sportFive1058712 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

צ'מפיון מוטורס פרסמה השבוע כי החלה לשווק את מתיחת הפנים הרוחבית של דגם ה-A5 שהוצגה לפני מספר חודשים. המכונית תמכר במרכב קופה, ספורטבק ולראשונה גם בטכנולוגיה היברידית-מתונה המסייעת להפחתה בצריכת הדלק וצמצום סמלי של פליטת המזהמים. בקצה העליון תשווק מהדורת ה-RS השרירית עם מערכת הנעה מובחנת ועיצוב אגרסיבי כמיטב המסורת.  

דגם ה-A5 מיישר קו עיצובי עם רוב דגמי אאודי המחודשים ברף האמצעי. במסגרת הרענון תוכלו לזהות שינויים ביחידות הפנסים הקדמיות, איתות דינמי, חתימת LED מחודשת, קימורים קלים במבנה מכסה המנוע, התאורה בחלק האחורי וחישוקי 18 אינץ' חדשים. דגם ה-RS מגייס דגשים ויזואלים מושחרים בשבכה הקדמית וכן מתווסף אליו דפיוזר אחורי ויציאות מפלט מורחבות (טרפזיות).

בניגוד לדגמי A6 ו-A7, לדגם ה-A5 חסרה את חווית המולטימדיה העשירה של שני הראשונים, ולכן מסתפק רק בחידודים קלים של המערכות הקיימות. מערכת הפעלה MMI חדישה מבוססת כעת על צג מורחב ל-10 אינץ' (במקום 7 אינץ' קודם לכן) ועוד נגיעות קוסמטיות קלות בגוף הדיפונים והמושבים. מבחינת אבזור מגיע ברמת סטנדרט (Advanced) עם בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת שמע 8 רמקולים, מפתח חכם ועוד. גרסת לקשרי מוסיפה גם מערכת שמע באנג-אנד-אולפסון 19 רמקולים וחבילת עור מורחבת בין היתר.

ה-A5, בשני המרכבים תצויד בגרסאות ה-35tfsi וה-40tfsi. מדובר במנוע 2.0 ל' טורבו בהספק של 150 כ"ס ו-27.5 קג"מ ו-204 כ"ס ו-32 קג"מ בהתאמה. בדגם הבסיסי מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות ובגרסה המחוזקת ב-7.1 שניות. שני המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות והנעה קדמית.

גולת הכותרת היא שגרירת משפחת אאודי-ספורט', וזו היא חבילת ה-RS5 שתמכר הן במרכב קופה והן במרכב ספורטבק (על משקל נכבד של 2.3 טון). בחרטום שלה שוכן מנוע 2.9 ל' ששה צילינדרים המפיק 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ מ-1,900 סל"ד. בתמיכה של תיבת 8-מהירויות אוטומטית, הוא מאיץ בכל הגלגלים מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. דגם ה-RS מעודכן גם עם מערכת סיוע לחניה, מצלמות היקפיות ובקרות בטיחות נוספות. 

המחירים בישראל יחלו ב-335 אלף שקלים לדגם ה-A5 הרגיל, אך תמורת ה-RS תיפרדו מסכום כפול ויותר מזה, שכן מחירו בארץ 741 אלף שקלים (לא כולל אגרת רישוי בגובה 4,700 שקל).