לובומיר קוביצה חוגג (צילום: עמית מצפה, מערכת ONE)
קוביצה חוגג את הראשון | צילום: עמית מצפה, מערכת ONE

מ.ס.אשדוד השיגה ניצחון חוץ חשוב 0:2 על בני סכנין במסגרת המחזור ה-20 של ליגת העל והתרחקה מן התחתית. אשדוד עלתה למקום השביעי בטבלה לאחר שחניכיו של יוסי מזרחי זכו בשלוש הנקודות לאחר תקופה לא טובה בליגה.

למרות משחק דו צדדי במחצית הראשונה, קוביצה העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-27 לאחר הגבהה מדויקת של דוד רביבו, שבלט באשדוד. אייל לחמן ביצע שינויים והכניס כלים התקפיים למגרש אולם החלוץ איברהים בסיט הורחק דקה לאחר שנכנס. חמש דקות לסיום, רביבו כבש את השני של אשדוד וסיים את הסיפור עבור סכנין.

הקהל של סכנין לא אהב את החלטותיו של השופט, דניאל בר נתן, במהלך המשחק. בסיום, קילל הקהל המקומי את לחמן.

מחצית ראשונה

שינויים גדולים בהרכבה של אשדוד לאחר שיוסי מזרחי מחליט לפתוח עם מאור פרץ בהגנה ועידן שדה בחוד. כמו כן, קובי דג'אני, אינו פותח באחד עשרה של אשדוד.

1500 צופים הגיעו לדוחא בכדי לדחוף את הקבוצות וכבר בדקה ה-5, דוד רביבו בעט כדור מ-20 מטרים, שחלף מעל המשקוף. שתי דקות מאוחר יותר, עלי עותמאן בעט ממרחק דומה, כדור שטוח אך סטויקיץ' קלט את הכדור.

בדקה ה-17, נפסל שער של סכנין. אוקוצ'ה השתלט על כדור חוזר מידיו של שוער אשדוד ובעט לשער אולם השופט החליט כי החלוץ היה בעמדת נבדל בהתקפה ופסל את השער למחאת אנשי סכנין.

דקה 27 - 0:1 לאשדוד. דוד רביבו הגביה כדור מצוין שנחת על ראשו של הזר, לובומיר קוביצה. האחרון נגח מחמישה מטרים ללא הפרעה והעלה את האורחת ליתרון חשוב.

ארבע דקות לאחר השער, שוב רביבו הגביה כדור מדוד שהגיע לכובש השער. קוביצה בעט פנימה אך השופט, דניאל בר נתן, פסל את השער בטענת נבדל. המשחק החל להתחמם בסיום המחצית הראשונה כאשר בדקה ה-34, עותמאן 'זכה' לצהוב ו-4 דקות מאוחר יותר, יוסי אופיר קיבל את הכרטיס לאחר התחזות. בדקה ה-39 נשלפו שני צהובים נוספים, הפעם לרביבו ואוקוצ'ה.

למרות היתרון של האורחת, המשחק הינו דו צדדי וסכנין המשיכה לחפש את השיוויון. מי שהפגין יכולת חלשה בחלק ההתקפי של אייל למן הוא פרננדו מנדס.

אייל לחמן (צילום: עודד קרני)
לחמן. סכנין הסתבכה | צילום: עודד קרני

מחצית שניה

 למרות היתרון בסיום המחצית הראשונה, יוסי מזרחי ביצע שינוי בחלק ההתקפי והוציא את עידן שדה. מי שנכנס במקומו הוא עידן שריקי.

אייל לחמן התעקש ולא ביצע שינויים בפתיחת המחצית השניה למרות יכולת חלשה של החוד ההתקפי. מנגד, אשדוד שיחקה בצורה מסודרת בפתיחת החלק השני של המשחק וניסתה לייצר מתפרצות מסוכנות. מי שבלט אצל האורחים הוא הקשר דוד רביבו.

15 דקות בתוך המחצית השניה, מאמנה של סכנין ביצע שני שינויים. חמד גנאים ואחמד קסום הוחלפו ביחיאל צגאי ואיברהים בסיט. לחמן עבר לשחק עם שלושה חלוצים. דקה 60 - איברהים בסיט הורחק. דקה לאחר שנכנס, החלוץ הזר ביצע עבירה חזקה על יוסי אופיר. השופט לא היסס והרחיק את המחליף.

בדקה ה-64, עבאס סואן נרשם בפנקס של בר נתן בעקבות פגיעה בקוביצה. 5 דקות לאחר מכן, רביבו שיחרר בעיטה מ-17 מטרים ומאיר כהן הדף לקרן. מיד לאחר מכן, בר נתן שלף כרטיס צהוב למאיר כהן לאחר דיבורים מיותרים.

דוד רביבו (צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE)
דוד רביבו. ממשיך בכושר הנפלא | צילום: אלעד ירקון, מערכת ONE

הקהל לא אהב את החלטת השופט ונזרקה מטרייה לכר הדשא. רביבו הסב את תשומת ליבו של השופט ו'זכה' לקריאות בוז מצד הקהל המקומי.

דקה 85 - 0:2 לאשדוד. דוד רביבו פרץ באמצע ומסר למקרייב שפרץ מאגף ימין. האחרון שיחרר מסירת רוחב עמוקה ורביבו השלים את המבצע, כשבעט בקלות לשער של מאיר כהן.

בני סכנין: מאיר כהן, מהראן אבו ריא (יניב לוזון, 74), פטי יא יא, טל חן, עלי עותמאן, עבאס סואן, חאלד חלאילה, חמד גנאים (איברהים בסיט, 60), אחמד קסום (יחיאל צגאי, 59), ופרננדו מנדס אובודו אוקוצ'ה.

מ.ס. אשדוד: דראגן סטויקיץ', ליאור ראובן, כריסטיאן גונזלס, שי מימון, מאור פרץ, לובומיר קוביצה, יוסי אופיר, ברוך דגו (רחמים צ'קול, 83) ,דוד רביבו, עידן שדה (עידן שריקי, 46) דימאטר מקרייב.