sportFive966146 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
פגשנו את האיש שעמד בראש צוות הפיתוח של המיראי המימנית לפני כשנתיים והוא לחש על אוזננו כי המיראי II קרובה מתמיד. לא רק הסתפקנו בפגישה אלא גם נסענו במכונית שהפתיעה אותנו בביצועיה הרגילים. ומדוע אני אומר "ביצועים רגילים"? הסיבה היא ההפתעה שלנו מכך שהיא באמת הרגישה כמו כל מכונית רגילה אחרת ללא שום חיסרון, למרות שבליבנו קינן חשש קל בהתחלה שהיא לא תתנהג כמו מכונית רגילה (היא למעשה דגם גדול יותר מהקורולה ודומה במידותיה לטויוטה אוונסיס) היא עד כדי כך הרשימה אותנו בתכוניותיה המוטוריות עד שהרשינו לעצמנו לטוס באוטובאן הגרמני עם המיראי במהירות של 180 קמ"ש והמכונית אפילו לא מיצמצה או השתעלה ואפילו לא כיחכחה בגרונה החשמלי.
 
כל הרעיון הוא שימוש במימן במקום בדלק והכנסתו לתא דלק שבו הוא עובר ריאקציה במגע עם חמצן והופך לחשמל שממלא את הסוללות של המכונית שמניעות את המנוע שלה. כל זה עבד נפלא במיראי והמכונית שהייתה "כוכבת היריקוים" של קליפורניה מצאה בית חם באירופה ובטויוטה עברו לייצור של כמה מאות מכוניות מדי שנה כי המגבלה הייתה רשת עמדות התדלוק במימן שמתפתחת בעצלתיים וגם טווח הנסיעה של המכונית שהגביל אותה במידה מסוימת.
 
חלפו שנתיים, זכרנו את הלחישה של ראש צוות הפיתוח של טויוטה וכעת הגיעה ההודעה כי אכן זה קורה והמיראי II תוצג בטוקיו בתערוכת המכוניות השנתית, מעוזה הביתי של טויוטה. ניתן לראות על "לוחית הרישוי" של המכונית את המילה "קונספט" אבל זה מסיבות שנות והחשובה שבהן היא מידת הזהירות והצניעות של היפנים שלא ממהרים להכריז על המכוניות שלהן בתערוכות כגרסאות סופיות ולהשאיר מקום לדעת הקהל לשינויים כאלה ואחרים. אבל בעולם האמתי, יש אנשים בטויוטה שטוענים כי המכונית שרואות עיניכם אשר תוצג בתערוכה הקרובה היא זאת שתגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה. בשונה מהרמז שקיבלנו מראש צוות הפיתוח כי המיראי II תהיה עוד SUV, הרי שתצורצה של המכונית רחוקה מכך. במקום קרוסאובר אופנתי החליטו בטויוטה ללכת על גרסת קופה ארוכה יותר מקודמתה עם 4 דלתות ובסיס גלגלים שנמתח ל-2.92 מטרים במקום 2.78מטרים במיראי הראשונה. המכונית בנויה על פלטפורמת GA-N שמיועדת למכוניות עם הנעה אחורית וזה שינוי משמעותי מהדור הקודם שהיה עם הנעה קדמית ומכאן שחוויית הנהיגה עשויה להשתפר.
אם אתם מזהים כמונו כמה אלמנטים שהגיעו בהשראת לקסוס, אינכם טועים ובטויוטה לא מסתירים כי גם איכות החומרים מהם עשויה המכונית עלתה לרמת פרימיום בהשוואה למיראי היוצאת. לוח השעונים שלה דיגיטאלי כולו ומסך המידע והבידור צמח למידה גדולה במיוחד של 12.3 אינץ'. שינוי משמעותי נוסף הוא האפשרות לנסיעה של חמישה נוסעים ולא ארבעה כמו בדור הקודם, אז היו רק שני מושבים בשורה השנייה ללא אופציה להוסיף נוסע חמישי. הפעם מדובר בתכנון חדש עם ספסל אחורי רחב וחגורות בטיחות ל-3 נוסעים. נחתום את רשימת השינויים המשמעותיים עם טווח נסיעה גדול ב-30% בהשוואה לדור הקודם, קרי 500 ק"מ בין התדלוקים. 
 
השווקים של המיראי הם ביפן, צפון אמריקה ובכמה מדינות באירופה ובמיוחד בגרמניה. מאז ראשית הייצור של המכונית ועד היום נמכרו 10,000 מכוניות בעולם כולו במיוחד באזורים בהם יש עמדות תדלוק במימן כאשר מחירה של המכונית באירופה היה כמחירה של מכונית מנהלים תוצרת גרמניה. כל שאר הפרטים אודות נתוני המכונית עשויים להתפרסם עם פתיחת התערוכה.