(באדיבות היצרן) (צילום: ספורט 5)
(באדיבות היצרן) | צילום: ספורט 5
(באדיבות היצרן) (צילום: ספורט 5)
(באדיבות היצרן) | צילום: ספורט 5

תערוכת פרנקפורט כבר נמצאת ממש מעבר הפינה, וזה בדיוק הזמן עבור יצרניות הרכב להתחיל בשלב החשיפות המוקדמות. ניסאן ממהרת לרכב על ההזדמנות וחשפה הערב (שלישי) את הג'וק החדש - כמעט עשור ולמעלה ממיליון מכוניות מאז הוצג לראשונה, והמציאה קטגוריה חדשה של רכבי קרוסאובר קטנים ועירוניים.

כשהוצג ניסאן ג'וק לראשונה היה קשה לעכל את העיצוב הבלתי שיגרתי שלו שאמנם היה נועז, אך איך נאמר זאת בעדינות, לא היה מקנה לו מקום ברשימת המכוניות היפות של המאה. אבל עבור הקהל הצעיר המראה הנועז והמקורי היה דווקא יתרון. ניסאן ג'וק לא נראה כמו שום דבר אחר על הכביש, המכירות זינקו והמתחרות הגיבו בגל של קרוסאוברים קטנים המבוססים על מכוניות סופר מיני כמו פיג'ו 2008, סיאט ארונה, מאזדה CX3, קיה סטוניק ועוד.

עם הג'וק החדש בחרו בניסאן לא להמר עיצובית, אלא לשכפל את קווי המתאר הכללים ולשמור על כמה מאפיינים עיצוביים מוכרים של הג'וק כמו הפנסים העגולים הגדולים בחזית עם ההבעה של פני חרק, קו חלונות עולה וידיות פתיחה נסתרות בדלתות האחוריות בסגנון מכוניות קופה וגג "צף". עם זאת, המראה הכללי של הג'וק החדש נראה מעודן ובוגר יותר, בעיקר בחזית עם שבכת ה-V של ניסאן עטוית הכרום. תאורת היום עדיין נמתחת לאחור איך אינה בולטת כלפי חוץ כבעבר ותאורת היום עוצבה מחדש בצורת האות Y.

(באדיבות היצרן) (צילום: ספורט 5)
(באדיבות היצרן) | צילום: ספורט 5

ניסאן ג'וק החדש נראה גם גדול יותר וזו לא אשליה אופטית. הדור החדש הבנוי על הפלטפורמה המודולארית הקטנה החדשה של רנו ניסאן (ומשמשת גם את הקליאו והקאפצ'ר החדשים), והוא ארוך ב-9 ס"מ (421 ס"מ בסך הכל) שהוקדשו בעיקר לבסיס הגלגלים. הרוחב הכולל צמח ב-3.5 ס"מ ל-180 ס"מ ו-2 ס"מ נוספו גם לגובה העומד על 159.5 ס"מ בסך הכל. הצמיחה בממדים אמורה לשפר את נקודת התורפה הגדולה של הג'וק והיא המרווח הפנימי. מה שכבר בטוח הוא שתא המטען יצא נשכר, כשהוא גדל ב-20% ונפחו עומד על 422 ליטר מכובדים.

כרגע הוצג הג'וק עם יחידת הנעה אחת בלבד. מדובר במנוע 1.0 ליטר טורבו חדש בעל 3 צילינדרים המספק 117 כ"ס, אותו ניתן יהיה לקבל עם תיבת הילוכים ידנית או תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, המחליפה את מקומה של התיבה הרציפה מהדור הקודם. בהתחשב בעובדה שהג'וק החדש גם קל ב-23 ק"ג מבעבר הביצועים אמורים להיות משופרים, אך הנתונים הרשמיים טרם פורסמו. יחידות הנעה נוספות אמורות להצטרף למבחר בעתיד הקרוב.

מה שעוד ניתן לספר הוא שאת ניסאן ג'וק החדש יהיה ניתן לקבל במבחר של 11 צבעים שונים, אפשרות לגג בצבע שונה מצבע המרכב וחישוקי "19 הם ציוד סטנדרטי וחריג ביחס לגודל המכונית. בתחום הבטיחות תציע ניסאן בג'וק את מערכת ה-ProPilot שלה הכוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, אליה יצטרפו גם מערכות זיהוי תמרורים, זיהוי תנועה בשטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. באירופה יחל שיווקו של ניסאן ג'וק החדש בסוף השנה, אך אנו בישראל נאלץ להמתין עד ל-2020 כדי לראותו על כבישי הארץ.