר הראשון שלה מאז 2007, "אני חושבת שספורט צריך להיות מעל הכל, מעל דת ומלחמות".

"אני ממש מצטערת עבורה", הוסיפה האלופה האולימפית, אלנה דמנטייבה, "שחר היא בחורה טובה ורגישה. שיחקתי באוקלנד והיו הפגנות נגדה וחבל שזה קורה. הלוואי שהיא יכלה לשחק בדובאי".