מייקל פלפס בשער הניוז אוף דה וורלד (צילום: מערכת ONE)
פלפס עם הבאנג על שער הניוז אוף דה וורלד. פדיחות | צילום: מערכת ONE

שערורייה בעולם השחייה: מייקל פלפס, גיבור האולימפיאדה האחרונה בבייג'ין והשחיין המעוטר בהיסטוריה, מופיע הבוקר (ראשון) על שער ה"ניוז אוף דה וורלד" הבריטי בתמונה, בה הוא נראה שואף מבאנג, כלי המשמש לעישון סמים קלים.

פלפס, שזכה בשמונה מדליות זהב במשחקים האולימפיים הקיץ ובסך הכל מתפאר בשלל חסר תקדים של 14 כאלה משתי האולימפיאדות האחרונות, נכח כפי הנראה במסיבת סטודנטים לפני כשלושה חודשים, בה צולמה גם התמונה המחשידה, שלא משאירה הרבה מקום לספקות. עם זאת יש לציין כי קיים קושי להוכיח בצורה חד משמעית כי החומר בו השתמש פלפס הוא אכן מריחואנה, הסם המופק מצמח הקנביס.

בכתבה מובאים גם ציטוטים בשמם של מספר עדים לאירוע, שטענו כי ניתן היה בבירור להבחין שפלפס "ידע מה הוא עושה משום שכבר עישן מבאנג בעבר". אחד העדים התפייט: "הוא נראה נינוח וטבעי עם הבאנג בידיו כפי שהוא נראה כשהוא שוחה בבריכה".

על פי חוקי הארגון העולמי למניעת סמים בספורט, צפוי ספורטאי שהורשע בשימוש בסמים קלים לספוג הרחקה של ארבע שנים מכל פעילות תחרותית רשמית. עם זאת, גורמים מטעם הארגון סירבו להגיב לידיעה, כמו גם מאמנו של פלפס והשחיין עצמו.

עורכי העיתון טוענים גם כי דוברו של פלפס ניסה לשכנע אותם להימנע מפרסום התמונה והידיעה, תמורת פרסום טור אישי של השחיין בעיתון במשך שלוש שנים, ביחד עם "צ'ופרים" נוספים להם יזכה העיתון. הדובר טען גם כי פלפס עבר בחייו כ-1,500 בדיקות סמים ומעולם לא נכשל באחת.