sportFive1026575 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

השקה כפולה ליבואנית רכבי מרצדס לישראל, קבוצת כלמוביל. היום (שני) פרסמה החברה כי החלה לשווק בארץ שני כלי רכב חדשים מסגמנט ה-SUV הקומפקטי: ה-GLB החדש וה-GLA דור שני, שניהם נגזרת של אותה רצפת MFA2 אך עם קהל מנוגד; ה-GLA ממשיך להוות אלטרנטיבה לכלי רכב דוגמת אאודי Q3, לקסוס UX, וולוו XC40 ו-ב.מ.וו X2, בעוד ה-GLB חדש במחוזותינו ומציע הושבה ל-7 אנשים במבנה חכם וידידותי. 

ה-GLB הוצג בדיוק לפני שנה עם קרבה גנטית ישירה ל-A קלאס ול-GLA ובסגנון דומה יותר למובילי הנוסעים של החברה (כמו למשל ספינת הפאר GLS). כדי ליצור את ההפרדה הצרכנית ביניהם הוא קיבל בסיס גלגלים ארוך יותר בעשרה סנטימטרים (2.82 מ'), רוחב של 2 מ', ובזכות עיצוב רבוע המקנה לו שדה ראיה משופר ומרחב נדיב לראשים הוא מוגדר כרכב שבעה מושבים עירוני בלי פשרות מהותיות ביכולת הנשיאה; השורה השלישית הוכשרה לילדים עד גובה של כ-1.68 מ', ונפח תא המטען בקיפול שורה שתיים עומד על כ-500 ועד 640 ל' (130 ל' סמליים עם שלוש שורות זקופות, אבל פה אין חדש תחת השמש). 

רשימת האבזור שלו ארוכה מאוד וכוללת שלוש חבילות: אקסלוסיב', 'פרמיום' ו-'AMG ליין'. בציוד התקני חישוקי 18 אינץ', חלונות אחוריים כהים, מסילות גג, תקרה פנורמית, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, הנעה ללא מפתח, מערכת ה-MBUX עם צג 10.25 אינץ' ועוד. גרסאות בכירות מוסיפות גם תאורת אווירה 64 גוונים, חישוקי 19 אינץ', מושבים מהודרים יותר, חיזוק במערכות הבטיחות האקטיביות, וכן שקעי USB-C נוספים בשורה שנייה ושלישית בין היתר.

מבחינת מנועים ה-GLB ישווק בגרסת ה-200 וה-250 הנעה כפולה (4 מאטיק). בדגם הכניסה הוא מפיק מ-1.3 ל' טורבו (פותח בשיתוף רנו) הספק מרבי של 163 כ"ס ו-25 קג"מ מ-1620 סל"ד בחיבור אל תיבת 7מהירויות דו-מצמדית והנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות והמהירות המרבית היא 207 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא כ-13 ק"מ לליטר. הדגם השני במשפחה, ה-250, סוחט מ-2.0 ל' טורבו תפוקה של 224 כ"ס ו-35 קג"מ מ-1800 סל"ד. כאן השידוך הוא לתיבת 8מהירויות דו-מצמדית והנעה כפולה, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 ש' בלבד וצריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר.   

 המחירים ל-GLB החדש בישראל יחלו ב-350 אלף שקל ועד 436 אלף שקלים. 

 

 

ה-GLA אסף שינויים פיזיים וטכנולוגיים לצד השקת ה-GLB, אבל מייצג אותם בצד האופנתי הדומיננטי  של קטגוריית הג'יפונים ומתהדר במבנה דמוי קופה. הוא רחב ב-3 סנטימטרים מקודמו, קצר ממנו, צר ממנו בקטנה, אך בסיס הגלגלים צמח בכמה סנטימטרים בודדים ואפילו מרווח הגחון קפץ בצרור מילימטרים כדי לשמור על המכללים מפני נזקי המדרכות. במרצדס ביצעו בקרביים שלו שדרוגים יסודיים החל בתכנון החיצוני בנוסח ה-A קלאס ועד למערכות הפנים החדישות בטכנולוגיית ה-MBUX, עבור לבטיחות וכלה במנועים.   

החשיפה הרשמית שלו אירעה בדצמבר האחרון ואחד השינויים הבולטים בו כרוך בעיצוב החיצוני, שנראה כעת אגרסיבי יותר בזכות גדלי החישוקים והתקרה המוגבהת. כמעט שבע שנים הריצו מרצדס את הדור הראשון שלו (2013-2019) בציפיה למהפכות שיושמו ב-A קלאס ומשם הדרך ל-GLA דור שני נסללה.

מבחינת אבזור תמצאו בו רכיבים זהים למשפחת ה-A של היצרן עם שלוש רמות גימור:  חישוקי 18-20 אינץ', מערכות בטיחות אקטיביות, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת אווירה, מושבים בריפוד מובחר ועוד, ובגרסה הכי בכירה גם חבילת מרצדס Night package עם קוסמטיקה קצת יותר מתוחכמת על בסיס גוונים כהים וניגודים מושחרים על גוף המרכב.

בשורות דומות תמצאנה גם מבחינת המנועים; מתחת לחרטום של דגם ה-200 יחידת ה-1.3 ל' טורבו 163 כ"ס (תיבת 7מהירויות) עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 ש', ומעליה בדגם ה-200 מנוע ה-2.0 ל' טורבו (תיבת8 מהירויות) עם 224 כ"ס בעל האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 ש'. בשונה מהדגם הבכיר של ה-GLB, במשפחת ה-GLA שני הדגמים מחוברים אך ורק להנעה קדמית. 

 המחירים ל-GLA בישראל יחלו ב-289 אלף שקלים ועד 389 אלף שקלים.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל מסר: "שני הדגמים שאנו משיקים היום יגדילו את תמהיל דגמי ה-SUV שאנו משווקים בישראל ויאפשרו פנייה לקהלים רחבים, חדשים וצעירים. ה-GLA החדש מחליף את הדגם הקודם שהיה Best Seller של מרצדס בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון כלי רכב. דגם ה-GLB נחשב כרכב הפנאי שטח היחיד בסגמנט ה-Compact Premium Car עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה בשילוב האיכות הבלתי מתפשרת של מרצדס".