פיני בלילי במדי סיבאספור (צילום: מערכת ONE)
כבש בפנדלים. בלילי | צילום: מערכת ONE

סיבאספור רשמה הישג נפלא כאשר העפילה לשלב חצי הגמר של הגביע הטורקי לאחר ניצחון במשחק שהגיע לפנדלים, שהסתיימו בתוצאה 1:3 לטובת הקבוצה של פיני בלילי.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק לאחר שבמשחק הקודם אותו אירחה גלאטסראיי הסתיים בתיקו 1:1 משער של בלילי.

הפעם, סיבאספור אירחה אך ספגה שער מוקדם כבר בדקה ה-8 מרגלו של ארדה טוראן.

יאניק קמאנאן, חלוצה לשעבר של מכבי ת"א, פורע את השטרות בטורקיה ובדקה ה-30, הוא כבש את השיוויון עבור סיבאספור עם שער בבעיטה ממרחק רב. המחצית השניה לא כללה אירועים רבים אך בדקה ה-65, בלילי נכנס כמחליף.

גם הארכת המשחק לא הצליחה להביא את המשחק להכרעה והקבוצות ניגשו לבעיטות מ-11 מטרים. שתי הקבוצות החטיאו את הבעיטה הראשונה שלהן.

גלאטסראיי וסיבאס כבשו את הבעיטה השניה. האורחת החטיאה את הבעיטה השלישית ואילו פיני בלילי כבש מן הצד השני.

גלאטסראיי פיספסה גם את הבעיטה הבאה ואילו יאניק קמאנאן כבש את הבעיטה הרביעית בדרך לעליה לשלב הבא.

סיבאספור שנהנית מעונה נהדרת בליגה, העפילה לחצי הגמר ויכולה לרשום לעצמה עוד הישג נוסף.

פיני בלילי אמר לאחר המשחק ל-ONE: ”היה משחק טוב מאוד שהתעלה לרמה גבוהה מצד הקבוצות. היו הרבה מצבים וקצב טוב. אני שמח שבסופו של דבר ניצחנו ועלינו לחצי הגמר כאשר המטרה שלנו היא ברורה - גם לזכות בגביע וגם להגיע כמה שיותר רחוק בליגה, לשמור על המקום הראשון. אני שמח על הפנדל שבעטתי, סגרתי מעגל. לא בעטתי פנדל מאז שהייתי בן 18 ברבע הגמר של הפועל ת"א נגד הפועל ירושלים, החמצתי את הפנדל האחרון ולא עלינו לחצי הגמר".

"מאז אותו יום לא הסכמתי לבעוט פנדלים עד היום. בתום 120 דק' המאמן אמר לי שאני רשום כבועט פנדל ואמרתי לו שאני לא רוצה, הוא אמר לי שאין ברירה ושהוא סומך עלי ושכתב אותי בטופס ובטוח שאני אעשה עבודה טובה. אני שמח שבעטתי והבקעתי שער, שמתי את הכל מאחורי, גם מבחינה אישית המעצור שהיה לי עם בעיטות הפנדלים נגמר".

אקס מכבי ת"א וחלוצה החדש של סיבאספור, יאניק קמאנאן, שהבקיע את השער לזכות קבוצתו במהלך המשחק אמר ל-ONE: ”היה משחק מצוין, ניצחנו קבוצה גדולה וכולם מאוד מאושרים. אנחנו שמחים שהעפלנו לשלב הבא, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה קשה לפנינו. אני שמח שהצלחתי לעזור לקבוצה, אני מרגיש פה טוב מאוד ושמח על ההצלחה".